Hei! Her kan jeg kanskje søke litt visdom fra Whisky-gudene. Har fått i oppdrag av min sjef å kjøpe en whiksy som gave til en som skal gå av, budsjett blir rundt 1400kr. Noen anbefalinger? Vet vedkommende liker Glenrothes, men det er også det jeg vet om vedkommedes preferanser.
Hmm..vanskelig oppgave egentlig.
Les igjennom listen her,
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Speyside_single_malt , og se hva du finner i pollisten til prisen du har til rådighet.
Alder er nok et stikkord, 18 år på fat gjør mye bra med en whisky.
Her finner du mye god info, og pekepinn.
https://www.thewhiskyexchange.com/c/314/speyside-single-malt-scotch-whisky
Mitt valg, såklart noe over budsjett(men han har vel vært en god sjef..? ), er
Glenfarclas 25.
Vis vedlegg 45471
Ikke smakt den, men får god kritikk ute på verdsveven. Og jeg fikk lyst på den selv
Ellers har @Loevhagen varmt anbefalt Glengoyne 21, uten at jeg tror den er fra Speyside(hvor Glenrothes er fra).
Gøyalt oppdrag! Jeg ville kjøpt Glenmorangie Signet til 1499 på polet. Litt ekstra ordinær flaske og innpakning, i tillegg til at innholdet får mye skryt etter det jeg har fått med meg. I tillegg vant den prisen for "årets whisky" på International Whisky Competition 2016. Men mye bra i denne priskategorien.
Litt begrenset utvalg på polet gjør kanskje jobben lettere?
Du er uansett ute etter en fruktig og lett krydret speyside.
Glenlivet eller Glenfiddich med noen år på baken er nok ganske sikre valg her.
Takker for gode råd! Glennmorangie ser ut til å være i bestillingsutvalget, så tror det blir litt knapt med tid å få den klar til torsdag! Men en fruktig og krydret speyside burde la seg ordne på et spesialpol.
Will doKom gjerne med en tilbakemelding på den Hibikien Savner noe japansk i skapet, og Yamazaki er jo plent umulig å få tak i/svindyrt
Jeg har alltid en flaske i skapet (nei ikke fordi jeg ikke drikker den opp)Nei. Bør kanskje det?
Kom gjerne med en tilbakemelding på den Hibikien Savner noe japansk i skapet, og Yamazaki er jo plent umulig å få tak i/svindyrt