Har også begynt med merkur 34C. Merkur super platinum blader og Truefitt & Hill Luxury Shave Soap.
Om dette er bedre enn annet på DE fronten vet jeg lite om for jeg har ikke noe sammenligningsgrunnlag, men bedre enn Gillettehelvete er det i hvertfall. For meg i hvertfall.
Blir veldig mye "denne har jeg kjøpt", i tråden. om noen som har tips for en nybegynner for hvordan dere går frem så er det meget velkomment.
Selv er dette måten jeg gjør det på: Skummer opp såpe eller Lather eller hva det heter rett på ansiktet. Altså ikke via såpekopp eller hånden (bortsett fra at såpen ligger i en liten trakopp fra produsent da). Har liksom ikke fått dreisen på det.
Når det gjelder pass så blir det veldig bra hvis jeg tar tre. to holder om morgenen når man er trøtt i tryne. blir fortsatt bedre enn en vanlig barbering. og ved veldig dårlig tid så slipper jeg unna med ett, men da jukses det litt og legges litt mer trykk på bladet.
Uansett god eller dårlig tid blir resultatet bedre enn med gillette, og ikke minst irritasjonen er borte.
skulle jeg på fest på kvelden kunne jeg tidligere ofte ikke ta et raskt drag over med høvelen, da gikk halvparten av huden i ansiktet med i samme slengen. Nå kan jeg kjøre på med så mange pass jeg fidder og gå ut med en helt glatt barbering. Smooth
Til spørsmål:
- Hvor hardhendt bør man være med kosten i ansiktet?
- pleier dere å kjøre pass på tvers av ansiktet?
- noen som har gode hemmelige triks?
- hva har man gode erfaringer med i ansiktet etterpå? (jeg har svært kranglete hud og har prøvd alt av kremer. bruekr nå disse vekselvis.
Tilføre fuktighet - Cliniderm.no funker fint for meg i hvertfall.