Den store Rolex Explorer-tråden

58k -ish på Bjerke

Var innom og prøvde den. Dessverre ble jeg skuffet. Syns ikke kasseformen matcher sin egen størrelse. Noe feil med proporsjonene på både bezel og lugs. IMHO. Prøvde milgaussen samtidig, den var derimot perfekt. FIkk heller ikke godfølelsen av den matte skiva. På 116600 er det suksessoppskriften, på denne ble det dessverre feil. IMHO igjen:)

image.jpeg

Artig tråd! Har vært svoren utforsker hele livet og syntes det var noe som falt på plass i 2007 da jeg kjøpte en 114270 til tross for hvasse kommentarer fra gjengen. Tror det gikk ca fem år før jeg fikk min første kred:) Deilig å være sterk i sin overbevisning. Legger ut noen bilder!!

• Liker
Reaksjoner: Ruos

Noen andre her inne med 114270? Kom hjem til et brev stappfull med deilige reimer i dag. Likevel kjente jeg at jeg ble helt svett: en av dem skulle på Exploreren..

Det er så tight mellom springbar og kasse at det er bare å gi opp. Har tre reimer dedikert til klokka, men den er nå på lenka igjen. For når du først får reimen på, etter banning og blodsøl fra Kina-verktøyet i fingeren, så må du huske på at den gnager reimen i stykker raskere enn du klarer å si "dette så pent ut".

Tok dette bildet og slengte den på lenka før den rakk å ødelegge en nærmest ubrukt Bulang-reim. Og det er ingen lek å få lenka på heller, men det er en annen historie.

20160617_144724.jpg

Dette er likevel en keeper, så lenge ikke en 6610, 1016 eller komplett 14270 skulle dukke opp i innboksen som bytteforslag. ;)
Hei, mister!
Kjenner svært godt til problemstillingen. Snopte meg en deilig GunnyStrap m custom sorte sting. Det gikk sekunder før reima såg herpet ut.
Fikk rett og slett Johan på Bjerke i Bergen til å bøye(!!) springbar'ene. Det hjalp. Har ellers NATO på nå, gunny gikk rett over på 1016. Og så torpederes både Everest og RubberB jevnlig. Merk deg at RB akkurat har kommet m reim til midsize Yachtmaster. Lurer på om det kunne blitt en killer m sort gummi

Godt vi er flere @johanbjor!

Hvis du har en 1016 du kan slenge reimer på er det ikke synd i deg. Meg derimot.. Neida, 114270 tar seg så godt ut på lenke at jeg overlever. Å bøye springbarene er noe drastisk, men absolutt noe å vurdere.

Gummi frister også. Du tenker at RBen til midsize YM kunne passet kassen?
rubberb-exp1.png

Godt vi er flere @johanbjor!

Hvis du har en 1016 du kan slenge reimer på er det ikke synd i deg. Meg derimot.. Neida, 114270 tar seg så godt ut på lenke at jeg overlever. Å bøye springbarene er noe drastisk, men absolutt noe å vurdere.

Gummi frister også. Du tenker at RBen til midsize YM kunne passet kassen?
rubberb-exp1.png
Øyh!! Har du skaffet deg denne?? Fantastisk. Rett og slett.
Jeg har flere fine explorershots. Blant annet 114270 på NATO. Men siden jeg skylder iq når det kommer til "sånne datagreier", fikk jeg rett og slett det ikke helt til i går. Det stoppet med at jeg fikk lastet inn syv bilder på photobucket..