Den ultimate WIS-klokken?

En Redsub, comex, doublered eller milsub er fortsatt en Rolex og ser ut som en Rolex. Som er et statussymbol som ALLE har hørt om.

Mitt forslag er en Grand Seiko. Ser billig ut, er dyr.

Poenget er vel at få vil betale 50+ lapper ekstra for en gammel sub bare fordi den har rød skrift med mindre de er over snittet interessert. Det sammen gjelder for så vidt for comex, double red eller milsub også bare at du kan gange opp beløpet noen ganger.

Poenget er vel at få vil betale 50+ lapper ekstra for en gammel sub bare fordi den har rød skrift med mindre de er over snittet interessert. Det sammen gjelder for så vidt for comex, double red eller mulsub også bare at du kan gange opp beløpet noen ganger.

Men bærer kan ha kjøpt den ny eller som "statussymbol" uten å være WIS...men ville en slik person kjøpt en (eller 20!!!) Super Compressor homage og satt den på Natoreim :confused::confused: Lol. Neppe.

Mao er Krille min definisjon på WIS :cool:
Take a bow, Krille :D

Trådstarter, UJU, spør om hvilken klokke man MÅ være WIS for å kjøpe.

OM utgår.
COMEX og Milsub er inne.
Sonens egen Compressor er inne, særdeles inne. Ta Liftutleiertesten. Tror dere han ville kjøpt den?
Man MÅ ikke være WIS for å kjøpe et av de kjente merkene, så disse utgår i sin helhet om vi ser bort fra de svært få spesialutgavene som har fått samlerverdi hos WIS'ene.

Glem italienske sportsbiler i denne sammenhengen. Det er Playboysymboer som Hublot med diamanter, som hva som helst med diamanter, faktisk.

-

Trådstarter, UJU, spør om hvilken klokke man MÅ være WIS for å kjøpe.

OM utgår.
COMEX og Milsub er inne.
Sonens egen Compressor er inne, særdeles inne. Ta Liftutleiertesten. Tror dere han ville kjøpt den?
Man MÅ ikke være WIS for å kjøpe et av de kjente merkene, så disse utgår i sin helhet om vi ser bort fra de svært få spesialutgavene som har fått samlerverdi hos WIS'ene.

Glem italienske sportsbiler i denne sammenhengen. Det er Playboysymboer som Hublot med diamanter, som hva som helst med diamanter, faktisk.

-

Mye enig med deg. Lagt våken inatt og tenkt på denne nøtten (mye hjulpet av skrikeunge...). De dyreste urene på markedet utgår uansett om det er PP, AP, Hublot i diamanter el. Dårlig sammenligning forøvrig men i Top Gear studio er det en godt sliten Toyota Hilux som har hedersplassen...

Mener dyre Seikoer som f.eks Marine Master er gode eksempler på WIS-klokker. Ingen andre vil mistenke eller endog fatte at du har betalt over 10 lapper for en slik.
Det er liksom ikke nok å ofre en bytur for å kjøpe en Orange Monster på nato - man må være dedikert.

• Liker
Reaksjoner: fredskijj
Poenget er vel at få vil betale 50+ lapper ekstra for en gammel sub bare fordi den har rød skrift med mindre de er over snittet interessert. Det sammen gjelder for så vidt for comex, double red eller milsub også bare at du kan gange opp beløpet noen ganger.

Da er du bare dum i mine øyne :S

Tricky case!

I prinsippet - og gjerne bokstavelig, for den saks skyld - ville jeg sagt denne:

df3a8cd6.jpg

Fordi....
Du har selvtillit nok til å faktisk gå med hvilket som helst ur, uten å bry deg katten!! (tog du´an?) om hva andre mener om ditt ur.

Samtidig så vet du - så behagelig tilfredsstillende godt med deg selv - at du hjemme i asylet blant dine likesinnede sitter med dine "precious" som du har et så lidenskapelig forhold til,
og som du på ingen måte har behov for å "flashe" i den virkelige verden for å høste anerkjennelse for din lekne og høyst stimulerende hobby.....
:cool:

Dedication & Less is more

Den ultimate klokken har en historie knyttet til bærer og den er en taus ambassadør.....

Bump :)

Kan jeg få lov til å nominere OMEGA Speedmaster 9300- selv om jeg har denne selv? ;)

Den koster mer enn dobbet så mye som måneklokken, ingen som ikke er WIS ville se forskjell eller forstå hvorfor man legger 25K ekstra for en klokke som er kliss lik (i deres øyne!).

SjefsWIS er man selvsagt om man kjøper den i platina :eek::)

11454685-omega.jpg

1327091998663

1327270616017

1327273639633

1327092164004

[video=vimeo;35485079]http://vimeo.com/35485079[/video]

Hva med denne?

In-house
Perpetual
Månefase
Gmt
Worldtimer
100m WR
Innsyn bak
42,5 mm

i_899_3957430303_Sport_EK_Image.jpg

i_901_3957430303_Sport_EK_right_side.jpg

i_903_3957430303_Sport_EK_Image2.jpg

i_905_3957430303_Sport_EK_back.jpg

i_913_Sport_EK__KB_MB_eng.jpg

Jada, vet at jeg har postet Glashütte tidligere idag også... :p:eek:

Morsomt å se hvor store sprik det er i meningene i denne tråden, alt fra hello kitty til Speedmaster til PP til you name it ;)

For å få en avgjørelse må det en vote til over hvem på sonen som er den største WISen av alle her inne, og det uret han/hun nevner må alle andre føye seg etter :eek: helt til det blir en ny konge på WISehaugen..

Jeg slutter meg til vintagte, En omega constellation pie pan, for eksempel. AP RO 5102 er jo også et alternativ. Fantastisk verk. Men som andre har påpekt, RO kan være litt russer, ihvertfall i edelmetaller.

gert;245211Men som andre har påpekt skrev:
Jak spravi rasii, @Moore ?

Hehe, WIS klokke ja. Jeg vil si at man er passe WIS, kansje også WISSEST om man har Franck mullen - crazy hour. Evt et ur med tourbillion som ikke viser tourbillionen.

Redigert av en moderator:
Støtter tourbillion som ikke vises!
Kanskje i hvitt gull og, for å spe på "fordi JEG vet" faktoren.

Jeg slutter meg til vintagte, En omega constellation pie pan, for eksempel. AP RO 5102 er jo også et alternativ. Fantastisk verk. Men som andre har påpekt, RO kan være litt russer, ihvertfall i edelmetaller.

Jak spravi rasii, @Moore ?
Hehe, WIS klokke ja. Jeg vil si at man er passe WIS, kansje også WISSEST om man har Franck mullen - crazy hour. Evt et ur med tourbillion som ikke viser tourbillionen.

@Entropy

Нет, что говорить, на самом деле?
Я проверил с тремя из моих контактов, соответственно в Лондоне, Париже и Брюсселе. Все претензии он Hublot характеризующих русские часы покупки в центральной части Европы. И часто в сегменте негабаритных.
Так что есть еще много, а точнее, - менее обоснованные предположения, и мало фактов, которые он на основе ....

:p

Redigert av en moderator:
Den ultimate WIS-klokken er ikke en, men en samling (minimum to) hvor minst en koster lite, er mekanisk og er kjøpt fordi man bare måtte ha den. Den eller de andre kan være, og vil ofte være, dyrere, dyre, rådyre eller grisedyre.

Den ultimate WIS-klokken for en norsk WIS(og kanskje internasjonalt også?) må være Heuer Luftforsvaret.
Ikke distribuert utover de eksemplarene delt ut i nevnte forsvarsgren, og man har et stykke norsk urhistorie på armen.
Prisen er vel kanskje ikke så mye å utsette på heller? Ville heller ha lagt 70k i en Heuer enn i en 116610. IMHO.
Bilde lånt av @krisss
image.jpeg