En bildetråd om remmer

Hirsch Liberty Artisan:

02-Zawatch-2060273_zpsc382efc8.jpg


03-Zawatch-2060283_zps2ee3be48.jpg
 
Har noen tips til en pen reim i 18mm bredde? Den skal på et vintageur så jeg tenker kanskje alligator, men jeg vet ikke hvor man finner myke alligatorreimer til en ok pris. Har også vurdert Shell Cordovan reimen til Nomos så hvis noen har erfaringer med den takker jeg.

Viktig at reimen er myk og bøyer seg lett rundt håndleddet, alt jeg har prøvd av kalveskinn med påtrykket alligatormønster har vært alt for stive så det er ikke aktuelt.

Vintagestraps.it har også noen aktuelle reimer, men det virker som de ikke har de på lager for tiden.

coc6.jpg
 
Har noen tips til en pen reim i 18mm bredde? Den skal på et vintageur så jeg tenker kanskje alligator, men jeg vet ikke hvor man finner myke alligatorreimer til en ok pris. Har også vurdert Shell Cordovan reimen til Nomos så hvis noen har erfaringer med den takker jeg.

Viktig at reimen er myk og bøyer seg lett rundt håndleddet, alt jeg har prøvd av kalveskinn med påtrykket alligatormønster har vært alt for stive så det er ikke aktuelt.

Vintagestraps.it har også noen aktuelle reimer, men det virker som de ikke har de på lager for tiden.

coc6.jpg


Hvis du holder til i Oslo ville jeg tatt turen innom Urmaker Sutterud på Bjølsen (@Arcticboy her inne). Han har bra utvalg av alligator og mye annet snadder på lager.
 
Kjøpte selv rem fra Nomos til å putte på en gammel klokke, veldig fornøyd. Veldig behagelig rem om enn noe kjedelig kanskje.
 
Hei,

jeg har et hastespørsmål, så da henvender jeg meg til den gjengen som kan dette gamet best - dere her inne :)

Trenger en brun lærreim til en event på fredag (så tid er av essensen, som de aldri sier).
Det er suit and bowtie, med brunt belte og brune sko. Will be smashing.
Men kan ikke tillate meg å være helt Dapper Dan uten å matche reim på den vanvittig fine, nye Speedyen.

Kan dere peke meg i riktig retning for å få tak i en "klassisk" eller hvert fall pen, edgy variant?
Må være mulig å få hendene på innen torsdag kveld, med utgangspunkt i Oslo.

Mine ledende bilder som skal inspirere til gode svar:

Mer edgy, men pen:
BS-Speedy-on-strap-05.jpg


Liker stilen, men er usikker på om brun stitching er riktig.... (?)
wa-ome-0055.jpg


Kanskje denne med da hvit stitching.
omega_brownHFCq.jpg


Håper på det beste av det kjappe, tusen takk på forhånd.
Alle råd er gode, også på looks til Speedyen.

:)
 
Redigert av en moderator:
Hva tenker dere om lærremmer på GMT Master II Pepsi? Jeg tenker at det kanskje passer best på Pepsi med Plexi, litt mer vintage følelse. Jeg har lyst til å ha litt å bytte på med, da jeg ikke er overbegeistret for lenke på min Gmt Master II. Har til nå brukt diverse perlon/natoremmer.

Noen som har noen tanker/formeninger, samt bilder?;)
 
Hva tenker dere om lærremmer på GMT Master II Pepsi? Jeg tenker at det kanskje passer best på Pepsi med Plexi, litt mer vintage følelse. Jeg har lyst til å ha litt å bytte på med, da jeg ikke er overbegeistret for lenke på min Gmt Master II. Har til nå brukt diverse perlon/natoremmer.

Noen som har noen tanker/formeninger, samt bilder?;)

Nå er dette en Coke, men synes det funker fint. Remmen er fra Olando.

LSuRl1X.jpg


VF5e2pH.jpg
 
Hva tenker dere om lærremmer på GMT Master II Pepsi? Jeg tenker at det kanskje passer best på Pepsi med Plexi, litt mer vintage følelse. Jeg har lyst til å ha litt å bytte på med, da jeg ikke er overbegeistret for lenke på min Gmt Master II. Har til nå brukt diverse perlon/natoremmer.

Noen som har noen tanker/formeninger, samt bilder?;)

Jeg syntes det er helt innafor ;) Hvis du ikke liker mellomrommet mellom kassen og remmen kan du også bestille custom endlinks.
eksempel:
230-thickbox_default.jpg

ps. bildet er fra rolexendlinks.com
 
Det så veldig bra ut med mørkere brun rem også ja:) glemte å dele mitt bidrag i innlegget .Mottok i dag denne fra Olando. Meget fornøyd, men er fortsatt usikker på om lær passer best til plexi/vintage. Sikkert en Vanesak som alt annet:)
image_zpsdf1ca63a.jpg


image_zps3dc765cd.jpg



Nå er dette en Coke, men synes det funker fint. Remmen er fra Olando.




LSuRl1X.jpg


VF5e2pH.jpg
 
Noen som har erfaring fra Bulang&Sons ?

De har noen veldig interessante reimer der, blant annet deres "Distressed denim straps":)
 
Noen som har erfaring fra Bulang&Sons ?

De har noen veldig interessante reimer der, blant annet deres "Distressed denim straps":)

Koster jo litt da du får moms i tillegg.
Jeg fant en fin rem her jeg hadde lyst på, sendt bildet til Olando her på forumet. Sparte mye på det og kvaliteten er utmerket.
Anbefales.

5loCnJm.jpg
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Oddemann
Fikk noen nye reimer i posten :)





Funket spesielt bra med sort til Alpina'en i forhold til original brun:

 
Reimoppbevaring

Har etterkvart fått eindel reimer.
Hugse eg såg ein snedden sak for oppbevaring av dei her inne, men denne fant eg ikkje akkurat no.

Nokon som har tips til reimoppbevaring? Må ta eindel reimer 20++