En tråd om barbering

Dette behøver ikke å være en myte, og jeg ga kun et råd. Det er "riktig" at annenhver ungdom har såkalt skjegg, men det er forskjell på skjegg og hår i ansiktet. Selv hadde jeg ikke klippet mine øyenbryn før en frisør for lett over over dem. Nu må jeg klippe øyenbrynene hver måned. Jeg var 66 år når dette skjedde, nu er jeg 68.

Har kvinner som har hatt cellegift og mistet håret. Noen har dårlig hårvekst etterpå. og når de flere ganger får barbert hodet, blir hårveksten tettere. Jeg tror at jeg kan si dette og samtidig ha vitenskapen på min side, men det er sikkert ikke alltid dette hjelper. Ingen påstand fra min side, jeg ga kun et råd.

Barberkniven, du har tydeligvis ikke gått på Løkka i det siste? Annenhver person du møter der har fullskjegg.
.

Husk at det finnes andre steder enn Grünerløkka i Norge. (Selv bor jeg på Thorsov, men beveger meg svært sjelden ned til løkka.)

12004726_10153333161894086_3466895202218845306_n_zpsx4e0jsz4.jpg

Kikket innom tråden på en stille lørdagskveld. Lurte på om dere som begynte med tradisjonell barbering har fortsatt ? Nysgjerrig på hvordan det har godt over tid. (De som har sluttet leser kanskje ikke tråden :))

Hvor regelmessig må bør man være ved bruk av tradisjonell høvel ? Jeg blir ofte gående 3 dager mellom hver barbering , lurer på hvordan barberbladene vil takle det ?

Jeg har fortsatt. Barberer meg hver andre eller tredje dag. Er lettere å ta noen dagers skjegg med tradisjonell høvel enn med en med mange blader, som henger seg opp litt når man har spart litt skjegg.

Jeg tenker at man får styre det litt selv, huden min er ikke fan av daglig barbering.

• Liker
Reaksjoner: daghoi
Hver dag (ikke lør/søn) siste 7 år nå.

Kikket innom tråden på en stille lørdagskveld. Lurte på om dere som begynte med tradisjonell barbering har fortsatt ? Nysgjerrig på hvordan det har godt over tid. (De som har sluttet leser kanskje ikke tråden :))

Hvor regelmessig må bør man være ved bruk av tradisjonell høvel ? Jeg blir ofte gående 3 dager mellom hver barbering , lurer på hvordan barberbladene vil takle det ?

• Liker
Reaksjoner: daghoi
Var hos den lokale barbereren i går og kjøpte ett sett med diverse. Første barbering gikk veldig bra. Morsomt å prøve ut nye ting!

Har snart brukt opp en skål med barbersåpe fra Proraso.
Beste såpen til nå. Deres etterbarberingsbalsam er også helt formidabel. Madamen liker lukten veldig godt ;)

Har snart brukt opp en skål med barbersåpe fra Proraso.
Beste såpen til nå. Deres etterbarberingsbalsam er også helt formidabel. Madamen liker lukten veldig godt ;)

Den grønne? Har du den nye "matte" krukke eller den gamle oppskriften? Den gamle kom i en blank krukke. Jeg har begge og den gamle har myyye mer kjølende effekt. Helt nydelig såpe.

Hvis du får tak i, den selges hvertfall ikke ny lenger... Si fra hvis du ikke får tak i, så kanskje jeg kan sende noe i posten til deg ;)

A-ha. Så den gamle typen er ute av produksjon. Skal innom Boutique'n deres i London i morgen. Skal se hva jeg finner. Har du et bilde av boksen?