Endelig Darksider Oppdatert 24.11.

Takker!
Gratulerer med klassiker, den ser strøken ut!
Takk, den er så strøken som den få blitt, tror jeg.
Gratulerer med flott sub, MM:) Lurer på hvor lang tid det egentlig tar før jeg sitter med en egen Rolex på hånden..
Takk for det. Du burde ikke vente for lenge - det er noe eget med en Rolex på armen.
Grattis med Sub, MM! Skulle vel egentlig bare mangle at en slik skulle inn i samlingen før eller siden;)
Takk skal du ha. Ja, det skulle bare mangle.

Sweet. Gratulerer med sub Minuteman :)
Takk for det, Bromle.
Grattis MM!
Elegant og direkte snasen sak det der. Denne snertne snella vil nok tilfredsstille deg på alle plan. :cool:
Takker. Den er elegant og snasen, men den tilfredsstilte dessverre ikke godt nok. Fortsettelse følger.

Føyer meg til gratulantene! Hoppsann!!! Der flytta jeg planen om en sub i boksen frem i tid gitt...
Hjertelig takk. Flytt datoen ytterligere:)

Nå har det seg slik, ref mitt svar til Moore, at 14060M ikke tilfredsstiller mine behov på en god nok måte. Det kommer derfor en oppdatering av denne tråden i løpet av noen minutter.

En ny unboxing i samme tråd...

... er kanskje ikke helt etter boken, men ettersom det kun er foretatt et lite modellskifte finner jeg det naturlig.

14060M er en fantastisk klokke. På absolutt alle måter. Mitt eksemplar var så pent som et ni år gammelt ur kan være, etter min oppfatning. Dessverre opplevde jeg klokken som litt liten, nesten puslete, på min arm. Dette har nok en sammenheng med at jeg som regel bruker ur i størrelsen 42 - 47mm.

Jeg liker i utgangspunktet veldig godt kasseformen på 14060M. Jeg liker veldig godt de akkurat passe stor indeksene og jeg liker utrolig godt at det kun er to linjer på skiven. I det hele tatt er det en usedvanlig vakker klokke. Dette til tross, så ble det et bytte. Hvorfor, vil mange spørre.

Jo, nå skal dere høre min begrunnelse for dette byttet:
Først og fremst så "bærer" 114060 mye større på armen. Dernest liker jeg veldig godt den keramiske bezelen. Det samme gjelder den blanke ringen rundt skiven (hva den nå enn kalles?). Jeg liker rett og slett at det er gravert(?) Rolex rundt hele ringen. Den nye lenken bør ikke engang nevnes i samme setning som den forrige - forskjellen er enorm. Etterhvert ble det kun skivens salmevers og større dialer, samt kasseformen som ikke falt hundre prosent i smak. Etter flere dagers studier av bilder og sammenligninger av 114060 og 14060M - også mot de riktig gamle Submarinere, ser jeg at kasseformen gradvis sniker seg innpå meg og at jeg faktisk liker den ganske så godt. Indeksene er slettes ikke så ille. Salmeverset får jeg venne meg til etterhvert.

Jeg har prøvd 114060 vet et par anledninger og visste at den bar godt på armen. I løpet av minutter har jeg nå funnet ut at den virkelig passer min arm og at jeg liker den nye og litt maskuline formen veldig godt.

Bottom line: 114060 har kommet for å bli.

Pakken fra Mogens kom i dag og klokken var som lovet - og vel så det!

008-10.jpg

010-11.jpg

Fatter ikke at bildene mine plutselig blir så uskarpe og elendige. Har ikke fått til gode bilder på lenge nå. Må få Seconman til å sjekke om jeg har fiklet med innstillingene på kameraet.

Grattis igjen MM!! Her går det unna du :)
Ser nå det innlysende faktum at Sub uten dato rett og slett er vakker i all sin ukompliserte væren!

Gratulerer din gale mann!
Spørsmålet er vel nå... Har du begge, eller byttet du inn den andre? Uansett, gratulerer!

Gratulerer MM, sant som du sier den nye har mye mer tilstedeværelse på en herrelanke også får du jo litt mer bling i rehaute'n. Det passer som kjent påfugler og må si at den er svært så lekker!! :D

Gratulerer med sub - igjen! Bra at du valgte den som gir deg mest glede! :D

...som jeg forstår teksten, er den forrige byttet ut....
Det er korrekt. Ikke alle som får med seg skriften:)
Gratulerer MM, sant som du sier den nye har mye mer tilstedeværelse på en herrelanke også får du jo litt mer bling i rehaute'n. Det passer som kjent påfugler og må si at den er svært så lekker!! :D
Jasså, er det rehaut det heter.

Ellers takk, forresten :)

Denne gikk meg nesten hus forbi. Gratulerer så mye!! Enig i at denne kler oss med "mannfolk håndledd" mye bedre:D Samme modell SKAL inn i samlingen min også etterhvert...