Consigliere
Støttemedlem
- Medlem
- 7. mars 2014
- Innlegg
- 4.544
Det står ikke noe om det, men jeg gir ingen garantier Dersom det er tilfelle burde det vært tydelig opplyst.
Jeg anbefaler å sjekke dette nøye, for å si det sånn
Det står ikke noe om det, men jeg gir ingen garantier Dersom det er tilfelle burde det vært tydelig opplyst.
Tror man kan velge mellom flytende rente hvor man sannsynligvis har lav rente i 10 år (den opsjonen har jeg) eller 3-4 år med fastrente før den blir konvertert til standard billånsrente.Er ikke renten bare subsidiert i en viss periode, slik at den går over til flytende markedsrente i løpet av låneperioden?
Har I3 94ah «fully charged» #skikkeligdrittbilsomnåerpåverkstedpgaladefeilfor3djgangpå7måneder. Styr unna og kjøp noe annet.Beholder rekkesekser'n og bytter ut den firesylindrede med twin-turbo med en i3.
Det hadde jeg aldri trodd skulle skje.
Hm. Samme type jeg snuser på.Har I3 94ah «fully charged» #skikkeligdrittbilsomnåerpåverkstedpgaladefeilfor3djgangpå7måneder. Styr unna og kjøp noe annet.
Kjøpt AUG.17 problemet er bilen ikke kabler - samme problem på hjemmelader som på hurtigladere. Hver gang er det et kort i bilen som må byttes og dette tar +2 uker for BMW å skaffe fra Tyskland. Upålitelig, ukomfortabel og generelt en dritt bil - kjøp noe annet.Hm. Samme type jeg snuser på.
Er det bilen eller husladeren / installasjonen / kabelen? Vet en på jobben har en eldre type, og der mistenkes kabelen.
https://elbilforum.no/forum/index.php?topic=33615.0
Synd. Skal sjekke litt til.
Men, "forhåpentligvis" så har du fått et eksemplar i en av de laveste percentilene, slik at sannsynligheten for å få et slikt eksemplar er ytterst lav for brorparten.
Håper ditt problem løser seg.
Kjøpt AUG.17 problemet er bilen ikke kabler - samme problem på hjemmelader som på hurtigladere. Hver gang er det et kort i bilen som må byttes og dette tar +2 uker for BMW å skaffe fra Tyskland. Upålitelig, ukomfortabel og generelt en dritt bil - kjøp noe annet.
Tesla selv opplyser at renta er 2,49% nominell i tre år. Så kjøper man en ordinær Tesla (75D) så skal man betale på den i åtte til ni år (5K i måneden og 230K i egenkapital). No way.Hvordan folk kan unngå å ta med seg kampanjerente fra Tesla til 0,99% i 3 år, er forbi min fatteevne hva kjøp av elbiler angår. 30k i innskudd og fra 5000 pr mnd for en bil til nesten én mill, er jo tidenes deal!
Eget ladenettverk (gratis til og med) inkludert, er det også.
Skulle gjerne byttet ut samboerens Leaf med en S, men den er visst «for stor» (sic).
Ikke hvis du oppsøker forhandler og snakker med de som jobber der. I hvertfall har det vært sånn inntil nylig.Tesla selv opplyser at renta er 2,49% nominell i tre år. Så kjøper man en ordinær Tesla (75D) så skal man betale på den i åtte til ni år (5K i måneden og 230K i egenkapital). No way.
Problemet er at det er ikke noe annet. Alle andre elbiler er jo noe tull, og Tesla vil jeg ikke ha som bil nr. 2. Alternativet er en I-Pace, men stadig litt ekstravagant nr. 2 bil.
Skal undersøke litt mer om i3 og ladefeil før kontrakten signeres, selvsagt.
Hadde vært en god deal hvis det var leasing, det kommer til å svi godt i lommeboken å bytte bil etter 3-4år med denne avtalen. Regner med verditapet på modell S blir stygt de neste årene i forhold til de siste 4-5årene.Hvordan folk kan unngå å ta med seg kampanjerente fra Tesla til 0,99% i 3 år, er forbi min fatteevne hva kjøp av elbiler angår. 30k i innskudd og fra 5000 pr mnd for en bil til nesten én mill, er jo tidenes deal!
Eget ladenettverk (gratis til og med) inkludert, er det også.
Skulle gjerne byttet ut samboerens Leaf med en S, men den er visst «for stor» (sic).
Hadde vært en god deal hvis det var leasing, det kommer til å svi godt i lommeboken å bytte bil etter 3-4år med denne avtalen. Regner med verditapet på modell S blir stygt de neste årene i forhold til de siste 4-5årene.
Hvorfor skal de synke i verdi? Ingen kommende elbiler ser ut til å få lengre rekkevidde enn S og X.Hadde vært en god deal hvis det var leasing, det kommer til å svi godt i lommeboken å bytte bil etter 3-4år med denne avtalen. Regner med verditapet på modell S blir stygt de neste årene i forhold til de siste 4-5årene.