Men ser ikke verdien av singlespeed.
Jeg savner velodrom i Oslo.
Ja. Følger de på facebook. Ser så rått ut.
Fått med meg at det ikke er skateboardhall i Oslo, man burde kunne ha kombinert disse to hallene. Velodrom rundt og skate ting i midten.
To forskjellige måter å sykle på. Kjøp heller to sykler. En racer og en fixed. Kompromiss funker ikke, med mindre du skal kle deg i alt for hippe klær og drikke latte
Mikke med frinav har man ikke jevn kraft i tråkket, og energi går bort grunnet dette. Man får også mindre akslerasjon pågrunn av dette.
For en banesyklist er derfor valget enkelt.
For de fleste sykkelbud også
Bena må også gå rundt hele tiden, noe som gjør at man ikke ligger på latsiden. Kommer også derfor raskere frem
ting som appellerer til meg bortsett fra dette er, ingen mekanisk støy. Ikkeno tikking osv.
For å bremse letter man litt på rumpa og bruker beina til å låse bakhjulet.
Dette bremser ikke like effektivt som vanlig brems. Derfor må man løfte blikket og planlegge møysommelig hele tiden.
Når man sykler på den måten konsentrerer man seg hele tiden. Da flyr tiden og det er virkelig gøy å trene
Ja. Følger de på facebook. Ser så rått ut.
Fått med meg at det ikke er skateboardhall i Oslo, man burde kunne ha kombinert disse to hallene. Velodrom rundt og skate ting i midten.
Så om han har et jul med både frinav og låstnav, for så å bruke den på den låste siden så vil ikke dette funke?
Nå er det helle ikke frinav brukere som er kjent for å ikle seg alt for hippe klær..Vel..
Når det er frinav er det ikke fixed og tråkket blir ikke like jevnt, ei heller ikke føles det likt.
Hvis man bruker det på den låste delen så funker det naturligvis som fixed, men jeg mener man har mer igjen for å heller ha flip flop hub med fast Nav på begge sider for å kunne variere gir ratio. Hvis du vil ha muligheten til å coaste er det mye mer hensiktsmessig med racer eller cyclocross, og hvis du vil ha sykkel som tåler mye og gir lite vedlikehold tror jeg BMX er bedre løsning.
Er forøvrig ikke uten grunn at boasson Hagen sykler en del fixed. Man får bedre tråkk av det.
Når det gjelder fixed/singlespeed og stikket vedr klesstil så vil jeg definitivt si at singlespeedsyklister er mer opptatt av trend aspektet enn Fixiesyklister. De fleste jeg vet om som sykler fixed bruker igrunn bare klær de kan skitne til, evt rapha på trening.
Sykkelcapser og flanell er cappucinocruisernes identitet.
Jeg skjønner at jeg har en del å lære om stil på sykkel
Så om han har et jul med både frinav og låstnav, for så å bruke den på den låste siden så vil ikke dette funke?
Nå er det helle ikke frinav brukere som er kjent for å ikle seg alt for hippe klær..Vel..
Når det er frinav er det ikke fixed og tråkket blir ikke like jevnt, ei heller ikke føles det likt.
Hvis man bruker det på den låste delen så funker det naturligvis som fixed, men jeg mener man har mer igjen for å heller ha flip flop hub med fast Nav på begge sider for å kunne variere gir ratio. Hvis du vil ha muligheten til å coaste er det mye mer hensiktsmessig med racer eller cyclocross, og hvis du vil ha sykkel som tåler mye og gir lite vedlikehold tror jeg BMX er bedre løsning.
Er forøvrig ikke uten grunn at boasson Hagen sykler en del fixed. Man får bedre tråkk av det.
Når det gjelder fixed/singlespeed og stikket vedr klesstil så vil jeg definitivt si at singlespeedsyklister er mer opptatt av trend aspektet enn Fixiesyklister. De fleste jeg vet om som sykler fixed bruker igrunn bare klær de kan skitne til, evt rapha på trening.
Sykkelcapser og flanell er cappucinocruisernes identitet.
Skal sies at jeg kverulerer litt for kveruleringensskyld..
En BMX, virkelig? Så for en grei bysykkel som ikke krever vedlikehold og som tåler en del så skal man tre seg oppå en liten sykkel som egentlig ikke er lagd for å sitte på? Om ikke så skal man fyre seg en racer eller cyclocross, ikke bare er racer dyrt og cyclocross enda dyrere. Men (merk at jeg er like bastant) de er alltid overutstyrt og blir lite hensiktsmessige for slikt bruk og de vil kreve mer vedlikehold..
Ser fremdeles ikke hvorfor en singlespeed er lite hensiktsmessig!
Selv om jeg absolutt ser hvorfor du liker fixed. Og bare for å være ekstra vanskelig, en fixed er singlespeed.
Jeg synest singlespeed er smud som bare det som sykkel nr2. Krever lite vedlikehold og jeg kan trille ned en bakke uten å trø etter med beina, jeg kan coaste gjennom gågaten mens jeg sitter å sløver på setet. Sier ikke at det er bedre en alt mulig annet, men det er ganske kjekt det også.
Om det er en sykkeltype som har hipsterstempel så er det fixed, med ekstra fokus på banetypen. Om alle da tar
på seg slitte klær, så gjett hva. da er det det som er stilen.
http://www.velominati.com/the-rules/
Ses på med humor, men.. Ikke av alle.
Regel Nr 12 er forøvrig ganske lett å bruke mtp klokker også
LOL
Overraskende mange av reglene jeg og gutta bare har fulgt - instinkt eller sosialt press?