Jura 16 yo diurachs own
Noen smakt denne?
Materialiserte seg en slik flaske i whiskyskapet plutselig.
Har smakt forskjellige Jura oppgjennom, både høydare og inte.
Denne ble ukens høydepunkt ( og hatt en OK uke)Vis vedlegg 27993 spent på denne! Noen som har prøvd denne?
Neida, dette er en Committee release fra 2016. Den kom selvfølgelig ikke til Norge, men det finnes noen flasker tilgjengelig i det Svenske privatmarkedet. Jeg fikk tak i en flaske og etter å ha delt ut deler til venner og kjente satt jeg igjen med ca 20cl selv som jeg fikk kost meg med.I helsikken! 21 år Ardbeg?? Tipper den enten er sluttsolgt for mange år siden, eller er skamdyr. Mest sannsynlig begge
Hvordan smaker den?
Jeg fikk tak i en flaske og etter å ha delt ut deler til venner og kjente satt jeg igjen med ca 20cl selv som jeg fikk kost meg med.
Litt enig her. Ble nesten litt "sliten i kjeften" etter et par drammer Men for så vidt fornøyd med kjøpet da den er litt annerledes enn de jeg vanligvis drikker.Sherryfutt til de grader! Alt for mye etter min smak, men sikkert en god whisky for de som liker kraftig sherrysødme.
Usikker på hvilken det blir i kveld... Så da må man vel ta en av hver. Må man så må man.
Vis vedlegg 33053
Tomintoul er for øvrig et godt tips til de som liker litt mer elegant og avrundet start, med snert på slutten. 10yo er enda mildere i starten, og den er skummel... Fant ikke Tomintoul på polet, min er kjøpt på Heathrow. Vet de har den på whiskybaren ved siden av Dubliner i Oslo.