Den store fotballtråden!

Var spesielt flott det andre målet hvor han fyrte avgårde direkte fra Rooney sin lange pasning. :D

Ja det var magisk. Utrolig vilje i laget i første omgang, meget fornøyd.. :)

Etter noen fullstendig fantastiske år, var det litt synd å se Barça tape 4-0, selv om mine innlegg her (også etter 4-0 mot Milan) antydet at det kunne komme. Godt å se Vilanova tilbake.

Men 1-0 burde vært annulert (klatring av Dante på Dani Alves), 2-0 så jeg ikke, men var visstnok offside, 3-0 var kjempeobstruksjon. Men Bayern var klart bedre.

Blir vel Madrid imorgen ...

Uten ønske om å sparke de Barca supporterne som allerede ligger nede, tror jeg dette var et solid tegn på tronskifte. "I dag starter en ny tidsregning i europeisk fotball" -Lars Tjærnås. Tror han har rett.

Jeg elsker å se Barcelona spille fotball, menidag var de ikke til å kjenne igjen.

Ja, BM burde hatt to annullerte mål, men så ble de også snutt for to straffer. Elendige dommere!!

BM har herved vunnet CL. Merk mine ord!

Æsj, for en møkkadag dette ble. Først kom ikke klokken jeg gledet meg til skulle komme i dag, og nå er Barcelona ute av CL. :(

Makan til tafatt og naiv kamp av Barca. Omtrent samme passiviteten som i første kampen mot Milan. De tror det er nok å trille ball på midtbanen, og håper at sjansene skal komme av seg selv. Hvor blir det av gjennombruddene og stikkerne som vi så under Pep? Hvor er bevegelsen og aggresjonen? Har fått små øyeblikk av denne gamle formen etter jul, som i 4-0 oppgjøret mot Milan, men ellers har de spilt så utrolig passivt. Så nettopp en analyse av et av angrepene i kampen hvor Pique løper frem mot boksen, og har 6 spillere bak seg som bare henger på midtbanen...

Barca har hatt mye motgang etter jul med Tito og massevis av skader - spesielt i forsvaret, så dette kan ha noe av skylden, men det er fremdeles noe større som ligger i bunn som ikke virker for tiden. Nytter ikke å bygge opp hele spillet sitt rundt Messi. Hvis han ikke er 100% eller blir blokkert store deler av kampen, så forsvinner hele bittet fra angrepet.

Oh well, nå får vi ta ligagullet og være fornøyd med sesongen, og komme tilbake sterkere etter sommeren. De kan bedre enn dette, det er det ikke tvil om.

Blir kjekt å se hvem som vinner mellom Dortmund og Real i morgen. Håper på Dortmund seier! :D

Redigert:
Uten ønske om å sparke de Barca supporterne som allerede ligger nede, tror jeg dette var et solid tegn på tronskifte. "I dag starter en ny tidsregning i europeisk fotball" -Lars Tjærnås. Tror han har rett.

Vi får se, den type overskriftssnakk kan ofte bli trukket frem etter et par år for å bite personen som sa det i ræva... :p

Men joda, Bayern kommer nok til å gå en liten gullalder i møte nå som Pep kommer inn tror jeg. Det sagt, Barca i dag er ikke representativt for hvordan de KAN spille. Barca på sitt beste (noe vi ser sjelden for tiden) kan vinne mot det Bayern vi så i dag, ikke la deg lure...

Redigert:
Jeg elsker å se Barcelona spille fotball, menidag var de ikke til å kjenne igjen.

Ja, BM burde hatt to annullerte mål, men så ble de også snutt for to straffer. Elendige dommere!!

BM har herved vunnet CL. Merk mine ord!

Er ikke like sikker. Frykter RM. Men Bayern fortjener det etter prestasjonene i år og massakeren av Chelsea ifjor.

Æsj, for en møkkadag dette ble. Først kom ikke klokken jeg gledet meg til skulle komme i dag, og nå er Barcelona ute av CL. :(

Makan til tafatt og naiv kamp av Barca. Omtrent samme passiviteten som i første kampen mot Milan. De tror det er nok å trille ball på midtbanen, og håper at sjansene skal komme av seg selv. Hvor blir det av gjennombruddene og stikkerne som vi så under Pep? Hvor er bevegelsen og aggresjonen? Har fått små øyeblikk av denne gamle formen etter jul, som i 4-0 oppgjøret mot Milan, men ellers har de spilt så utrolig passivt. Så nettopp en analyse av et av angrepene i kampen hvor Pique løper frem mot boksen, og har 6 spillere bak seg som bare henger på midtbanen...

Barca har hatt mye motgang etter jul med Tito og massevis av skader - spesielt i forsvaret, så dette kan ha noe av skylden, men det er fremdeles noe større som ligger i bunn som ikke virker for tiden. Nytter ikke å bygge opp hele spillet sitt rundt Messi. Hvis han ikke er 100% eller blir blokkert store deler av kampen, så forsvinner hele bittet fra angrepet.

Oh well, nå får vi ta ligagullet og være fornøyd med sesongen, og komme tilbake sterkere etter sommeren. De kan bedre enn dette, det er det ikke tvil om.

Blir kjekt å se hvem som vinner mellom Dortmund og Real i morgen. Håper på Dortmund seier! :D

Som sagt før: 4-0 mot Milan manglet også bevegelse og ideer, men ble reddet av to geniale enkeltmannsprestasjoner av Messi og en av Xavi. Spillet var rimelig dårlig. Dette er Rijkaard's siste år i reprise, og den krisen varte ikke lenge. Er det noen som aner hvorvidt Vilanova er rett mann for å fikse dette? (Krise og krise: overlegen vinner av Ligaen, men basically sjanseløse mot RM og BM i år.)

De siste årene av Barça er den beste fotballen jeg har sett i løpet av 30 år ... helt fantastiske greier.

Jepp: heia Dortmund imorgen!!

Jeg sitter bare her og håper på at Pep ikke endrer for mye på spillestilen og taktikken til Bayern. Morsom kamp idag, håper den blir like spennende i morgen!

Men Bayern fortjener det etter prestasjonene i år og massakeren av Chelsea ifjor.

Denne massakren ? lol ;)

article-2147069-132F68E7000005DC-463_634x422.jpg

article-2147150-133295EA000005DC-247_634x440.jpg

Denne massakren ? lol ;)

Den mest ensidige ML/CL-finalen jeg har sett i hvert fall. Hva var det? 25-1 i cornere? 100-1 i store målsjanser? Maken til utspilling har jeg aldri sett (husker ikke detaljer fra Milan - Steaua 4-0; derimot var Milan-Barça 4-0 i 1994 noe av det mest imponerende jeg har sett av et klubblag ...).

Minnet litt om Sveriges ellers glimrende VM i 1994 hvor de ble fullstendig rundspilt av Brasil i semifinalen (!), men hvor det sto 0-0 til noen få (10?) minutter var igjen (dommerskandale med utvisningen av Jonas Thern, men Sverige var utspilt lenge før det).

Når vant man sist kamper basert på statistikk? Måtte ha vært før min tid.

...for å vinne CL trengs en porsjon (eller ti) med flaks og hell, men til syvende og sist er det laget som har scoret flest mål som vinner.

Redigert:
For en morsom kamp! Jeg må vel spise mine ord om Bayern-RM i finalen, men moro var dette!

(selv om jeg ikke er helt sikker på at Dortmund er i finalen)

Wow, Dortmund imponerte stort! Like stor, om ikke større, overkjøring av Real enn den Bayern hadde av Barca i går, da denne kom som en større overraskelse. Har man fulgt Barca denne våren så har man sett et lag som har hatt masse motgang og prestert utrolig ustabilt. Mentalt sett har de vært helt ute å kjørt i nesten alle store kamper. Real Madrid har på den andre siden vært i slaget og duret på jevnt og trutt en god stund nå, så dette var rett og slett overraskende.

Det ligger virkelig an til å bli Bayern mot Dortmund i finalen, men tør ikke si noe skråsikkert enda, RM kan plutselig trekke en kanin ut av hatten på hjemmebane.

Men for en morsom kamp! :D

Redigert:
Ikke like overrasket som mange over dette resultatet, har sett nok på tysk fotball til å vite at Dortmund kan valse over ethvert lag dersom de har dagen. Ingen umulighet for Real å vinne 3-0 i returen, men det lukter heltysk og vidåpen finale. Heia fotball.