- Medlem
- 6. des. 2013
Care to elaborate?
Hvilken produsent hadde fantastisk whisky før - men har utvannet seg selv de siste årene?
Care to elaborate?
Hvilken produsent hadde fantastisk whisky før - men har utvannet seg selv de siste årene?
Bingo.Macallan. Tipper du har bestilt 12 år sherry Woody.
Champagne skal lagres stående.
Vin kan lagres liggende.
Ser at de aller, aller fleste av oss lagrer whisky som champagne. Kanskje en idé å lagre den som vin?
Ser en gammel kjenning i Vinmonopolets nye whiskyinntak denne måneden. 4 flasker bestilt pronto.
Må bare få lov til å skyte inn at Longrow langt fra er et eksperiment. Denne røkte varianten har Springbank laget en måned i året siden begynnelsen på 70-tallet. Den 18-åringen du har der er nå i femte utgave, første og andre utgave i 2008 og 2011 respektive var sannsynligvis kun lagret på bourbonfat. Tredje utgave i 2014 ble lagret på sherryfat, mens i 2015 var det en blanding av sherry og bourboinfat. Den nyeste utgaven dog som kom for 2 uker siden er lagret på rom og sherryfat.Fått ordentlige glass nå, endte med de uten stett. Prøvd denne, @Skogsmatrosen ? Det vet du sikkert, men denne er også fra Springbank, et vellykket "eksperiment" med ordentlig peated fra fastlandet. Må nesten få testet din også..
Vis vedlegg 12217
Hei @Loevhagen, ikke lagre whiskyen liggende. Whisky tærer på korken slik at den blir ødelagt hvis den ligger lagret over tid. Hvis du derimot har en gammel whisky som har stått på flaske i mange år kan det være en ide og la flasken ligge en ukes tid slik at korken får tilbake litt fuktighet, går ellers lett i oppløsing når du åpner flasken.Et tips til de som har flasker som står en stund. Ta en tur til samlingen og snu dem 90 grader, slik at korken får fukt. Ellers kan man risikere at korken tørker inn og ikke fungerer som effektiv forsegling. Opplevde dette for første gang i dag.
Champagne skal lagres stående.
Vin kan lagres liggende.
Ser at de aller, aller fleste av oss lagrer whisky som champagne. Kanskje en idé å lagre den som vin?
Hvis det er noen her som har lyst til å være med på skikkelig WHisky og haggislag, så arrangerer The Cellar Whiskyboys et treff den 15. oktober på Siggerud i utkanten av Oslo. Koster 500,- og du får for dette i tillegg til Haggisen (produsert i Bergen) også smake på 8 ulike whiskyer. Det nærmer seg deadline men vet at vi har neon få åpne plasser. send meg en PM om noen har lyst til å bli med
Da var billetter til whiskymessa på Nærbø bekreftet.
Noen andre vestlendinger som skal dit?
Det kommer sikkert til å bli slitsomt i år også...
Fantastisk samling Pasop! Longrow, Springbank og Hazelburn altså! Skal selv kose meg i kveld med et par drammer av Springbank 10 og Hazelburn 10. To innertiere med andre ord.
Oh yes.
Har i tillegg meldt meg på 2 masterclass (nr 2 og 4).
Blir vel en reprise av de 2 foregående messene.
Noe som ikke er bra. Fordi det innebærer å rope på elgen i en busslomme på Ganddal kl. 18:15 mens det som regel står folk og venter på bussen.
Dog var messen i 2010 ikke så dramatisk -den husker jeg faktisk noe ifra.
Springbank 10 er vel den ultimate Campbeltown klassikeren.Fantastisk samling Pasop! Longrow, Springbank og Hazelburn altså! Skal selv kose meg i kveld med et par drammer av Springbank 10 og Hazelburn 10. To innertiere med andre ord.
Hvordan kan MC på 5x1,5cl bli et sjøslag? Er man ikke der for å lære.