Den store Whisky-tråden

On the rocks eller neat?

• On the rocks

Stemmer: 86 22,9%
  • Neat

Stemmer: 290 77,1%

• Antall stemmer
    376
Fått ordentlige glass nå, endte med de uten stett. Prøvd denne, @Skogsmatrosen ? Det vet du sikkert, men denne er også fra Springbank, et vellykket "eksperiment" med ordentlig peated fra fastlandet. Må nesten få testet din også..
image.jpeg

Nei, denne har jeg ikke testet. Men, skal notere den ned og se etter den ved neste poltur. Takk for tipset!
Edit: Ingen upris for en 18-åring med 1450kr. Synd de kun har den på Nesodden, men det blir vel en bestilling da..:rolleyes:

Grattis med flotte glass forresten. Hvordan er de i hånda når de ikke har stett?
Jeg kjøpte den på Skøyen, det er 18 Limited Edition den står oppført som på polet - ser de kun har den på Skøyen og Fornebu. Samme pris, sikkert samme med ulik varekode eller noe.

Takk, takk. Synes glassene er gode i hånda, er jo en slags stett - det er vel disse som er de "vanlige", og dermed lettere å få tak i. ☺️

• Liker
Reaksjoner: Preacher
Savner disse. Samlingen er per idag litt mindre eksklusiv for å si det mildt.

Litt gammel post, og midt på natta, burde kanskje vært i fylletråden :). Den single highland saken, begrenset med røyk ? Tror jeg hadde incident med den fjor sommer. Var en sånn dag alt stemte. Godt selskap, laksen beit, også avsluttet i hyggelig selskap med gamle venner. Var whisky'en så god eller var det selskapet :) ? Kjøpt i Norge ?
@ErikR

Nei, England. Den ble kjøpt på TheWhiskyExchange.com for ca 300-400£ + avgifter. Stilig sak, cask strenght 58% firstfill cherry. Har litt igjen hvis du skulle være innom på sørvestlandet en gang i framtiden.

Litt gammel post, og midt på natta, burde kanskje vært i fylletråden :). Den single highland saken, begrenset med røyk ? Tror jeg hadde incident med den fjor sommer. Var en sånn dag alt stemte. Godt selskap, laksen beit, også avsluttet i hyggelig selskap med gamle venner. Var whisky'en så god eller var det selskapet :) ? Kjøpt i Norge ?
@ErikR

• Liker
Reaksjoner: daghoi og Preacher
Kjenner vaktfølelsen. :)

Så Ralfyvideoen igjen og ble så revet med at en 25YO og tre 18YO fra Glengoyne ble bestilt. Nå kan høsten bare komme.

Og måtte innom Horst en gang til også. Må jo stole på en mann med klassisk Submariner. :D

Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Preacher og EspenK
Middag med familien er ferdig, og dessert? Glenngoyne 18YO med Yirgacheffe og en liten mørk sjokolade. Blir ikke bedre enn det. Faktisk så er whisky fascinerende mye bedre (generelt sett) enn øl og rødvin. Smaksintensiteten og -lagene er så uendelig mye større (for min gane) enn mye annet. Og den intense lukten da!

• Liker
Tror denne må prøves neste gang jeg er i Stavanger. Trekker du den som en vanlig filterkaffe, i Moccamasteren? Eller er det noe fancy dilldall med kobberrør og ymse pjarr? :p
Jeg er virkelig ingen kaffeconnoisseur, men jeg vet å sette pris på en god kopp gloheit sort kaffe.
Denne 18-åringen må settes i bestilling også, er jeg redd..;)
Gi lyd neste gang du er i nærheten, så byr jeg på en kopp kaffe. Kun tilberedt med plastrør og metallfilter. ;) Aka AeroPress. Og siden jeg kan kjøre deg, så kan du jo ta en 18YO på siden.

• Liker
Et tips til de som har flasker som står en stund. Ta en tur til samlingen og snu dem 90 grader, slik at korken får fukt. Ellers kan man risikere at korken tørker inn og ikke fungerer som effektiv forsegling. Opplevde dette for første gang i dag.

Champagne skal lagres stående.
Vin kan lagres liggende.

Ser at de aller, aller fleste av oss lagrer whisky som champagne. Kanskje en idé å lagre den som vin?