Tusen takk. Tok tipset dittTror kanskje du må oppdatere tittelen på posten, for du er vel ganske langt unna nybegynner nå! Uansett en veldig kul post og morsomt å se noen virkelig ta turen vekk fra mainstream produsentene
Tusen takk. Tok tipset dittTror kanskje du må oppdatere tittelen på posten, for du er vel ganske langt unna nybegynner nå! Uansett en veldig kul post og morsomt å se noen virkelig ta turen vekk fra mainstream produsentene
Eg var tenkt å skrive noke for nokre dager sia , men eg vart rett og slett mållaus .. så Gratulerer so mykje.
Tusen hjertelig takk. Virkelig hyggelige ord som settes enormt mye pris på og som gir motivasjon.For et eventyr. Jeg kan ikke hjelpe for å bli aldeles bergtatt av historiene og filosofien din @Ronerling. Tusen takk for at du deler dette. Fra å være litt ambivalent til dette litt aristokratiske indieopplegget, er jeg nå både ydmyk og bergtatt. Gleder meg til å lese mer og følge beretningene dine.
Tidssonens beste scoop. Hands down. Ser frem til den videre evolusjonen av dette bestillingsverket....at han derfor, mer en gjerne, ønsket å lage meg en unik klokke. Ikke bare det men han lovet at det skulle være hans beste til nå...
En helt unik klokke ja. Ja den skal definitivt hentes hos ham med godt selskap og en bedre middagHer har du henta fram klokker jeg ikke har hørt om før! Digger konseptene og fyren bsk høres jo helt fortreffelig ut. Blir det en helt unik klokke? Denne må jo hentes personlig utfprbi Genève vel?
ha, ha... tusen takk @SimSVa. Mye sannhet i det du skriver herNå blir det nesten for mye her!!! Benevninger som "piece unique" og " kontakten direkte med sjefen sjøl" akkompagnert av bilder av urverk i aldri før utførte legeringer kan fremprovosere dagevis med intens dagdrømming og uproduktive uker for lett begeistrede sjeler.
Vi si det topper seg med denne:
Det der er en setning som kan få drømmere til vurdere muligheten til å pantsette både hjem og kjøretøy! Eventuelt kan det få de som griper dagen til å saumfare Instagram for dårlige finansråd, som "Top 5 ways to invest your stimmy" eller "how to get a second stream of income from Onlyfans". Det er rett og slett en setning som enten kan senke eller øke produktiviteten i samfunnet, og du, @Ronerling, burde være litt varsom og tenke på alle de bedre halvdelene der ute som enten får huset sitt kraftig belånt eller webkamera til bursdag! Det kan rett og slett være farlig fristende å gi folk et innblikk i det aller ypperste av haute horlogerie
Men jeg vil veldig gjerne at du fortsetter…
Del 11 forts..( Upside Down Ludovic Ballouard. Hvordan man lager grønn- gull farve på urverket)
Hadde altså fått noen bilder av noen deler fra urverket i Grønt gull med spørsmål om hva jeg syntes.
Var dette noe å gå videre med?? Han kunne selvfølgelig tilby meg urverket i hvitt gull eller rosa gull også om jeg heller ville ha det...
Her var svaret veldig enkelt for meg..... Visuelt elsket jeg det gull- grønne samt at tanken på at dette skulle være et historisk øyeblikk som første urverk med denne farven og metoden. Svarte umiddelbart at dette var sinnsykt vakkert og at dette går vi for.
Så da var vi i gang..... Etter noen dager slo det meg at hele prosessen til nå hadde vært litt "opp ned".... Som regel starter man å diskutere skiven og så kommer det andre etterhvert... Men her var det tydeligvis annerledes. Hadde enda ikke hørt et eneste ord om skiven eller kassen.
Måtte spørre ham hvordan han klarer å trylle frem denne grønne gull fargen og han kom men en lang og god forklaring på magien. Men kort oppsummert er det en teknikk som heter atomlagsdeponering (Atomic layer deposition (ALD)).
Kjemisk prosess som kan produseres både oksider, nitrider og grunnstoffer på micro nano nivå og som danner en beskyttende eller dekorativ lag på metallet. En veldig tidkrevende og nøyaktig prosess. Det bygges altså et tynt lag opp av to kildegasser, som i Chemical vapor deposition. Forskjellen er at mens man i CVD tilfører begge gasser samtidig, består ALD av gjentatte sykler der gassene sendes inn i reaksjonskammere i pulser, med tømming av reaksjonskammeret mellom hver puls. På en gitt antall sykluser lages altså denne grønne fargen.
Uke for uke fikk jeg tilsendt nye bilder fra arbeidet hans med urverket.
Vis vedlegg 250837Vis vedlegg 250838Vis vedlegg 250839Vis vedlegg 250840Vis vedlegg 250841
Tusen hjertelig takkEr så lekkert!
Elsker denne grønnfargen.
Hvorfor sto det forresten "PT950" på ett av bildene?
Ja, hva du ikke får med deg @HvalrossenJeg tipper at kassen er i platina, mens verket og skiven er i gull.