Hmm, ja, huden min har faktisk issues med alkohol. Kan heller ikke bruke spraydeodorant. Skal gi det et forsøk
@Christoffer91 jeg ser du har en wedge fra Robert. Kan du si noe om hvordan du har opplevd kvalitet på disse knivene?
Han har fortalt meg at dette er svenske NOS som han har brandet. men hvordan er de i bruk?
Familien min kommer fra Iran, og ingen i familien min bruker de typiske Gilettehøvelene.
Har brukt tradisjonell høvel fra ungdomsskolen, og er nå 23.
Burde vel ha begynt med kniv allerede, men syns det er sykt skummelt.
Bestilte tradisjonell høvel til broren til samboeren min, han syns det var ganske kult
Hva er en shavette?
Sånn kniv med utbyttbare blader?
Virker spennende å prøve tradisjonell kniv, men tør ikke. Har en uheldig kombinasjon av meget heftig skjeggvekst (type Arfan Batthi) med tykk og hurtigvoksende ansiktshår, og meget sensitiv hud. Fram til nå og etter å ha prøvefeilet masse, har jeg funnet ut av Clinique sitt barberingsskum sammen med Gillette Power 5 blad gjør minst skade. Noen med noen gode råd til meg?
Du må vel ikke kutte deg. Enten det, eller så er jeg for feig. Jeg har nettopp kjøpt kniv, og har fullført tre barberinger uten kutt. Men det kan jo hende jeg får et lite snitt når jeg føler meg trygg, og blir litt for kjapp. Når jeg sier kniv, juger jeg vel egentlig litt - det ble en shavette, men prinsippet er vel det samme. Tenkte det var en lur start, før jeg kjøpte en dyrere kniv, i tilfelle denne metoden ikke falt i smak.
Nå som frykten er over, vurderer jeg en skikkelig kniv. Hvor ofte må disse slipes? Er det noe dere gjør selv, eller sender dere de bort? Tips til nybegynnermodeller mottas med stor takk
jeg brukte en böker edelweiss i ca. ett år, men slet med å få den skikkelig skarp og kuttet meg ofte.
gikk over til en japansk iwasaki kniv for 3 år siden og har ikke kuttet meg siden