Den store Rolex Explorer-tråden

Da får jeg endelig vært med i Explorer-klubben jeg også! Box fresh ny klokke dumpa ned på kontoret i dag.
I'm happy! :)
Unboxing finnes her: http://www.tidssonen.no/forum/threads/pakke-fra-urmaker-jørgensen-39mm-med-krone-på-toppen.39681/
0A1AF0B7-9FE1-441C-89F9-1A3370AEC22A_zpsztomwtb8.jpg

Om noen lurte på hvor denne tok veien, så fant den veien til meg. Savnet etter Polar var stort, og denne litt mindre 16550 passer bedre på armen min enn 216570 som jeg hadde tidligere. Sjarmerende nesten 30-år gammel klokke. :)

20160821_194714_zpsdbnrvn4u.jpg

20160816_161258_zpsombqhswc.jpg

Endelig og veldig overraskende.
Med god hjelp av en venn og TSer fikk jeg denne skjønnheten i morgengave sist helg!
Er ekstremt fornøyd og får ingen forståelse for at lykken med dette sidestilles med barnefri ferie i to uker, minst.. Første godklokke er endelig i hus!

Endelig og veldig overraskende.
Med god hjelp av en venn og TSer fikk jeg denne skjønnheten i morgengave sist helg!
Er ekstremt fornøyd og får ingen forståelse for at lykken med dette sidestilles med barnefri ferie i to uker, minst.. Første godklokke er endelig i hus!

Gratulerer med en fin Explorer 2! Digger denne.

• Liker
Reaksjoner: Bonsai
Noen som har noen gode tips til reim på Explorer 1 ref 214270?
Har sett at avstanden mellom springbaren og kassa er liten, så de tykkeste reimene vil "slites" på akkurat dette punktet.
Hvilke reimer bruker dere? Last gjerne opp bilder.

Noen som har noen gode tips til reim på Explorer 1 ref 214270?
Har sett at avstanden mellom springbaren og kassa er liten, så de tykkeste reimene vil "slites" på akkurat dette punktet.
Hvilke reimer bruker dere? Last gjerne opp bilder.
Hirsch curved ended straps.
Barettfesteavstand er justerbar, ved hjelp av et kvadratisk hardplast-stykke som kan roteres. Funker veldig bra, jeg bruker ikke annet på min 214270.

214270%20med%20Hirsch%20Curved%20Ended.jpg

medium_319806-hirsch-medici-curved-end-brown-leather-strap-20mm-and-amp-omega-polished-buckles.jpg

LFG-05.jpg

• Liker
Reaksjoner: Dr. Fiddy og RemiWM
Hirsch curved ended straps.
Barettfesteavstand er justerbar, ved hjelp av et kvadratisk hardplast-stykke som kan roteres. Funker veldig bra, jeg bruker ikke annet på min 214270.

214270%20med%20Hirsch%20Curved%20Ended.jpg

medium_319806-hirsch-medici-curved-end-brown-leather-strap-20mm-and-amp-omega-polished-buckles.jpg

LFG-05.jpg

Takk for veldig godt tips!
Disse finnes i massevis av farger, så tror jeg må bestille meg en sånn.
Hvordan er passformen mot kassen? Er det noe gap i mellom der eller er det en tight fit?

• Liker
Reaksjoner: aek
Takk for veldig godt tips!
Disse finnes i massevis av farger, så tror jeg må bestille meg en sånn.
Hvordan er passformen mot kassen? Er det noe gap i mellom der eller er det en tight fit?
Det kommer an på hvilken posisjon du setter den roterbare plastbiten. Du kan få den helt inntil kassen, men da blir det ganske fiklete å få på plass barettene. Vanligvis kan du jo komprimere reima litt så du lettere får fjærpinnene inn i hullene sine, men med denne reima er det verre. Derfor sitter min gjerne på lenge, før jeg tar meg bryet med å skifte. Det må også eksperimenteres litt for å finne riktig plastbitposisisjon og riktig hull, men når man først har funnet ut av det blir det lettere.

Jeg ser det står mer om det her. Finnes sågar et spesialverktøy.

Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: RemiWM