Beste kjøp på Taxfree Gardermoen Ankomst? Dama lander på Gardermoen i kveld og lurte på hva jeg ville ha fra Taxfree. Først tenkte jeg at en Highland Park Leif Erikson måtte være gøy, men etter å ha lest litt rundt virker den ikke veldig populær. Så da spør jeg her, hva er det beste taxfreekjøpet på Gardermoen nå?
Er fremdeles veldig ny i dette gamet, så er åpen for å prøve det meste. (Nei, Entropy.)
Takk.
Det blir jo litt basert på min personlige smak, men siden jeg liker alt går vel det greit
Hva du legger i beste, kan enten være med tanke på økonomi, eller smak. Her har du noen i hver kategori:
Glenfarclas 105 - 60% (Speyside - Sherry, frukt, epler, sødme) kr 275,- Uten tvil det beste kjøpet økonomisk sett. God er den også (smak og behag, men må/bør vannes ut - så i praksis har du halvannenliter god whisky her)
Aberlour 12 - (Fin, frisk aroma av nøtter, sherry og tropisk frukt.) Veldig god og lettdrikkelig! kr 289,-
Andre anbefalte er f.eks:
Bunnahabhain Darach Úr - Snill, meget god Islay-whisky - 389,-
Laphroaig Quarter Cask - Fantastisk, røyket Islay ("alle" skryter av denne) - 439,-
Highland Park Drakkar - Destilleriet som er litt av alt, smaksmessig. Veldig god . kr 329,-
Da har du litt å velge i.