Hei
@Andreaskh, det er to svar på dette spørsmålet.
Det ene er at fra en viss synsvinkel er denne tråden en opplading til en WIS-unboxing av hva du antagelig vil kalle et "ordentlig" ur.
På den andre siden, er det det mer ærlige svaret at en reise begynner et sted. Hva er en reise? Man kan ha et startpunkt og et tydelig mål, eller målet blir til mens man går - i mitt tilfelle sistnevnte. Man har et obskurt startpunkt hvor man ikke aner hva man gjør, men man ser interessante ting på veien som man lærer noe av. Jeg har forsøkt å fokusere på at selv de værste drittklokkene som jeg pådro meg i begynnelsen, har jeg lært noe viktig av. Nå er ikke alt her i kronologisk rekkefølge, men det er en retning og en stigende kvalitet ettersom jeg blir mer oppmerksom på hva jeg liker. På to år har jeg lært utrolig mye om klokker, og det impliserer også at jeg til å begynne med visste *utrolig lite* om klokker. En ærlig biografi tar ikke bare for seg historier om suksess men også tabber og feilspor. Forøvrig vil man faktisk kunne finne mye interessant i lavere prisklasser fra Russland og Kina; jeg må muligens ta en smule selvkritikk for ikke å ha beskrevet interessante indre aspekter ved en del av disse klokkene og deres urverk og design, men det er nok enkelte klokker i samlingen min som du kanskje ikke ser poenget med men som jeg fortsatt setter stor pris på den dag i dag. Kvalitet foran kvantitet? Nei, jeg sier "jatakk - begge deler!"
TL;DR: "Non, je ne regrette rien".