En bildetråd om remmer

@Layersman Se der ja! Må si jeg er imponert:) Jeg syns ofte det er de "enkle" reimene som er vanskeligst å få fine og den der ble meget bra! Hodinkee reimene er i skuddet og jeg satt faktisk akkurat å gjorde ferdig min "homage" til et annet TS medlem. 20/18mm
null_zpsee874795.jpg
null_zps9ca7b0e5.jpg
gleder meg til å se hva du produserer fremover! Ola.
 
Redigert av en moderator:
@crown guard - Takk! Ja, det ble litt sprekker i enden der. Synes det faktisk ikke det gjorde så mye på akkurat denne remmen, men det skal bli et nytt forsøk så snart jeg får hendene på litt bedre lær (hva kan man forvente av et gammelt magebelte fra fretex :eek: ).

@Minuteman - Hehe, det er absolutt ikke noe du burde fått med deg. Har så langt bare produsert for selvbruk, venner og kolleager - da jeg er relativt fersk i "rem-gamet". Men dersom du godtar følgende strenge betingelser er jeg ikke fremmed for å ta imot bestilling:

#1 - Ingen betaling før rem er ferdig produsert, tatt bilde av og godkjent av kjøper.
#2 - Jeg forbeholder meg retten til å kansellere bestillingen dersom jeg selv ikke blir fornøyd, og ikke kan stå inne for remmen.
#3 - Påtvungen returrett for kjøper. Rem kan sendes tilbake ubegrunnet med 100% refusjon.
#4 - Jeg forbeholder meg retten til å ta en relativt lav pris for remmene inntil jeg er komfortabel med å selge remmer.
#5 - Tilbakemelding om holdbarhet etter bruk er påkrevd!

Dersom du kan akseptere disse betingelsene, så kan du få bestille rem så custom du bare vil. Dvs tykkelse, lengde, skinntype, søm, spenne osv osv. Ellers kan det og være litt ventetid dersom jeg ikke har alt jeg trenger. ;)

@Olando - Takk takk takk! Har lært av de beste vettu. Er postene dine og FnuSnu som har fått meg inn i dette. Og som bildene dine viser her - så leverer du jo hver gang!
 
Redigert av en moderator:
Jeg har bestilt reim herfra:

Cinturini

Som vanlig med italienere er dialogen litt vanskelig, men reimen er veldig fin. Den minner veldig om Hodinkee-reimene, kanskje ikke så rart ettersom begge er produsert i Toscana. For alt jeg vet, kan de være produsert av samme mann.

omega3.jpg


omega2.jpg


omega1.jpg

Jeg har ingen form for peiling når det kommer til remmer, så hvilken bredde må man bestille til denne klokken? Har samme selv, og den virker jo smalere enn en vanlig klokke, så er usikker på bredde.
 
Jeg har ingen form for peiling når det kommer til remmer, så hvilken bredde må man bestille til denne klokken? Har samme selv, og den virker jo smalere enn en vanlig klokke, så er usikker på bredde.

@edderi
Let me google that for you: Looking for correct bracelet for my vintage seamster 120
Hvis du ikke helt fikk med deg bredden, så skal den være 19mm. Evt så kan du måle med en tommestokk, linjal eller skyvelær.
 
Redigert av en moderator:
Hadde et kjapt treff med @Olando i går og fikk overrakt custom-made rem til Exploreren (den Olando lastet opp bilder av i tråden her for noen dager siden). Ønsket meg en Hodinkee-lignende rem men gjerne med Olandos egen vri, og det har jeg uten tvil fått, denne er "one of a kind". Må si jeg er ekstremt fornøyd med denne både mtp. matriale, håndverk og design :—)

explorer-4.jpg


explorer-2.jpg


explorer-3.jpg


explorer.jpg
 
Redigert av en moderator:
Hadde et kjapt treff med @Olando i går og fikk overrakt custom-made rem til Exploreren (den Olando lastet opp bilder av i tråden her for noen dager siden). Ønsket meg en Hodinkee-lignende rem men gjerne med Olandos egen vri, og det har jeg uten tvil fått, denne er "one of a kind". Må si jeg er ekstremt fornøyd med denne både mtp. matriale, håndverk og design :—)

explorer.jpg

Det er noe av det fineste jeg har sett!!
 
Redigert av en moderator:
Noen som har handlet hos Equus Leather, har belter derfra og de er av veldig god kvalitet. Ser ut som det er gode muligheter for å skreddersy hvilken type lær man ønsker og hva slags farge det skal være på søm. I tillegg noen få forskjellige spenner:

Watch Straps | Equus Leather

Deres Bridle Leather Watchstraps:

strap_zpscc6081a8.jpg
 
Jeg lager for det meste reimer på bestilling men hvis jeg ikke gjør det lager jeg bare bare reimer som kveldskos( ja jeg vet der er sært:)) her er resultatet fra den siste mnd:)
null_zpsb54cd1a5.jpg
null_zps914b1a76.jpg
null_zpsfeda826a.jpg
null_zps6b65d226.jpg
null_zpsc0f454b7.jpg
null_zps51b1fb60.jpg
null_zps53465917.jpg
null_zpse0644cd8.jpg
null_zps71bf64db.jpg
null_zpsbe4954b2.jpg
 
Dette må være rette tråden for inspill til remvalg.

Noen som har noen tips til rem som ville passet min frankenmaster 300?
Selv om meshen er flott og veldig behagelig blir det litt vel mye bling til tider...

789f50e51abaaf029c4fb9ce61dad866.jpg
 
Dette må være rette tråden for inspill til remvalg.

Noen som har noen tips til rem som ville passet min frankenmaster 300?
Selv om meshen er flott og veldig behagelig blir det litt vel mye bling til tider...

789f50e51abaaf029c4fb9ce61dad866.jpg

Canvas reim eller Nato! Ev en brun læreim som ser litt slitt ut med hvit søm. Kul franken!
 
Herregud så flott. Gud gi meg styrke for ikke å flippe til EXP I.
@Olando Noe av det kjekkeste med hele TS er så se det utrolig flotte håndverket som jevnlig kommer fra deg. Stygt redd for at remmene dine kan bli loddet på vektskålen som gjør at jeg ender opp med en EXP I etterhvert...
 
Redigert av en moderator:
Denne var dritkul og original. Liker kombinasjonen av materialer:) Hvordan fungerer forresten spennen?

Skal en vanlig spenne på har bare ikke gjort det:) Denne er og den sorte i semsked er bestillt av en kunde som ville ha en spesiell type spenne på som jeg har på vei i posten. Den stålgreia er en zulu-ring som fungerer som første keeper og så kan man selv velge om man vil ha lær keepern eller canvasen. Eller begge om det funker:)