En bildetråd om remmer

Sinn med svart stoff-reim med orange sting (vet ikke hvor den er kjøpt):

OI000163_zpsbifjsl4n.jpg

Noen tips om hvor man får kjøpt lignende? Må ha flere varianter...
Skulle hatt en bra (litt tøff) skinnreim med hvite sting også forresten, om noen har noen tips og dette er rett tråd. :)

Redigert:
Fikk ånden over meg her om dagen, og noe gjennvunnet kreasjons-glede for å lage remmer. Så da ble denne ferdig i allefall;)
IMG_20141228_130806_zpseb670830.jpg
IMG_20141228_134524_zpsc8bea297.jpg

Redigert:
Tja, denne er fra @Olando. Han eller en av de andre rem-makerne her inne kan helt sikkert lage noe fint til deg :)

Wow, den der var rå! Tar Olando bestilling på pm, eller har han en hjemmeside?

Edit:Etter litt eget initiativ fant jeg det ut!

Redigert av en moderator:
Reim i shell cordovan. Cordovan på toppen, karbonfiber i miten og kenguru i bunn. Håndsydd med tråd i samme farge, polerte kanter. Dimensjoner 20/18, 125/75
10942591_788436811193626_316842666370111977_n.jpg

Fikk disse fire pluss en i chestnut i dag fra cheapestnatostraps. Med rabattkode og kvantumsrabatt kommer det akkurat under tollgrensen. Absolutt å anbefale! Lærremmen var litt mørkere enn jeg trodde, men regner med at det blir bedre med litt bruk/sandpapir :)

En liten unboksing som passer best her

Den er ikke kjøpt til denne klokke, men til en annen som unbokses når den er ferdigstilt. To be continued.....

Fikk tatt bilder av hver enkelt rem på Speedyen. Ganske fornøyd med nato-remmene, og også utrolig behagelige lærremmer.

To nye til dykker`n!

Øverste er skinn av wolffish, eller steinbit som den også heter med rød kontrast søm og sort spenne, eminent tryllet frem av @Olando. Fantastisk myk og en komfort jeg aldri hadde drømt om av en helt ny rem. Om holdbarheten er der, gjenstår å se men ingenting som tilsier at den ikke skal ha lang levetid. Dessuten må jo dette være det mest ideelle materiale å lage remmer av til en dykker klokke. Nå er riktignok ikke innsiden like motstandsdyktig mot saltvann, men liker konseptet med "fisk" på armen.

Under, enda en fra @Olando. Mørk brunt, nesten sort, skinn med grå søm. Også denne utrolig komfy på armen. Skal bli spennende å se hvordan denne patineres over litt tid, tipper den vil få ett noe røffere uttryk ett litt bruk. Denne skal behandles lett med noe fett, tror den vil komme mer til liv med litt glans i seg.

Redigert av en moderator:
Rimelig rallyrem fra vietnam, kjøpt på Etsy.

Er myk og behagelig, med helt grei kvalitet på håndtverket.
Nå gjenstår det bare å se hvordan den er ut etter noen måneders bruk :)

IMG_0309_zpsf2de35ed.jpg

IMG_0312_zps326b8349.jpg