Den ultimate WIS-klokken?

Den ultimate WIS-klokken for en norsk WIS(og kanskje internasjonalt også?) må være Heuer Luftforsvaret.
Ikke distribuert utover de eksemplarene delt ut i nevnte forsvarsgren, og man har et stykke norsk urhistorie på armen.
Prisen er vel kanskje ikke så mye å utsette på heller? Ville heller ha lagt 70k i en Heuer enn i en 116610. IMHO.
Bilde lånt av @krisss
Vis vedlegg 11928

+1
Heuer Luftforsvaret er den absolutte Wis klokka for meg også.

En annen WIS-klokke som kunne vært aktuell er Franck Muller Secret hours.
Hadde det ikke vært for at nyrike russere også liker dette merket hadde det vært en god kandidat.;)

8880-SH1-cd-blanc-brasnoir-5N.png

Ellers har jeg et godt øye til Crazy Hours.
Spesielt den i hvitt gull som var hadde sort coating.o_O
Mer dekadent enn det blir det vel neppe?:rolleyes:
Nesten litt synd at den (tydeligvis) er ute av produksjon.

8880-CH-COLDRM-cdblanc-brasblanc-OG.png

Redigert:
I og for seg enig i Heuer Luftforsvaret, men for meg er dette WIS klokken min i allefall. Kan ikke være en Rolex (alt for stigmatisert som merke, så åkke som en MilSub eller DRSD feks er noe helt annet enn your run of the mill-Rolex, så vet Hvermansen (brukeren og:p) hva det er.
Omega feks stiler i samme gaten pga folk (og ikke bare kjennere ;) ) vet hva det er.
(Velger å ikke nevne Breitling og Tag Heuer her, da selv om jeg har en Breitling jeg er meget glad i, har vanskelig for å se at nevnte merker kan bidra med så alt for mye WIS-mat, og i tillegg er kjent for hvermansen som "ganske dyre klokker")
Så må en av kriteriene være at INGEN må vite hva det er? På ingen måte, men det må være noe som er LAAAANGT unna å være (1) kjøpt som en investering (2) kjøpt for å vise status (3) være noe hvermansen forbinder med status

Denne må du praktisk talt være en WIS selv for å se hva er, og det er INGEN som har engang hørt om Zenith (her hjemme i allefall) som ikke er i overkant interessert i klokker selv, aka minimum WIS-in-the-making :D
My 2 cents
Skjermbilde 2016-08-16 kl. 12.48.55.png

I og for seg enig i Heuer Luftforsvaret, men for meg er dette WIS klokken min i allefall. Kan ikke være en Rolex (alt for stigmatisert som merke, så åkke som en MilSub eller DRSD feks er noe helt annet enn your run of the mill-Rolex, så vet Hvermansen (brukeren og:p) hva det er.
Omega feks stiler i samme gaten pga folk (og ikke bare kjennere ;) ) vet hva det er.
(Velger å ikke nevne Breitling og Tag Heuer her, da selv om jeg har en Breitling jeg er meget glad i, har vanskelig for å se at nevnte merker kan bidra med så alt for mye WIS-mat, og i tillegg er kjent for hvermansen som "ganske dyre klokker")
Så må en av kriteriene være at INGEN må vite hva det er? På ingen måte, men det må være noe som er LAAAANGT unna å være (1) kjøpt som en investering (2) kjøpt for å vise status (3) være noe hvermansen forbinder med status

Denne må du praktisk talt være en WIS selv for å se hva er, og det er INGEN som har engang hørt om Zenith (her hjemme i allefall) som ikke er i overkant interessert i klokker selv, aka minimum WIS-in-the-making :D
My 2 cents
Vis vedlegg 12023

De Luca'n min plasserer seg selvsagt godt innenfor kriteriene dine, forsåvidt også min Heuer Bund
image.jpeg
image.jpeg

Enig i mye her, både Heuer Luftforsvaret, Doublematic, GO og GS - slenger ut noe i en annen kategori likevel. Herlig enkel og diskret evighetskalender, et verk uten sidestykke og et ytre de færreste vil kjenne igjen.

Det som trekker ned her er veldig høy pris, som både gjør den uaktuell for de fleste WISer og kanskje aktuell for enkelte rike russere (selv om jeg tror de velger noe mer flashy) - men samtidig har jeg selv vurdert å selge hus og familie for denne, så den inngår kanskje i kategorien av klokker som kan få WISer til å fremheve I-en i WIS?

Fra Tidssonen-artikkelen:
h-moser-cie-endeavour-perpetual-calendar-funky-blue-1.jpg

Edit: Så lenge man ikke avslører hva som befinner seg på baksiden, naturligvis..
h-moser-cie-endeavour-perpetual-calendar-funky-blue-4.jpg

Redigert:
Enig i mye her, både Heuer Luftforsvaret, Doublematic og GS - slenger ut noe i en annen kategori likevel. Herlig enkel og diskret evighetskalender, et verk uten sidestykke og et ytre de færreste vil kjenne igjen.

Det som trekker ned her er veldig høy pris, som både gjør den uaktuell for de fleste WISer og kanskje aktuell for enkelte rike russere (selv om jeg tror de velger noe mer flashy) - men samtidig har jeg selv vurdert å selge hus og familie for denne, så den inngår kanskje i kategorien av klokker som kan få WISer til å fremheve I-en i WIS?

Fra Tidssonen-artikkelen:
h-moser-cie-endeavour-perpetual-calendar-funky-blue-1.jpg
Her skrev du det innlegget jeg har hatt på tunga lenge nå, 100% enig!

Edit til edit: er vel kun WISer som sikler etter en klokkebakside? :)

Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Preacher og FMS