Noen kjappe bilder.
(Edit; det er speil i bakkant og i bunnen av skapet... så er ikke såååå ille som det kanskje ser ut som
. Og spotten i toppen er LED og utvikler ikke varme
).
Dette er en liten rekke med Tom Ford Private Blend. Det er ikke alle her jeg bruker like mye, men dette er en veldig spennende serie som leker mellom nisje og designer. Tom Ford er jo på alle mulige måter en designer og det hele er produsert av Esteé Lauder, men kvaliteten (og dessverre prisen) er godt i nisje land. Ser det mangler en på siden i bildet på venstre hånd... Den som mangler er Arabian Wood.
Mine favoritter blant disse jeg har er Tuscan Leather, Tobacco Vanille og Oud Wood. Italian Cypress og Amber Absolute bruker jeg av og til, men de andre står der i all hovedsak fordi jeg synes flaskene er pene.
Her er det mye rart, Creed er jeg svak for. Står et par flasker Amouage bak der også, arabisk merke som kan være litt "in your face", men de har en del godt. Jeg har Ciel og Reflection Man. Reflection man er på en måte en slags arabisk tolkning av Le Male, litt anderledes selvsagt men de minner om hverandre.
En annen artig sak er ene Creeden, Green Irish Tweed - denne ble utviklet i samarbeid med han som etterpå gikk hen å laget Davidoff's Cool Water. GIT minner sånn sett på alle måter om Cool Water, men uten den litt skarpe, syntetiske "zingen" man etter en stund lærer seg å plukke opp
.
En annen favoritt her er L'artisan Parfumeurs Fou D'Absinth, en krydret og spennende sak man så vidt kan skimte bak noen Creeder.
Enda en kaotisk hylle - par-tre flasker med Acqua Di Parma (essensa, intensa og intensa oud mener jeg å huske), noen flasker fra Penthaligons, et par Bond nr 9, og div. produsenter.
Nå er vi i skapet hovedsaklig med designere, første hyllen er vel utelukkende Chanel. Allure er jeg veldig glad i og Bleu kan jeg bruke om jeg ikke kommer på hva pokker jeg skal ha på meg
.
Mer designere, Boss Bottled er som nevnt en absolutt favoritt som jeg er veldig svak for. Cartier's Pasha er perfekt til en nystrøket, hvit skjorte og lukter ganske "cleant". Spicebomb er en usedvanlig god designer som er veldig spennende. Står enda en cartier til høyre utenfor bildet, også en declaration flanker.
Siste hyllen, også med designere. Her har jeg dog en del designere jeg bruker en del, av en eller annen grunn har jeg en hangup i A*Men serien fra Thierry Mugler, det som står her er da:
A*Men Original, A*Men Pure Shot, A*Men Pure Havane, A*Men Pure Malt og A*Men Pure Cuire (lær).
Jeg har også en Acqua Di Gio i bakgrunnen der, men den brukes nok ikke så mye lenger. Dette er en av de mestselgende herredufter (enda!) og jeg har ikke noe kjempestort behov for å lukte som alle andre. Selv om den absolutt er god
.
Er ganske mye rart her, så er bare å spørre om det er noe...