Del 11 forts..(Skiven til LB Upside Down)
Beklager virkelig den lange pausen her......
Mr. Ballouard var altså ferdig med urverket og han tok tidlig helg med en tur til flyplassen med modellflyving samt en tur til den lokale puben.
Så gikk tiden og jeg hørte ingen ting fra ham. Jeg begynte jo å lure på om vi sammen ikke snart burde begynne å diskutere skiven min....Som helt ny i denne ligaen turde jeg ikke mase på ham, så dagene gikk. Det normale er jo å begynne med å velge skive og så se på resten men her var jo alt helt motsatt eller "upside down".... Så jeg slo meg til ro med at han sikkert tok kontakt når tiden er inne.
Så noen måneder senere fikk jeg en melding på IG om at skiven min var ferdig. Han hadde laget en skive som han mente passet til meg og urverket. Jeg hadde jo i våre samtaler hintet om at jeg ville ha noe tidløst og klassisk at jeg liker godt den fantastiske norske naturen/skogen +++ mye annet vi snakket om.
Ingen bilder ble sendt men her er hans beskrivelse av den:
"Its a green gold dial. Its magnificent. Its stylish and its a colour you will always appreciate, its soft and it makes you want to walk in nature. In French its like sport Chic. Will suit you perfectly. The colour is very dependent on the light and inclination. It has a matt texture to it in some light and metalic in other. Closer to olive green but not quite and brighter than military green. Must be seen in real life. Difficult to get it right with my pictures."
“The dial is nickel silver base, there is galvanic treatment in different baths and for some time. It is the soaking time that changes the color. This bath in this specific case contains a lot of gold among these ingredients and this is what makes this unique green color.”
Altså ingen påvirkning eller involvering på valg av skive...Jeg holder jo på å dø av nysgjerrighet men liker beskrivelsen.
Noen dager senere kommer det noen få bilder og han lurer på om jeg liker den.....
Vis vedlegg 255586Vis vedlegg 255587Vis vedlegg 255588