Den o' store Omega Speedmaster-tråden

IMG_20161009_132857.jpg

Hatt 2 x Speedy Moonwatch tidligere. Savnet, så kjøpte denne -57en. Mer av alt på en måte. Herlig finish, med innsikt til et vanvittig flott 9300 urverk. Legg til en frekk sandwich dial så har du et ur til å bli glad i.
 
Jeg har aldri vært en stor fan av Speedmaster, men tidlig en lørdagsmorgen for noen uker siden innså jeg at jeg bare måtte ha en Speedy Pro, få timer senere fikk jeg kjøpt et eksemplar fra Norsk AD. Uret har fort vokst på meg, og jeg vil nå ikke være foruten.

Det har dessverre allerede dukket opp små riper/hairlines i hesaliteglasset som jeg helst skulle klart meg uten og lurer i den forbindelse på om noen av dere har erfaring med polering av slikt glass? Kan dere dele fremgangsmåte og resultat?
 
Jeg har aldri vært en stor fan av Speedmaster, men tidlig en lørdagsmorgen for noen uker siden innså jeg at jeg bare måtte ha en Speedy Pro, få timer senere fikk jeg kjøpt et eksemplar fra Norsk AD. Uret har fort vokst på meg, og jeg vil nå ikke være foruten.

Det har dessverre allerede dukket opp små riper/hairlines i hesaliteglasset som jeg helst skulle klart meg uten og lurer i den forbindelse på om noen av dere har erfaring med polering av slikt glass? Kan dere dele fremgangsmåte og resultat?
Det går an å polere det bort med Polywatch, men det beste er å lære seg å leve med det. Du får aldri den samme gløden og optiske effekten med safirglass, uansett!
 
  • Liker
Reaksjoner: bragemann
Tusen takk for svar. Jeg setter stor pris på det naturlige og varme uttrykket plexiglasset gir. Per dags dato er ikke ripene sjenerende, men kan tenke meg at det blir det i fremtiden. Hva gjør folk etter noen år, polerer eller bytter glass?
 
  • Liker
Reaksjoner: Jone
Prøvde disse tre på armen i dag.
Nye Omega Speedmaster (blå,sort og brun) med månefasekomplikasjon.
Ca 95K og 115K for den brune med detaljer i rosegull.
Helt nydelig den brune.
På månefasekomplikasjon er det et fotavtrykk på månen. Må bruke lupe da :rolleyes:

Vis vedlegg 15569 Vis vedlegg 15570 Vis vedlegg 15571 Vis vedlegg 15572

Jeg er utrolig svak for den blå. Prøvde du de lokalt? Jeg venter egentlig på Daytona, men har de siste dagene begynt å vurdere en DSOTM igjen. Kanskje blå med månefase er veien å gå :)
 
Tusen takk for svar. Jeg setter stor pris på det naturlige og varme uttrykket plexiglasset gir. Per dags dato er ikke ripene sjenerende, men kan tenke meg at det blir det i fremtiden. Hva gjør folk etter noen år, polerer eller bytter glass?

Jeg klarte å få (i mine øyne) en ganske heftig ripe i plexien etter bare et par uker. Etter 30 sekunder med polywatch så den 2 timer gammel ut, i steden for 2 uker gammel ;) :D