En bildetråd om remmer

Nok en fan av dark stained brown her :D Her på gull-GMT.

Er på lager nå, løp og kjøp.

Har bestilt én til, kommer nok bilder av både GMT og Sub på Hodinkee etterhvert :cool: To 16mm orgiginale gullbelagte Rolex-spenner har dessuten ankommet fra Lervik. (Viktig å legge merke til at disse remmene er 20/16, ikke 20/18, dersom man har noen bestemte spenner man vil benytte.)

1-DSC_5785_zpsa18bc505.jpg

Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: HSR
@mikkemus23

Fin rem. Den likte jeg.

Er fargeblind, så lurer på om den er blå og evt vil matche blå dongeri?
Den ser litt lang ut, vet du om den leveres i forskjellige lengder evt om den er custom-made?

Redigert av en moderator:
@mikkemus23

Fin rem. Den likte jeg.

Er fargeblind, så lurer på om den er blå og evt vil matche blå dongeri?
Den ser litt lang ut, vet du om den leveres i forskjellige lengder evt om den er custom-made?

Den vil matche perfekt mot dongeri. Er mer skeptisk til jakken din ;) @Minuteman

Den leveres i flere lengder, men jeg anbefaler jo den lengste for å få den karakteristiske "tail"'en viktig viktig :)

Etter hvert som det dukker opp (eller jeg finner) andre tråder om remmer legger jeg en lenke til disse i første post. Kom gjerne med flere lenker om dere finner noen - det være seg tråder med unboxing av nye remmer, spørsmål om remmer eller annet remrelatert.

Jeg sletter samtidig min presentasjon i første innlegg for at det hele skal bli litt ryddigere. Den er allikevel quotet lenger ned i tråden.

Prøvde meg på en rem fra Hodinkee. Grey/black distressed. Ganske fornøyd, så her blir det nok flere kjøp.

Jeg har bestilt reim herfra:

Cinturini

Som vanlig med italienere er dialogen litt vanskelig, men reimen er veldig fin. Den minner veldig om Hodinkee-reimene, kanskje ikke så rart ettersom begge er produsert i Toscana. For alt jeg vet, kan de være produsert av samme mann.

omega3.jpg

omega2.jpg

omega1.jpg

Jeg har bestilt reim herfra:

Cinturini

Som vanlig med italienere er dialogen litt vanskelig, men reimen er veldig fin. Den minner veldig om Hodinkee-reimene, kanskje ikke så rart ettersom begge er produsert i Toscana. For alt jeg vet, kan de være produsert av samme mann.

omega3.jpg

omega2.jpg

omega1.jpg

Ser bra ut. og ja veldig lik hodinkee. Hmm.. billugere også. Så kanskje det må prøves en herfra . Hva var frakten og rask levering?

Ser bra ut. og ja veldig lik hodinkee. Hmm.. billugere også. Så kanskje det må prøves en herfra . Hva var frakten og rask levering?

Jeg husker dessverre ikke hvor lang tid det tok, men det betyr nok at det ikke tok spesielt lang tid. Hadde det tatt lang tid, hadde jeg nok husket det.

Betalte 10€ i frakt, totalsummen kom på €99.

Tre nye fra Everest

Jeg følte at jeg måtte spandere noen nye sko på sommerklokka. Sendte mail til Michael hos Everest Straps og lurte på om han hadde noen som passet. Joda, svarte han, han hadde både blå og orange. Jeg sa at jeg ønsket meg en rød, men la inn bestilling på både den blå og den orange. Ikke nok med at jeg fikk rabatt - han skulle sende med en gave også, skrev han.

Etter fire dager lå det en liten pakke i posten.

Tante Blå: (her kommer ikke fargen frem hverken på klokka eller remmen - dårlig fotograf)

Tante Orange:

Og så kommer gaven - Tante Rød!!!

Remmene fra Everest Bands kjenner jeg fra før og kan varmt anbefale disse. Kvaliteten er ypperlig, de er utrolig myke på armen og skal være laget av en spesiell type gummiblanding (eller hva det nå er) som skal tåle det meste uten at de blir matte eller mister fargen. Den sorte jeg har fra før har i alle fall holdt hva de lover.

Om noen er interessert i å lese en review ligger det en her.

Edit: Everest kommer uten spenne og er tilpasset originalspennen fra Rolex.

Edit II: Everest kommer med en ny rem i løpet av sommeren. Produsert i Sveits og med en litt annen gummiblanding. De introduserer samtidig en ny spenne - noe de altså ikke har hatt tidligere. Min nye er allerede forhåndsbestilt ;)

Redigert:
Jeg skal få tatt noen bilder som yter fargene litt mer rettferdighet. Den blå er Blå med stor B, den orange er Orange osv. Veldig sterke farger, med andre ord - noe som gjør seg ekstra godt nå i sommerhalvåret.

Kjempeflotte remmer @Minuteman! Jeg synes nok at den blå passer aller best, selv om de andre var veldig stilige de også. Jeg elsker jo blått, så det er kanskje ikke så overraskende, men jeg synes bare den gled bedre sammen med skiven. :)

Jeg skal få tatt noen bilder som yter fargene litt mer rettferdighet. Den blå er Blå med stor B, den orange er Orange osv. Veldig sterke farger, med andre ord - noe som gjør seg ekstra godt nå i sommerhalvåret.

@Minuteman Gleder meg til å se flere bilder, får ikke nok av den nye YMen din. Et lite tips angående foto: en fin måte å få fargene på klokken til å sprette på bilder er å ta dem i sollys gjerne litt vendt mot solen, i en vinkel hvor lyset "glir" over klokken slik at den ikke ligger i skygge, men blir truffet litt fra siden eller bakfra. Om bildet blir tatt direkte med solen kan det ofte bli litt for mye gjenskinn i kassen og litt lite kontrast og kule skygger i bildet.

Her er et par bilder som illustrerer hva jeg mener. Remmen på det ene bildet er dark stained brown fra Hodinkee. :)

8583238980_cdc7e2f44e_b.jpg

8620578528_552e02f656_b.jpg

Apropos blå remmer, så kan det jo passe fint at jeg poster noen bilder av explorerene med de nye sommerskoene på i denne tråden også. Blå perlon fra Eulit. Jeg synes det blir en ganske så sommerlig og frisk kombinasjon, har allerede tipset @Juice om å begynne å føre disse i TS-webshopen, så får vi se. :D

8756906501_080f3e8623_b.jpg

8743831785_60f90b816e_b.jpg

8751076740_dcc9fceb4c_b.jpg