En bildetråd om remmer

Jeg så en annonse på Finn om en ny Hai-rem fra Gordon straps som var til salgs og tenkte denne ville passe godt til min nye PO. Hadde et hyggelig møte med selger i dag og remmen ble prompte min.
Vel hjemme har jeg fått den på klokken, og den sitter som et skudd. Minner litt om en gummirem men er mye mer robust.
Det frister å bestille noen flere remmer fra NewYork.

Så noen bilder:



 
Kjøpte 3 sett fra Everest i sommer. Veldig enkelt og greit med endeledd som er "integrerte" i remmene..
3cccee9e88353cb64bf7f5ada482bc55_zpsqkp7ucfc.jpg

29cb937151a50b9635d937e995798572_zpsb8nnrbah.jpg

5b00b3f9fe89fd248bcfa9fbdb1d577c_zps0j8xminf.jpg
 
Hadde et hyggelig møte med selger i dag
Det frister å bestille noen flere remmer fra NewYork.

Takk i like måte Pasop, og takk igjen for tips om tidssonen.

Ryan hos Gordon straps er en hyggelig og hjelpsom fyr, ordner det meste du skulle ønske av reim.

Har et spennende reim prosjekt på gang fra Tyskland og Tjekkia nå for tiden, tenkt jeg skulle bruke den på Bronze Magrette Vantage:
 
Redigert:
Da er reim fra Praha ankommet......... er ikke helt overbevist, "go big or go home" er greit nok...... men dette er et monster av et spenn!.

Reim er jeg kjempe fornøyd med kvalitetsmessig.

IMG_0590.jpg

IMG_0595.jpg
Voksen spenne det der. Men remmen er såpass røff i seg selv at det går greit. I mine øyne. Har noe lignende på en after market reim til min 372, og man venner seg til det.
 
Redigert:
Må si denne tropic remmen til Oris må være en av de mest behagelige gummiremmene jeg noensinne har prøvd. Føles like fleksibel og myk som en silikonreim, men samtidig betydelig mer solid og gir følelsen av å være laget av ekte gummi. Den trekker heller ikke støv slik silikonremmer ofte gjør. Lurer på om det er en egen blanding gummi?

Om du har en klokke med 20mm lug-bredde og gjerne vil gi den et litt mer vintage preg så kan jeg virkelig anbefale denne. Går utifra at den nokså enkelt kan kjøpes fra en Oris AD uten at det trenger å koste skjorta... :)

21271299796_70d188f1b3_b.jpg
 
Redigert:
Bestemte meg for å prøve noen perlon klokkereim..
Bestillte en fra ebay og en fra cheapestnatostraps.
Veldig overrasket at det tok 3 dager før pakken dukket i postkassen fra cheapestnatostraps.

Tenkte og vise dere hvordan det gikk når jeg ville prøve den på.




Jeg klarte ikke å treffe "hullet" rett og slett!


Den "driten" altså..!



Videre flyttet "driten" på seg så det var mindre mulig nå å treffe "hullet"!


Da innsett jeg at "denne får jeg aldri opp rundt håndleddet!"


Så jeg tok og brettet sammen "driten" og kastet den i søpla!


Hva skjedde med kvaliteten, her til sammenligning?!


Takk for meg og ikke bestill perlon klokkereim mer derifra du også. :D:D
 
  • Liker
Reaksjoner: Minuteman
Var det den fra cheapestnatostraps som ble ødelagt? Jeg har tre perlonremmer og seks natoremmer derfra som alle fungerer utmerket.
 
Var det den fra cheapestnatostraps som ble ødelagt? Jeg har tre perlonremmer og seks natoremmer derfra som alle fungerer utmerket.
Ja, det stemmer. Ser at det er forskjellige "buckle" på de i 20mm og de 22mm.. Den jeg fikk var så tynn i materialet at det var "ekstrem risikosport" å la den holde reimen sammen.. Ikke noe for meg desverre :)