En tråd om barbering

1488289_10152713820486153_5070901303885270373_n.jpg


Bruker en Mühle R89 med Feather blader og det funker veldigt bra for meg.

Resten av innholdet:
Truefitt & Hill Pre Shave Oil
Truefitt & Hill Sandalwood shaving Cream
Truefitt & Hill Ultimate Shaving Cream
Truefitt & Hill Sandalwood Aftershave balm
Fitjar Såpekokeri Villmann Barberkrem
Fitjar Såpekokeri Miklagard Barbersåpe
Fitjar Såpekokeri Miklagard Kjakesmurning
Fitjar Såpekokeri Slåtterøy (Lighthouse Bay Rum) Kjakesmurning
Crabtree & Evelyn West Indian Lime shaving cream
Crabtree & Evelyn West Indian Lime Aftershave balm
Mühle after shave lotion - sandalwood

Allt er nydelig men det er lite som slår T&H Sandalwood totalopplevelsen :)
 
Redigert:
Er det noen som er kjent med barbershops i trondheims området? Tar turen dit i helgen, og hadde vært fint å få stukket innom et sted mens madamen bruker dagen på ikea..
 
Etter å ha lest denne tråden fant jeg ut at jeg måtte prøve barbering på gamlemåten. Sendte avgårde en bestilling til barbershop.no som kom i dag. Godt fornøyd med servicen; gratis levering på døren, fint pakket inn og litt forskjellige testprodukter lagt ved er ting jeg liker.

Jeg kjøpte et Mühle barbersett som virker å være av god kvalitet, Proraso barberkrem og diverse andre produkter fra Baxter of California og Lucky Tiger.

Første barbering ble glatt og fin, og ikke et eneste kutt!



 
Testet denne i dag. Veldig uvant, selv om jeg er vant til DE. Virker som selve barberingen ble veldig bra :)

SH31R-NEW.jpg
 
Digger Jermyn Street lemon & lime selv. Gir meg nesten lyst til å flytte barberingen til morgenen, men blir ofte for lite tid.

Fin den, men en av de man må passe på å bruke nok vann med (som Body Shop sin). Utrolig herlig lukt, perfekt til lørdag når man har litt bedre tid. Azko har dog den aller beste lukta, men som såpe enda litt med arbeid.

Kjøpte Lemon & Lime i butikken i Jermyn Street og benyttet anledningen til å få en hårklipp hos barbereren i bakrommet. Veldig kul opplevelse!
 
Fin den, men en av de man må passe på å bruke nok vann med (som Body Shop sin). Utrolig herlig lukt, perfekt til lørdag når man har litt bedre tid. Azko har dog den aller beste lukta, men som såpe enda litt med arbeid.

Kjøpte Lemon & Lime i butikken i Jermyn Street og benyttet anledningen til å få en hårklipp hos barbereren i bakrommet. Veldig kul opplevelse!
Absolutt. I starten prøvde jeg med mer krem på kosten da jeg ikke ble fornøyd med skummet, men viste seg at det var mer vann som trengtes.
 
Sikkert kjempe dårlig stemning å komme med et sånt spørsmål her, men har noen en MASKIN å anbefale? Typ Braun 7-serie, men helst halve prisen typ?

Vanskelig å velge.
 
[SUB][/SUB]
Sikkert kjempe dårlig stemning å komme med et sånt spørsmål her, men har noen en MASKIN å anbefale? Typ Braun 7-serie, men helst halve prisen typ?

Vanskelig å velge.

Bumper denne. Er på utkikk etter erfaring med barbermaskiner og anbefalinger. Hva slags vedlikehold vil en maskin kreve over tid ? Regner med at det er noen kniver som blir sløve over tid som må byttes/'skjerpes' ? Tror jeg ønsker en maskin som kan kombinere våt/tørr barbering. Lett at det går et par dager mellom hver barbering, så den bør kunne håndtere to/tre dager's skjegg.

Forslag ?
 
Stilig.. Er terskelen for oppsett osv som har stoppet meg at få fra DE til kniv.. Men en eller annen gang!

Prøv en shavette. Da slipper du å tenke på stropping og honing. Kan anbefale Feather Artist Club. Finnes på barbershop.no :)
 
Sikkert kjempe dårlig stemning å komme med et sånt spørsmål her, men har noen en MASKIN å anbefale? Typ Braun 7-serie, men helst halve prisen typ?

Vanskelig å velge.

Litt seint, og lite hjelp.. Men jag har en 7-series. Er grei nok den, mulig den er bedre på andre skjeggtyper og hvis man barberer seg hver dag. Det er digg med den vaskestasjonen men bruker mye heller DE høvelen (eller bare trimmer for "3-dagers").
 
Jeg bruker aldri maskin lenger, funker uansett kun for meg om jeg barberer meg hver dag, mer enn to dagers skjeggstubb og maskin er ubrukelig for meg, uansett type.

Bruker nå kun DE blad med gamle gillette høvler, funker som bare det. ;)
 
Jeg bruker faktisk kun maskin, har en Braun Series 7. Fått det for meg at jeg får utslett, kanskje også kviser av barberblader (Typ Gillette)

Kanskje noen vet hva jeg gjør galt?
Skyller jo etter hvert sveip, og alltid krem/skum
 
Jeg bruker faktisk kun maskin, har en Braun Series 7. Fått det for meg at jeg får utslett, kanskje også kviser av barberblader (Typ Gillette)

Kanskje noen vet hva jeg gjør galt?
Skyller jo etter hvert sveip, og alltid krem/skum

Det kan komme av flere ting. Det er viktig at du får varmet opp huden før barbering, feks en varm dusj. Enda viktigere er at du barbarberer riktig vei. Se hvilken vei hårene legger seg og barber med hårrettningen. Skummet skal jobbes inn i huden med kost. Da blir huden myk og hårene reiser seg. Skyll ansiktet med kaldt vann, da lukker porene seg etter barbering. Ikke bruk alkohol som tørker ut huden etter barbering, men en god aftershave som gir fuktighet og demper irritasjon. Alt dette er med på å hindre problemene du har.