Den store Whisky-tråden

On the rocks eller neat?

• On the rocks

Stemmer: 86 22,9%
  • Neat

Stemmer: 290 77,1%

• Antall stemmer
    376
Macallan 12y double cask er prøvd idag, nå er jeg generelt veldig glad i Macallan og double cask skuffet ikke. Er en mellomting mellom fine oak og sherry oak. Absolutt en verdig whisky i barskapet! :)

• Liker
Reaksjoner: Pasop
1486414638827700360614.jpg
spent på denne! Noen som har prøvd denne?

• Liker
Reaksjoner: Pasop
Jura 16 yo diurachs own
Noen smakt denne?
Materialiserte seg en slik flaske i whiskyskapet plutselig.
Har smakt forskjellige Jura oppgjennom, både høydare og inte.

Har en uåpnet flaske av denne i skapet.
Gi oss en kjapp review når du får åpnet den.:)
Åpnet en flaske med Jura Superstition i et lystig lag en tid tilbake.
Den gikk unna som et uvær gitt.:)

• Liker
Reaksjoner: Preacher
Deltok på MC for Diageo special release 2016 forrige helg.
Selvfølgelig utrolig spennende å smake disse godbitene. Ikke minst kronjuvelene Brora og Port Ellen til henholdsvis 12000 og 22000 kroner flasken. En like stor selvfølge at innholdet ikke helt sto i stil til prisen, selv om de var forbasket god.
Lagavullin 12 (2014 release) til 875 kroner flasken imponerte meg mest på denne smakingen, og sendte Brora og Port Ellen rett i skammekroken hva smaksopplevelse per krone angår.

IMG_0721.jpg

Den svenske salgsrepresentanten for Diageo var forøvrig utstyrt med en 36mm Rolex Datejust tt på jubilee av nyere årgang :)

Var på MC i Bergen forrige helg og valgte Bunnahabhain. Perfekt timing med tanke på å være forkjølet...

Anyway - fikk "smake" på denne, men opplevde nada selvsagt med forkjølelsen - så da blir det prøvesmaking en annen gang da jeg har kjøpt denne for ca. 1 år siden og venter på anledning.

Moralen er? Drit i anledninger - og drikk når du kan. :)

Bunna-Shop_0024_Layer_3_1024x1024.jpg

Hei alle sammen.
Fredag 24. mars skal vi avholde en Springbank smaking på Siggerud rett utenfor Oslo. Det er lett tilgjengelig med buss begge veier.
Total sett skal vi smake på 8 ulike Springbank/Glengyle whiskyer som alle er avbildet under.
Hvis du vil være med så send meg en PM og en skikkelig innbydelse kommer.
Og,,,,, nevnte jeg at dette koster latterlige 500 norske?
2017-02-15 20.42.02.jpg

I helsikken! 21 år Ardbeg?? Tipper den enten er sluttsolgt for mange år siden, eller er skamdyr. Mest sannsynlig begge:rolleyes:
Hvordan smaker den?
Neida, dette er en Committee release fra 2016. Den kom selvfølgelig ikke til Norge, men det finnes noen flasker tilgjengelig i det Svenske privatmarkedet. Jeg fikk tak i en flaske og etter å ha delt ut deler til venner og kjente satt jeg igjen med ca 20cl selv som jeg fikk kost meg med.

Usikker på hvilken det blir i kveld... Så da må man vel ta en av hver. Må man så må man.

IMG_1407.JPG
IMG_1408.JPG

Tomintoul er for øvrig et godt tips til de som liker litt mer elegant og avrundet start, med snert på slutten. 10yo er enda mildere i starten, og den er skummel... Fant ikke Tomintoul på polet, min er kjøpt på Heathrow. Vet de har den på whiskybaren ved siden av Dubliner i Oslo.

Sherryfutt til de grader! Alt for mye etter min smak, men sikkert en god whisky for de som liker kraftig sherrysødme.
Litt enig her. Ble nesten litt "sliten i kjeften" etter et par drammer;) Men for så vidt fornøyd med kjøpet da den er litt annerledes enn de jeg vanligvis drikker.

• Liker
Reaksjoner: HerrUr
Usikker på hvilken det blir i kveld... Så da må man vel ta en av hver. Må man så må man.

Vis vedlegg 33053

Tomintoul er for øvrig et godt tips til de som liker litt mer elegant og avrundet start, med snert på slutten. 10yo er enda mildere i starten, og den er skummel... Fant ikke Tomintoul på polet, min er kjøpt på Heathrow. Vet de har den på whiskybaren ved siden av Dubliner i Oslo.

Jeg kjøpte min 16 på tax free'n i Arlanda. Veldig behagelig og lettdrikkelig uten å være helt Glenlivet 12.

• Liker
Reaksjoner: Pasop og Rabagast