- Medlem
- 6. des. 2013
4cl er ganske svakt, så jeg vil da tro at GT ikke er noe for deg, da.Brukte 4cl gin og en flaske med Fever Tree tonic sammen med isbiter. Har du noe tips til annet blandingsforhold?
4cl er ganske svakt, så jeg vil da tro at GT ikke er noe for deg, da.Brukte 4cl gin og en flaske med Fever Tree tonic sammen med isbiter. Har du noe tips til annet blandingsforhold?
Litt uenighet om det da, 1 del gin til 2/maks 3 deler tonic er vanligstHva er passelig blandingsforhold? Er nybegynner i GT verden.
Jeg pleier å sette et stort glass (les; spansk GT-glass) på ei kjøkkenvekt og nullstille den. Legger til en 2-3 STORE isbiter. Nullstillervekta igjen. Heller oppi 60 cl (på vekta 60 mg) gin og heller oppi 200ml Fever Tree blandevann. Så en sitron / lime / krydder alt etter type gin og blandevann.
Det gir et blandeforhold på ca. drøye 1:4,5. Svakere og mer balansert og forfriskende. IMHO.
...Eksperimenterer litt med pynten for tiden
Svinger innom Enklere Liv på senteret imorgenPrøv å legge litt urter / sitron / whatever inne i denne:
Heller oppi 60 cl
Spanjolene kan finne på å ha i nærmere 100 cl gin for å kickstarte kvelden
Bestilt. Stay tuned for more.Mitt foreløpige bidrag til tråden er disse ultimate isbitformene, hvorav den først er den mest ultimate.
Bestilt. Stay tuned for more.
Helgø Meny (flere) har 3-4 ulike Fever Tree.Hvor får dere tak i Fever Tree tonic og andre non Schweppes tonicer i Stavanger området.
Sist jeg hørte var det en butikk i Lagårdsveien som solgte, men husker ikke navnet.
Meny har Fever Tree og Fentimans her i Drammen. Har du en Meny i området burde det være mulig å få bestilt opp der, hvis de ikke har i sortimentet fra før av? Ellers har også Vinmonopolet noe utvalg, men det varierer på lokasjon.