En bildetråd om remmer

Jeg fikk plutselig en liten forretningside her nå. @Olando, hvor mye betaler du pr Levi's-tag? ;)

Den var forresten utrolig tøff - og resten tar vi på PM :cool:
 
Redigert av en moderator:
Ny rem fra FnuSnu99, Hodinkee-style i meget behagelig semsket skinn. Mørketid og mobiltelefon er ingen optimal fotokombo, så dere får heller ta mitt ord på at dette er gode greier. :)

702C7167-68F1-42DD-9FB0-41873A25B7C9_zpsif3qqgcs.jpg


83237642-88C0-45A0-9718-3521240984C4_zpsxwfbjipd.jpg
 
Ny rem fra FnuSnu99, Hodinkee-style i meget behagelig semsket skinn. Mørketid og mobiltelefon er ingen optimal fotokombo, så dere får heller ta mitt ord på at dette er gode greier. :)

702C7167-68F1-42DD-9FB0-41873A25B7C9_zpsif3qqgcs.jpg


83237642-88C0-45A0-9718-3521240984C4_zpsxwfbjipd.jpg

Hyggelig at du likte den @JoLu Og den passet utmerket på Exploreren din ja:D Og i tillegg veldig flotte bilder:mrgreen:
 
Redigert av en moderator:
Har sett en del dongeriremmer på nettet, men aldri vurdert en selv. Merkelig nok fikk jeg et annet syn på saken da jeg så Levi's-remmen fra Olando. Jeg visste med én gang at denne skulle på tyskerslegga. Tyskerslegga, stakkars, som bare har ligget på klokkerommet og patinert seg. Her om dagen var det like før den ble bydd frem for salg til en som søkte etter noe med bronze på ...

Latskap gjorde at den ble liggende. Og glad er jeg for det.

Remmen er 24mm og den er utrolig myk, men heldigvis bare i lengderetning. Sideveis er den så stiv som den skal være for at den skal sitte godt på armen. Passe tykk til tyskerslegga. Selv jeg som er fargeblind ser at remmen matcher sekundviseren og skriften på skiven. Og at Levi's dongeribukser matcher patinert bronze er vel noe selv en blind mann må se/vite.

Pr dags dato er denne remmen "one of a kind", men jeg er sikker på at om du sender olabuksa di til Olando så gjør han den snart om til en høvelig reim.








Dette bildet var innom redigeringsfunksjonen i photobucket. Skulle bare fjerne noe som ble tilovers, men det ser ut til at jeg har fått justert inn litt ekstra blåfarge. Tar det med allikevel.



@Olando @FnuSnu99 og andre som pusler litt med reimer er mer enn velkomne til å legge ut bilder både av remmer som er solgt og remmer som er tilsalgs. Ikke for at vi skal gå markedstråden i næringen, men veldig fint med så mange remmer samlet i samme tråd.
 
Redigert av en moderator:
Har sett en del dongeriremmer på nettet, men aldri vurdert en selv. Merkelig nok fikk jeg et annet syn på saken da jeg så Levi's-remmen fra Olando. Jeg visste med én gang at denne skulle på tyskerslegga. Tyskerslegga, stakkars, som bare har ligget på klokkerommet og patinert seg. Her om dagen var det like før den ble bydd frem for salg til en som søkte etter noe med bronze på ...

Latskap gjorde at den ble liggende. Og glad er jeg for det.

Remmen er 24mm og den er utrolig myk, men heldigvis bare i lengderetning. Sideveis er den så stiv som den skal være for at den skal sitte godt på armen. Passe tykk til tyskerslegga. Selv jeg som er fargeblind ser at remmen matcher sekundviseren og skriften på skiven. Og at Levi's dongeribukser matcher patinert bronze er vel noe selv en blind mann må se/vite.

Pr dags dato er denne remmen "one of a kind", men jeg er sikker på at om du sender olabuksa di til Olando så gjør han den snart om til en høvelig reim.








Dette bildet var innom redigeringsfunksjonen i photobucket. Skulle bare fjerne noe som ble tilovers, men det ser ut til at jeg har fått justert inn litt ekstra blåfarge. Tar det med allikevel.



@Olando @FnuSnu99 og andre som pusler litt med reimer er mer enn velkomne til å legge ut bilder både av remmer som er solgt og remmer som er tilsalgs. Ikke for at vi skal gå markedstråden i næringen, men veldig fint med så mange remmer samlet i samme tråd.
Det der ble jo en meget god kombo. Dongeri og bronse er den nye vinen:)
 
Redigert av en moderator:
Fant dette bildet liggende godt gjemt i klokkebildemappen på PCen, må rett og slett ha glemt å laste det opp. Explorer 36mm på dark stained brown rem fra Hodinkee, samme som tidligere i tråden.

Sukk, merker jeg er klar for vår, sommer og lysere tider igjen nå. :)


11988040394_e76eb1bff1_b.jpg
 
Redigert:
Fant dette bildet liggende godt gjemt i klokkebildemappen på PCen, må rett og slett ha glemt å laste det opp. Explorer 36mm på dark stained brown rem fra Hodinkee, samme som tidligere i tråden.

Sukk, merker jeg er klar for vår, sommer og lysere tider igjen nå. :)


11988040394_e76eb1bff1_b.jpg

Den e så jævl... Rå den komboen der! Håper Hodinkee får den remmen inn igjen. Kan nevne at eg har dark stained beige på vei i posten. Gleder meg:)
 
Fredag er studiedag. Så da lager jeg klokkereimer:) et par 24mm jeg har fått gjort ferdig før jeg skal lage noen bestillinger. En ammoreim og en vintage pam reim med innsydd gpf spenne.
 
Laget noen racingreimer, noen som kan noe om historien bak slike reimer? Ser noen med store hull og noen med mange små. Er det funksjon eller bare ren estetikk?
 
Laget noen racingreimer, noen som kan noe om historien bak slike reimer? Ser noen med store hull og noen med mange små. Er det funksjon eller bare ren estetikk?

Hei og hå, husker at fattern sa at det var for "lufting" slik at man ikke ble svett rundt håndleddet når man kjørte raserbil (ingen aircon den gang på 50-tallet), kjørehanskene hadde samme "lufting", rattene var den gang ikke dekket av skinn og var laget av tre eller bakelitt.
Remmene passer jo utmerket på "bil" klokker som Chopard (Mille Miglia), Rolex Daytona, TagH Monaco, Frederique Constant Healey, Panerai Ferrari m.fler.

Mesh lenker på klokkene var også populært blant raserbilistene husker jeg.
 
Den er så myk og behagelig! Læret kombinert med den lekre sømmen, matcher timemarkører og visere på en lekker måte. Reima kommer fra vår remmaker i nord:)