Den store fotballtråden!

Barcas dårlige form fortsetter med denne helt uforståelig passive spillestilen hvor det ikke dannes noe press, hva skjer? De virker helt mentalt utmattet. For noen måneder siden før jul spilte de jo helt fantastisk bra...

Nok en gang måtte Messi settes utpå før han er helt god igjen for å redde dem fra et tap.

Her slår Messi tilbake med et fantastisk solomål - VG Nett om Spansk fotball

Redigert:
Litt humor på egen bekostning må jeg tåle ;)

image-1.jpg

Får ikke sett Real-Dortmund på annet enn live-referat på flashscore.co.uk
Men er det riktig oppfattet at Real har litt driv idag og har bra tak i kampen??

Men er det riktig oppfattet at Real har litt driv idag og har bra tak i kampen??

Sov de første 20. Virker som om RM hadde noen stooore sjanser de første 20, men Dortmund har hatt veldig grei kontroll de siste 25. Imidlertid har BD hatt gode meget gode kontringsmuligheter som de ikke har giddet å ta.
Har i stedet foretrukket å ro ned spillet. Dortmund imponerer likevel, men Madrid har ikke helt gitt opp.

Bør bli morsomme første 10 av annen omgang. Klarer ikke RM å score da er vel kampen over. Bra kamp!

3 90%-sjanser til BD (!) første 15 i annen omgang. Lewandowski har bommet to av dem; har er helt ør i hodet etter
å ha fått veldig mange Sergio Ramos-albuer mot hodet i hele kampen.

Uansett, de som ser til å kunne score er BD. Imponerende.

3 90%-sjanser til BD (!) første 15 i annen omgang. Lewandowski har bommet to av dem; har er helt ør i hodet etter
å ha fått veldig mange Sergio Ramos-albuer mot hodet i hele kampen.

Uansett, de som ser til å kunne score er BD. Imponerende.

Etter stor BD-dominans i annen gang scorer plutselig RM i 82 og 87 minutt. Meget spennende nå ...

Etter stor BD-dominans i annen gang scorer plutselig RM i 82 og 87 minutt. Meget spennende nå ...

Etter 6 minutter (!) Fergie time går BD videre. Var best i de 70 minuttene jeg så av kampen, men det ble jo spennende
så lenge de brente 4 90%-sjanser. Synes BD imponerte kraftig i begge kampene. Selv om det er kjedelig med to lag fra samme land i CL, så kan BD-BM bli spennende. Keeperen virker meget solid, forsvaret (særlig Subotic) virker bra. Güldogan så bra ut idag, og Reus var vel deres beste spiller ...

Etter 6 minutter (!) Fergie time går BD videre. Var best i de 70 minuttene jeg så av kampen, men det ble jo spennende
så lenge de brente 4 90%-sjanser. Synes BD imponerte kraftig i begge kampene. Selv om det er kjedelig med to lag fra samme land i CL, så kan BD-BM bli spennende. Keeperen virker meget solid, forsvaret (særlig Subotic) virker bra. Güldogan så bra ut idag, og Reus var vel deres beste spiller ...

Hehe, enig. MEN jeg synes Mats Hummels imponerte mest i forsvaret igjen. Fy for en spiller, han markerte og nøytraliserte så utrolig mange farlige situasjoner i de første 50 minuttene når Real Madrid stormet på for fullt. Imponerende hvordan han klarer å holde hodet kaldt selv under slikt press. Joda, han hadde en tabbe som førte til det ene bortemålet til Real Madrid forrige uke, men så spilte han en helt enorm andre omgang etterpå. Man of the match i kveld etter min mening.

Tror forresten det er få lag som ville klart å holde nullen mot Real Madrid i kveldens første omgang, for et utrolig press de skapte. Selv om Dortmund tapte, så spilte de en enormt bra kamp de kan være stolte av, og går fortjent videre.

Liker Dortmund godt jeg, skikkelig sjarmerende og sympatisk lag. Håper de vinner finalen, ved mindre den blir mot Barca om de skulle klare tidenes snuoperasjon i morgen! :)

Redigert:
+1

Hummels har spilt to helt fantastiske kamper. Eller skal jeg være ærlig og si at jeg mistet litt respekt for Sergio Ramos ikveld. Virker som om han gikk inn med albuen først i samtlige dueller mot Lewandowski bare for å lage kvalm.

+1

Hummels har spilt to helt fantastiske kamper. Eller skal jeg være ærlig og si at jeg mistet litt respekt for Sergio Ramos ikveld. Virker som om han gikk inn med albuen først i samtlige dueller mot Lewandowski bare for å lage kvalm.

OK, jeg skjønner: Hummels var glimrende. Da har de to bra i midtforsvaret. Sergio Ramos er glimrende, enten som høyreback eller midtstopper, men med høy tenningsfaktor (blir utvist på slutten av hver tapt Clasico). Mou utnytter reglene og har helt sikkert gitt beskjed til Ramos om å gjøre dette. Jf. noen av Pepe's og Lassana D's behandling av Messi i endel Clasicos. Så lenge dommeren lar dette (og karatespark :) gå er det ingen grunn til å ikke gjøre dette.
(Jf også Belichick i NE Patriots: vær ekstra fysisk med harde taklinger og etterslenger etc mot WRs så vil de nøle med å fange ballen neste gang).

Hvem tror dere blir trener i RM neste år? Den opplagte gjetningen er Ancelotti. Andre tips? Conte?

Misforstå*meg rett, Sergio Ramos er ikke den eneste som spiller stygt. Det er mange av dem i forskjellige type sporter og ett av de værste tilfellene er vel Saints' Sean Payton som ble utestengt i ett år takket være bonusene han lovet til spillerne sine hvis de skadet motstandere. At spillet blir tøft i kamper som dette er det ingen tvil om, men det betyr ikke at jeg liker måten noen spillere går inn med albuen først hele tiden.

Fair Play er et konsept jeg er stor fan av og noen spillere er rett og slett litt mer ærlige enn andre :)

Kampen ikveld skal bli spennende. Jeg har mine meninger om Barca, men jeg tror jeg holder de for meg selv sånn at jeg ikke tråkker noen på tærne!

Jeg skal ikke legge skjul på at jeg synes Barcelona er en gjeng med sutrete småjenter. De klarer alltid å finne unnskyldninger på hvorfor de spiller dårlig. Ref. det å kalle andre fotballbaner for potetåkere. Don't get me wrong, de har noen fantastiske spillere på laget og endel primadonnaer. Somt sagt, kampen ikveld blir spennende. Vi får håpe på en god dommer og ikke for mye filming. Howard Webb gjorde en knalljobb igår imo.

Misforstå*meg rett, Sergio Ramos er ikke den eneste som spiller stygt. Det er mange av dem i forskjellige type sporter og ett av de værste tilfellene er vel Saints' Sean Payton som ble utestengt i ett år takket være bonusene han lovet til spillerne sine hvis de skadet motstandere. At spillet blir tøft i kamper som dette er det ingen tvil om, men det betyr ikke at jeg liker måten noen spillere går inn med albuen først hele tiden.

Fair Play er et konsept jeg er stor fan av og noen spillere er rett og slett litt mer ærlige enn andre :)

Jeg holdt med Saints i den sesongen (familie i NO + herlig by), men det var så mange stygge etterslenger i kampen
mot Vikings at jeg byttet sympatier midt i den kampen. Det var allerede den gang noe av det styggeste jeg har sett i NFL.
Ble ikke mye bedre mot Kurt Warner i den neste kampen. Nitriste greier.

Akkurat igår var vel Sergio Ramos hakket verre enn de andre. Jeg liker også Fair Play, og selv om jeg tradisjonelt
er Real Madrid supporter (særlig under tiden til Beenhakker og del Bosque) så misliker jeg kynismen under Mourinho.
Noen av de siste El Clasico ble særlig Messi tatt veldig ufint av Pepe/Lass og andre. Håper Fair Play kommer tilbake under Ancelotti!!

Trist å se Barcelona ikveld.

Jeg skal ikke legge skjul på at jeg synes Barcelona er en gjeng med sutrete småjenter. De klarer alltid å finne unnskyldninger på hvorfor de spiller dårlig. Ref. det å kalle andre fotballbaner for potetåkere. Don't get me wrong, de har noen fantastiske spillere på laget og endel primadonnaer. Somt sagt, kampen ikveld blir spennende. Vi får håpe på en god dommer og ikke for mye filming. Howard Webb gjorde en knalljobb igår imo.

Som sagt, fra en gammel RM-tilhenger: Barça har spilt veldig fair og utrolig bra i de kampene jeg sett dem i sin storhetstid.
Veldig lite ufint spill; en spiller som Messi ble meget ofte tatt meget hardt, konsekvent, og sto stort opp hver gang uten sutring og filming. RM har vært MYE verre i sine ufinheter og filming (Ronaldo og igår var Modric (!) en stor filmer igår).

Ikke bare i El Clasico, men jeg noterte heller ikke ufinheter i Champions League, inkludert de to fine finalene mot Man U.

Med tanke på mye harde taklinger fikk mot seg, klagde Barça overraskende lite. Men en spiller som Dani Alves markerer greit (og av og til overdrevent) om han blir tatt.

Jepp, Webb er basically bra, men det var litt mange albuer fra Sergio Ramos som du selv skriver. Bra at han ikke går på filming.

Håper RM blir bra og spiller fair til neste år og at Barça kommer seg. Det de har vist det siste halvåret har vært veldig dårlig.

Flott at de gikk videre, men jeg er skeptisk. Da de var så suverent gode for noen år siden (5-0 mot RM var vel det beste) så var det en masse herlig bevegelse rundt ballen, men nå var det overraskende lite bevegelse rundt ballen. For meg så det nesten litt ut som under Rijkaards siste år (ideløst og med lite bevegelse; holdt til semifinal i CL den gang ...). Dessuten så forsvaret ekstremt ustødig ut (jeg var i hvert fall livredd hver gang Milan var i de traktene av banen). 4-0 mot et Milan i kjempeform ser helt strålende ut, men var det ikke mer et resultat av enkeltmannsprestajoner av Messi og Xavi (3-0-målet)? Vel-vel, vi får se, men jeg er redd dette var langt unna '09-'10-'11-utgavene ...

Jeg synes jeg burde få litt cred for denne, skrevet (i SP;snikk-snakk) like etter Barca-Milan 4-0, mens alle andre skrev at Barca er verdens beste lag og at de er storfavoritter til å vinne CL ...

Når det er sagt, dette var triste greier (ikke at Bayern gikk videre, men at det laget som har prestert kanskje den beste fotballen jeg har sett har blitt såpass "dårlige")