Den store Whisky-tråden

On the rocks eller neat?

• On the rocks

Stemmer: 86 22,9%
  • Neat

Stemmer: 290 77,1%

• Antall stemmer
    376
Den skjelver som på galgen...
Og den blir hverken -on the rocks or neat- . En teskje eller spiseskje av iskaldt vann for meg.
20161230_232300.jpg

Noen som kjøpte noe spennende på polslippet på fredag? Selv fikk jeg 2 flasker Kilkerran (som jeg har ventet på i 5 måneder nå) og en flaske HP (Chris Maile edition). :D

• Liker
Reaksjoner: HerrUr
Noen som kjøpte noe spennende på polslippet på fredag? Selv fikk jeg 2 flasker Kilkerran (som jeg har ventet på i 5 måneder nå) og en flaske HP (Chris Maile edition). :D

Jepp. Var innom polet fredag formiddag og bestilte Kilkerran 12, Arran 18 og Talisker 18. En flaske av hver. Så Talisker 18 hadde status som utsolgt samme kveld, spent på om jeg får den.

• Liker
Reaksjoner: Pasop
Talisker 18 fikk jeg ikke. Noen har sikkert forsynt seg grovt av denne. Prisen var jo også omtrent den samme som for åtte år siden på polet, et godt kjøp i dag.

Både Arran og Kilkerran (Glengyle destillery) er to unge destillerier der begge disse to er de eldste standardtapningene så langt.
Arran 18 falt veldig godt i smak, også hos de to kompisene som var med i går. Rikelig med fruktighet og godt avrundet.
Kilkerran eies av Springbank og bærer kraftig preg av det. Den smaker som en yngre Springbank. Kompleks og destillatpreget. En god whisky på mange måter, men skuffende at den ikke har sin egen karakter. Bare min mening, denne lovprises av mange etter det jeg har sett og hørt.

IMG_0672.jpg

Jura 16 yo diurachs own
Noen smakt denne?
Materialiserte seg en slik flaske i whiskyskapet plutselig.
Har smakt forskjellige Jura oppgjennom, både høydare og inte.

• Liker
Reaksjoner: UJU