Den store Whisky-tråden

On the rocks eller neat?

• On the rocks

Stemmer: 86 22,9%
  • Neat

Stemmer: 290 77,1%

• Antall stemmer
    376
Da får jeg nok prøve den Tallisker Dark Stormen til helga da skjønner jeg:)

Spent på denne. Noen som har smakt?
image.jpeg
image.jpeg

• Liker
Reaksjoner: larskp86
Bunnahabhain Moine
Ileach Peated Islay Single Malt
Macleod's Islay

Kommer forhåpentligvis to nye flasker til neste uke, og en til uken etter.. Og to stykker to uker etter der igjen. Må finne mer tid til å smake enn å samle. Ett glass med Talisker Dark Storm var forresten godt i går kveld=)

@Loevhagen jeg ser du har forsøkt Glengoyne 18 og 25 YO og hvor du gir gode tilbakemeldinger på disse. Har du smakt på Glengoyne 21 YO? Eventuelt andre som har noen tilbakemedlinger på 21 åringen sammenlignet med 18 og 15 YO?

Jeg har vel hatt tre eller fire flasker med Glengoyne 21 tidligere. En god sherrypreget whisky som i dag ikke er verdt pengene etter min mening. I 2012 kostet den 750 kroner på polet, i 2014 1300 kroner og i dag altså 1700. Den er god, men ikke så god. Bare min mening selvsagt.

Storkanonen Serge på whiskyfun.com foretrekker faktisk Glengoyne 15 foran både 18 og 21 år.
Men du må jo bare prøve deg fram selv, og se hvilken DU liker best.

Enig, må prøve meg frem. Grunnen til at jeg trakk frem 21 YO er fordi ved sammenligning av Systembolaget og Vinmonopolets priser på forskjellige Glengoyne så ser det ut som at akkurat den kom godt ut i Sverige. Der ligger den vel på drøye 1000-lappen kontra 1700 her.

Etter det jeg kan se så er det kun en hundrings som skiller 15YO i Norge og Sverige. Når jeg først skal en tur til Stockholm så er jeg gira på å få litt valuta for penga:)

• Liker
Reaksjoner: HerrUr
Etter det jeg kan se så er det kun en hundrings som skiller 15YO i Norge og Sverige. Når jeg først skal en tur til Stockholm så er jeg gira på å få litt valuta for penga:)

Jepp, et godt kjøp synes jeg er en vesentlig ting med de prisene som er i dag.

Synes Macallan sherry oak er veldig god, men vinmonopolet klarer ikke å skaffe denne lenger. Er det noen som har ett godt alternativ å anbefale til den? :)

Synes Macallan sherry oak er veldig god, men vinmonopolet klarer ikke å skaffe denne lenger. Er det noen som har ett godt alternativ å anbefale til den? :)
Noen Systembolag har den inne, så skal du til Sverige så får du den der.

• Liker
Reaksjoner: Humla
Fyker på ett glass med ny innkjøpt Lagavulin 16yo snart. Noen som har erfaring med Lagavulin og kan si noe om 16yo er ett godt valg? Min far har kjøpt en 18yo, men blir ikke smakt før min tante kommer til bygda igjen.

Macallan Select Oak.

Tror jeg har litt av det meste fra polet som er fra islay, så må prøve noe på andre siden. Speyside kanskje?