Dette gjør livet godt å leve - hverdags-edition

Endelig skyer på himmelen over hytten i dag.

WP_20180608_13_50_58_Rich.jpg

8

At fotball-VM begynner i morgen! Tok akkurat en kjapp titt på programmet og kjenner at stemningen begynner å komme. For oss som liker fotball er det litt av en måned vi har foran oss. :)

Håper det blir preget av fredelig og god stemning, og at blusskastende pøbler og andre voldelige hooligans får et snarlig og hardt møte med russiske batonger.

At fotball-VM begynner i morgen! Tok akkurat en kjapp titt på programmet og kjenner at stemningen begynner å komme. For oss som liker fotball er det litt av en måned vi har foran oss. :)

Håper det blir preget av fredelig og god stemning, og at blusskastende pøbler og andre voldelige hooligans får et snarlig og hardt møte med russiske batonger.

Fotball-VM er alltid stas, jeg gleder meg!

Sportslig sett så savner jeg Italia. Håper det blir Argentina som vinner, selv om de på bakgrunn av prestasjonene i kvalifiseringen og manglende kvalitet i bakre rekker nok må anses som en outsider. Har du noen favoritt, @Kohe321?

For øvrig tipper jeg Putin legger prestisje i å ha kustus akkurat under VM. Oppviglere og Vuvuzela-blåsere forsvinner forhåpentligvis raskt nedi kjelleren på Lubyanka.

• Liker
Reaksjoner: Dado og Kohe321
Fotball-VM er alltid stas, jeg gleder meg!

Sportslig sett så savner jeg Italia. Håper det blir Argentina som vinner, selv om de på bakgrunn av prestasjonene i kvalifiseringen og manglende kvalitet i bakre rekker nok må anses som en outsider. Har du noen favoritt, @Kohe321?

For øvrig tipper jeg Putin legger prestisje i å ha kustus akkurat under VM. Oppviglere og Vuvuzela-blåsere forsvinner forhåpentligvis raskt nedi kjelleren på Lubyanka.

Synes det er vanskelig å utpeke en favoritt i år, men vil si at både Frankrike og Brasil ser lovende ut, og så har man alltid Tyskland og Spania også. Ellers helt enig med deg, det er trist at Italia ikke er med. At vi ikke får høre nasjonalsangen deres rungende fremført av Buffon vil merkes på stemningen.

Som stor fan av Messi så unner jeg ham virkelig å vinne et VM-trofé, spesielt etter det sure finaletapet mot Tyskland i Brasil 2014, hvor man skulle tro Di Maria, Higuain og Palacio ble betalt for å forspille sjanser. I tillegg vil det endelig bety slutten på tåpelige sammenligninger med Maradona, og hvordan Messi alltid vil være "i skyggen av" osv.

Men som du sier, de har ikke sett særlig spreke ut i kvalifiseringen. I siste kamp måtte Messi skape fotballmagi for å dra dem over målstreken og sikre mesterskapsplassen. Resten av laget har ikke fungert godt. Det er en lei ting at alt må skje igjennom ham - har han en dårlig dag i sluttspillet ryker de nok rett ut. Men samtidig, med Messi så kan nesten alt skje også. :)

Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Hvalrossen og flyback
Jeg tror Brasil trekker det lengste strået i år. Men det blir veldig spennende å se hvordan Belgia presterer med kanskje den sterkeste troppen på papiret i årets VM. Også er man jo alltid litt optimist ift Englands prestasjon selv om de alltid er ute før kvarten...er liksom rart med det, England har liksom en fast plass i hjertet mitt i mesterskap :)