Dette gjør livet godt å leve - hverdags-edition

0WXq0YO.png


Inspirert av @Loevhagen venter jeg på denne ladningen fra Stavanger og en presskanne skal hentes innen få dager.

Gleder meg!
Har handlet meg en wilfa kvern jeg også nå. Har en macap til espresso, men er så redd for å tukle med denne etter å endelig ha fått stilt den inn, at jeg heller gikk for en kvern nummer to til filterkaffe.
Har handlet kaffe fra Bergen Kaffebrenneri, veldig spent. Vurderer å bestille fra Stavanger også for å teste.
 
  • Liker
Reaksjoner: Kohe321 og Eivind_Lie
Fått ryddet kontoret og er klar for en forsinket "juleferie".
Nytt ur postkassen samt kanskje nytt ur om 48 timer.
Kunne vært langt verre ;)
 
  • Liker
Reaksjoner: Skug
@HadronCollider jeg installerte en widget på min telefon som opplyser om soloppgang/solnedgang.. herlig å følge med på de ekstra minuttene hver dag!

På Windows Phone kan du legge inn denne kule appen som lager en sol-kart-flis.
Her er den foreviget ved Jevndøgn:
wp_ss_20140322_0001.png


Legg forresten merke til helikopteret mot fjellveggen i Grand Canyon.

8
 
Flyet mitt til Amsterdam skulle være 1 time og 20 minutter delayed. Ene flyvertinnen snakket om at de hadde gitt beskjeder om at det var en delayed flight.

..plutselig kommer piloten og avbryter med en melding om at vi er 7 minutter etter original avgang.

Da satt jeg her i Amsterdam da... Venter på at ekspertisen skal hjelpe meg med Rolexene jeg ser på.
 
Comedians in cars getting coffee. :)
Enig, dette er ren kos. Siste episoden med Will Ferrell var skikkelig morsom :)

Forøvrig vil jeg legge til dette: at jeg nylig fikk beskjed fra Get om at jeg får Viaplay gratis med Viasat Sport abonnementet mitt, og at de har alle sesongene av Seinfeld tilgjengelig. Snart sett meg opp til sesong 4 på en uke :D
 
  • Liker
Reaksjoner: Loevhagen og Preacher
Spotify på alle Macs og mobilen - samt Naims NAC N-172XS. Fungerer så smooth at det er en fryd. Kan sitte hvorsomhelst i huset, på hvilkemsomhelst dings / Mac og route Spotifystrømmen til anlegget uten å først skifte input på Naimen. Om Naimen står på "TV", "iRadio" eller hvasomhelst - så switcher den til "Spotify" hvis en klient sender Spotifystrømmen til Naimen som server. Har hatt Naimen noen år. Gull. :)

Minner meg om et 3 år gammelt blogg-innlegg om denne Naimsaken. Ting har endret siden den gang: http://loevhagen.blogspot.no/2013/01/naim-nac-n-172-xs.html
 
  • Liker
Reaksjoner: Eivind_Lie
Samme funksjonalitet med Hegel H160, men med mer krefter. Jeg er storfornøyd med min:)

Noen ting her:

- H160 og krefter: Naimen er koblet til aktive høyttalere, og er en forforsterker...
- H160 og funksjonalitet: Naimen er en strømmer med innebygget WiFi. Hegel not...

Har hatt H200 i gamle dager på passive høyttalere. H160 er nok flott den - men i et annet brukssegment enn NAC-N172XS.
 
  • Liker
Reaksjoner: Preacher
Noen ting her:

- H160 og krefter: Naimen er koblet til aktive høyttalere, og er en forforsterker...
- H160 og funksjonalitet: Naimen er en strømmer med innebygget WiFi. Hegel not...

Har hatt H200 i gamle dager på passive høyttalere. H160 er nok flott den - men i et annet brukssegment enn NAC-N172XS.
Sant nok, men for en som kommer fra aktive Meridian system, så var Hegel et løft. 75w som Naim har, tror jeg vil mangle litt dynamikk i forhold til mine preferanser.
Ser litt parareller til ur her, du liker sofistikerte Rolex modeller, jeg liker mer volumiøse Panerai;)
 
Sant nok, men for en som kommer fra aktive Meridian system, så var Hegel et løft. 75w som Naim har, tror jeg vil mangle litt dynamikk i forhold til mine preferanser.
Ser litt parareller til ur her, du liker sofistikerte Rolex modeller, jeg liker mer volumiøse Panerai;)
Du er (for) kjapp - som Panerai. Naim'n har de facto 0.02 watt - ikke 75 watt som du tror. Naim'n er en forforsterker. ;)
 
Helena 3 år og Andreas 16 mnd er hos et vennepar av oss i helgen.. Første helg uten barn på 3 år!
Utrolig deilig å sove uforstyrret til kl 10.
Nå har pappa vært ute og prøvekjørt BMW X5 hybrid og i kveld blir det middag ute