Dette gjør livet godt å leve - hverdags-edition

Fredag, langhelg og hytta. Glade barn. Skjønner plutselig hva min mor mente da hun sa hun ønsket seg glade barn til Jul :rolleyes:

Jenter i sommerkjoler :cool:

Som Nordahl Grieg sa det: "Unge piger har tynne tøier imellem sig og den lyse luft"

Det glitrer blankt i et sykkelstyre.
Nu er det juni og heggeduft.
Og unge piker har tynde tøier
imellem sig og den lyse luft.

De går på veien med hver sin sykkel.
I taushet vandrer de, to og to.
Men bak dem driver de unge gutter
i søndagsblådress og brune sko.

Og de blir modige: Lån mig syklen!
Det får de lov til, de unge mænd,
Blå dresser suser langs hvite hegger.
Så får hun sykkelen sin igjen.

Men nu går gutten ved hendes side,
hans djerve plan er blitt kront med held:
han holder taket i sykkelstyret!
Og rundt omkring er det junikveld.

Og hendes hånd er på andre siden,
den gjør et kjærtegn, en liten sving:
vi går og holder på noget sammen!
Og begge later som ingenting.

De går på veien ganske tause,
med hjertet fyldt av hvad begge vet,
mens næven knuger det blanke nikkel.
O sykkelstyre. O kjærlighet.

Etter ett år sølibat fra head-fi, så føles det ubeskrivelig å fyre opp Audeze LCD-X og noen av forsterkene og DAC-ene. :) S@tan så det spiller. :)

Redigert:
Sommer her nord for Polarsirkelen er til stor glede for oss klokkenerder, plutselig kan man "lade" lumen naturlig og glede seg over den hver gang man går inn i skyggen :—)

Etter å ha svidd av en brutto månedslønn på en ny Sub for et par tre månder siden, lysten på noe mer Rolex begynner å melde seg og kona 'oppdager' det. Det hun sier er at jeg ikke må kjøpe en til med svart skive.... Hmmm takk kjære, det skal nok la seg gjøre :) Explorere 1 får vente litt, men ok.

At du finner ut at polaren du kjøpte ikke bare er rimelig strøken uten strekk i lenka. Men er faktisk en birthyear med open- 6 datohjul :) aahhh, de små gleder er de som betyr mest :)

Fått vite at min onkel har tenkt til å kvitte seg med par nr. 2 av Legacy Focus fra midten av 90' tallet til en rimelig penge. Stor sannsynlighet for at det blir en oppgradering av anlegget i leiligheten(!). :D

Vet ikke hvor mye naboene setter pris på dette men...

Det har jeg. :)

20140611_204225_1_zps3b2974ff.jpg

Det har jeg. :)

20140611_204225_1_zps3b2974ff.jpg

Urettferdig!!!!!

Jeg fikk ikke sånt brev! 8-(

Jeg "oppdaget" at det var lenge siden jeg hadde mottatt et brev om innbetaling av studielånet og tok kontakt med dem. Da fikk jeg vite at jeg hadde betalt siste avdrag for snart et år siden.

Vel, når sant skal sies så var jeg jo glad for det.... Det kom en del øl ut av det lånet. Og masse deler til Minien.

8-D