UJU
Støttemedlem
Slike presanger kan man like.
Står og lurer på om jeg skal åpne den med en gang.
Noen som har smakt denne?
Står og lurer på om jeg skal åpne den med en gang.
Noen som har smakt denne?
Kloke ord. Før så sparte jeg "den beste whiskyen" til senere år - men hvem vet hvor lenge man lever egentlig, så det er bedre å drikke den beste whisky nå.Aldri smakt, men 14 år på Oloroso er aldri feil. Whisky er til for å drikkes, så vipp den opp.
Aldri smakt, men 14 år på Oloroso er aldri feil. Whisky er til for å drikkes, så vipp den opp.
Kjøpte en del av den der i fjor etter å ha sett på Aquavitae: https://www.youtube.com/channel/UCYTM0afACsqCQxvSvf3VqRgDenne idag. Nydelig enkel. Vis vedlegg 179177
Jeg har lært at innholdet omtrent alltid smaker litt annerledes når flasken er åpnet og en uke eller to etterpå - sammenlignet med når man smaker rett etter at flasken er åpnet. Når det er sagt, så er det ganske herlig å kjenne denne etter å ha smakt ren sherry i flere varianter. Kjøpte en Manzanilla og en PX for en stund siden - og de to sherrytypene er som natt og dag. Heeeelt forskjellig.@Loevhagen Var den god? Sherry lover jo godt.
Jeg har virkelig latt meg begeistre av japansk whisky, og kjøper gjerne med meg en Nikka From The Barrel når jeg ser dem. Den eneste som ikke har levd opp til forventningene var en Hakushu 12 years old, men, for å være så uraffinert, så ble den oppdrukket på et vis likevel. Det kan nok være på grunn av personlig smak, men jeg syntes den var i overkant pregløs og kjedelig.Dette har vel vært tilfelle i en del år allerede, mht. japansk whisky. Men at det kommer flere til, som nå klarer å albue seg inn og etablere seg i et rimelig traust marked, er bare sunt.
Må hive meg på og få prøvd disse fra Kavalan da skjønner jeg.
Har ikke erfaring med så mye japansk whisky, men det lille jeg har smakt er "rent og pent og snilt" og litt kjedelig for mim gane. Soloist fra Kavalan er langt mer spennede. Så er det opp til den enkelte gane om dette spennende er riktig for en selv.Jeg ble smått inspirert til å prøve meg på Kavalan av denne tråden, og det ble en Solist på meg, en av de siste igjen på polet. Utrolig god var den, og neppe den siste Taiwanske flaska som kommer i hus her.
Jeg har virkelig latt meg begeistre av japansk whisky, og kjøper gjerne med meg en Nikka From The Barrel når jeg ser dem. Den eneste som ikke har levd opp til forventningene var en Hakushu 12 years old, men, for å være så uraffinert, så ble den oppdrukket på et vis likevel. Det kan nok være på grunn av personlig smak, men jeg syntes den var i overkant pregløs og kjedelig.
Jeg vet om en; Kavalan Soloist Peaty Cask, som selvsagt er utsolgt.Jeg har ikke noe kjennskap til Kavalan, så interessant å lese her. Har de noen røykte varianter?