Den store Rolex Explorer-tråden

Ikke mitt bilde, dessverre. Vet ikke helt hvilken gummireim jeg skal kjøpe for å treffe første gangen på 114270. Regner med den blir værende på gummi en stund når det først er byttet over, så greit at det er en god fit fra første stund.

Er nysgjerrig på bilder fra deg, så legger ved en kjapp innføring på hva som må til for å få bildene fra Photobucket til forumet her.
pb.jpg

edit: Og der ser det ut til at du har fått det til allerede. ;)
 
Godt vi er flere @johanbjor!

Hvis du har en 1016 du kan slenge reimer på er det ikke synd i deg. Meg derimot.. Neida, 114270 tar seg så godt ut på lenke at jeg overlever. Å bøye springbarene er noe drastisk, men absolutt noe å vurdere.

Gummi frister også. Du tenker at RBen til midsize YM kunne passet kassen?
rubberb-exp1.png
Ja. Den er 35mm. Hadde seriøse planer om å skaffe meg en i sommer, men det roet seg da jeg fikk på natoen. Både RB og Everest er på og svarer på alle spm, til nå har ikke Everestgutta kunnet skilte med annet, enn gode intensjoner på sikt. Det ser jo bare heelt supert ut!!
 

Det var da voldsomt med mange flotte Expl på denne siden!

@lobergen: Hva er greia med den creme-fargen? Mener å ha lest en gang for lenge siden at enkelte Polarer utvikler crem-farge på skiva, og at dette er både sjeldent og verdifullt ift den vanlige utviklingen med gulnet lume. Husker jeg rett? Uansett ser den smashing ut!
 
@lobergen: Hva er greia med den creme-fargen? Mener å ha lest en gang for lenge siden at enkelte Polarer utvikler crem-farge på skiva, og at dette er både sjeldent og verdifullt ift den vanlige utviklingen med gulnet lume. Husker jeg rett? Uansett ser den smashing ut!
Første generasjon 16550 med hvit skive har hvitt gull markører og visere det er kanskje den største forskjellen i utseende selv om man ikke alltid merker det med en gang. I tillegg er/var den hvite fargen på disse litt offwhite og utvikler en helt jevn patina ( det finnes også en sjelden senere variant rail dial med sorte markører som også har den karakteristiske kremfargen).
Andre trekk med 16550 er en tykkere kasse enn 16570 og at tallene på bezelen har tykkere font.
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Flippin og Genta