Den store Whisky-tråden

On the rocks eller neat?

• On the rocks

Stemmer: 86 22,9%
  • Neat

Stemmer: 290 77,1%

• Antall stemmer
    376
Jeg har selvfølgelig min kalender. Laget av noen andre slik at jeg også får overraskelsen.
Har ellers laget et halvt dusin kalendre selv, men foreløpig er kun en levert her inne. Du får legge ut bilder @Loevhagen slik at andre ser hva de går glipp av

• Liker
Reaksjoner: Loevhagen og Preacher
Nå er det snart på tide å åpne den første flasken i kalenderen. :)
Jeg har funnet frem min første flaske og den venter bare på at jeg skal bli ferdig på jobb. :)
Vi er tre stykker her på sonen som har kalender og har 24 flotte dager å se frem til :D:D

Nå er det snart på tide å åpne den første flasken i kalenderen. :)
Jeg har funnet frem min første flaske og den venter bare på at jeg skal bli ferdig på jobb. :)
Vi er tre stykker her på sonen som har kalender og har 24 flotte dager å se frem til :D:D

Gleder meg, har vel 3-4 luker å åpne når min ankommer :D

• Liker
Reaksjoner: Pasop
Håper dere poster noe mer om hva kalenderen til Pasop inneholder. Skulle gjerne hatt den, men har vært heldig å fått en øljulekalender av en kamerat som brygger selv. Så sitter nå med 24 innpakkede flasker. De to første i kalenderen min:
IMG_0356.jpg

IMG_0353.jpg

Neste helg henter jeg årets "julewhisky" håper jeg, type eldre og dyrere. Ellers, her er kveldens drikke:

IMG_0357.jpg

• Liker
Reaksjoner: Preacher
Har vært litt forkjøla, så da smaker man ikke whisky. Satser på at det gir seg - så da blir det feedback, for julekalenderen er helt topp - visuelt sett og forhåpentligvis smaksmessig. :)

Noen anbefalinger på hva som er værdt å plukke opp på Tax free på Osl ? Har vært mer konjakk de siste årene, tenke smake Single malt igjen. Var innom Laphroaig for en del år tilbake, var i meste laget med røyk etter min smak.

Noen tips/forslag til produsenter evt regioner å plukke fra ?

Noen anbefalinger på hva som er værdt å plukke opp på Tax free på Osl ? Har vært mer konjakk de siste årene, tenke smake Single malt igjen. Var innom Laphroaig for en del år tilbake, var i meste laget med røyk etter min smak.

Noen tips/forslag til produsenter evt regioner å plukke fra ?
Nå er jo smaken som den berømte.....
Men, Macallan Select Oak er en rund og fin sak med litt vanilje og litt rosiner i lukt og smak. For meg funker den bra ;)

Talisker 10. Nice.
Har bare hatt talisker 30 i skapet. Trodde 10'ern var kjip, men ble særdeles positivt overrasket! For en stilig sak! Litt ungdommelig men for en råskap og perfekt blanding av torv og røyk. Smekkert!

På grunn av redusert smaksans, så begynte jeg på kalenderen i kveld - i random order bakover i tid.

11. desember (WBID38173)
Terningkast 4. Ikke røyksmak, ganske så oljete og litt i søteste laget. Kunne jeg kjøpt en flaske av denne? Ja.

På tide å plukke en til. :) Desember 4.

4. desember (WBID41838)
Terningkast 5. I dette smaksbildet føler jeg meg "hjemme". Jeg kunne veddet penger på at denne var sterkere enn de oppgitte 40%-ene. Kunne jeg kjøpt en flaske av denne? Ja.

Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Preacher