Dette gjør livet godt å leve - hverdags-edition

De fleste jeg har sett på ser åpne ut, altså uten plexiglass el. for å beskytte verket. Det virker litt upraktisk. Stemmer det med din erfaring, eller er bildene bare redigert så godt at glasset ikke er synlig?
Det er ikke glass. Opplever det ikke som upraktisk i det hele tatt. @Bluebear kan kanskje si noe om hans erfaring med de samme mansjettknappene.
 
Hadde en telefon fra en "Windows" svindler i dag tidlig og klarte å holde avskummet opptatt i 5 gode minutter mens jeg kledde på meg, mobilen på høyttaler. Måtte til slutt innrømme at jeg ikke satt foran PC og det ble avtalt at hun skal ringe meg tilbake.
Det ville vært knall.
Noen gode tips for å holde det gående så lenge som overhodet mulig ( mens jeg gjør noe fornuftig)?
Jeg har fått en liknende telefon - de pratet om feil i operativsystemet, virus og at de skulle hjelpe meg . Telefonen ble slengt på når jeg opprømt fortalte hvor imponert jeg var over viruset som hadde avinstallert IOS'et og erstattet operativsystem med Windows på Mac'en:)
 
Når trikken kommer i det samme øyeblikket jeg kommer til plattformen, og jeg løpende rekker overgangen til buss fordi sjåføren venter 5 sekunder ekstra med å lukke døren..!

bears1, jeg liker dog ikke at du gjør meg oppmerksom på hvor ekkelt det er å ligge på en ordinær pute på hotell.. ;)
 
  • Liker
Reaksjoner: Preacher og Bears
Ny forsyning med kaffe (Guama Kenya AATop og etiopisk Yirgacheffe) hentet på posten fra www.stavangerkaffebrenneri.no. Alle nylig brent, som vanlig. :)

Har fulgt opp anbefalingen din av Stavanger kaffebrenneri, og må si jeg også er strålende fornøyd med bønnene derfra! Bestilte to poser (Brasil Daterra og Indisk Araku) som begge ble drukket opp veldig fort. Begynte med dette å kverne bønner selv rett før jul, og jeg lurer på hvorfor jeg ikke begynte før. Forskjellen mellom standard ferdigkvernet kaffe fra butikk og de du kverner selv rett før brygging er virkelig stor. Smaken blir så mye "tykkere" og mer aromatisk.

Bestilte nylig 4 poser til derfra, og med ønske om å fortsette å teste ut så mye forskjellig som mulig så kjøpte jeg en Kenya Guama AA som du nevner over, Nicaragua Laguna Verde, Blå Java og en Brasil Daterra til. Sistnevnte er allerede blitt en favoritt, synes den har en rund og nesten sjokoladeaktig smak, og bønnene lukter nesten litt som nugatti sjokoladepålegg før kverning... :D

Pakken ble levert i postkassen i dag, og den første testen ble av Guama Top AA. Latterlig god denne også. Frisk og skarp med en herlig, kraftig kaffesmak.

Kverner manuelt med en Hario håndkvern kjøpt hos traktøren. Denne er god, men det blir fort slitsomt om det skal kvernes mer enn 35gr om gangen, så etter å ha lest litt rundt så tenker jeg å kjøpe en Rancilio Rocky. Har hørt denne skal være en veldig god kvern for pengene, og at den vil vare i veldig lang tid ved fint bruk.

Trakteren er forøvrig en Moccamaster Clubline (kremhvit farge). Liker godt vintage-linjene i designet på denne, og den lager også veldig god kaffe. Foretrekker filterkaffe da jeg ofte blir litt sur i halsen av presskanne. Det har nok noe med mengden partikler som kommer med i koppen. Dog har jeg ikke prøvd presskanne med nykvernede bønner... :)

Burde nesten lage en egen tråd dedikert til kaffe :D
 
Redigert: