Regner med du fikk julekort fra forsikringsselskapet med disse bilene som tenåringEnig. Min første bil som 17 åring hadde 6 sylindre og 3.3 liter motor volum. Min andre som 18 åring hadde 8 sylindre og 7 liter. Men det er veldig lenge siden.
Regner med du fikk julekort fra forsikringsselskapet med disse bilene som tenåringEnig. Min første bil som 17 åring hadde 6 sylindre og 3.3 liter motor volum. Min andre som 18 åring hadde 8 sylindre og 7 liter. Men det er veldig lenge siden.
Nei de var forsikret som vintage, 700 eller noe sånt i året. Banken derimot, den sendte julekort. Tidlig åttitall.Regner med du fikk julekort fra forsikringsselskapet med disse bilene som tenåring
de 400 mm store Keramiske bremser (hvorfor har ingen EL-biler dette utstyr?) Stopper!
Måtte ha blitt en GMA T50 da, hvis vi ser helt bort fra budsjett.Hvis jeg skulle kjøpt bensin/diesel i dag, ville jeg trolig gått for en veldig spesiell eller eksklusiv variant - et klenodium som er kul å ha om 10år når det kanskje ikke selges diesel- eller bensinbiler lenger.
Liker og desse og vurderer kjøp.Bestilte en BMW iX i Supercharged utstyrsvariant. 8 ukers levering så den kommer til Norge siste uke i november. Overraskende rask levering!? Det ble for lang og usikker ventetid på EQS.
Jeg har ikke helt bestem meg for farge men lagt inn ordre på en Individual lakk i prisen. Vis vedlegg 265281Vis vedlegg 265282Vis vedlegg 265282
Lamborghini UrusMåtte ha blitt en GMA T50 da, hvis vi ser helt bort fra budsjett.
Lamborghini Urus
Audi Q8 RS
Mercedes GLS/G AMG 63
Cayenne versting versjon
Defender versting versjon
Ja jeg ser det nå! Egentlig ikke sååå dyrt så lenge det er mva-fritt!Det har de da, men det koster. På Taycan får du keramiske bremser med diameter på 42 cm fram og 41cm bak
Denne «hva skal man egentlig«-listen kan vel egentlig bli ganske lang når det først kommer til «bruksbil»!?Hva skal man egentlig med fancy skiver på en bruksbil? Se tøff ut? De stopper vel ikke noe fortere?!
Merkelig dustemikkel svar.. Kanskje et riktig svar om verden hadde sentrert rundt @kvasbo sine behov og preferanserFolk er rare. Noen av disse kunne jeg sikkert godtatt siden de er relativt praktiske, men som drømmeliste?!
(Kjører en del Q8 RS, fin den altså, om man trenger traktor)
Liker og desse og vurderer kjøp.
Litt usikker på rammeløse dører så vil se bilen først. Trur det blir ein veldig bra (el)BIL.
Nei. Men venta sidan okt. 20.Avbestilt Enyaq?
Hva skal man egentlig med karbonskiver på en bruksbil? Se tøff utv
Merkelig dustemikkel svar.. Kanskje et riktig svar om verden hadde sentrert rundt @kvasbo sine behov og preferanser
SUV med stor motor er for de som er glad i bil med lyd og (gjerne) gode kjøreegenskaper) men som har 2-3 barn og hytte på fjellet.Forstår bare ikke konseptet diger SUV med stor motor. Hvorfor først skaffe et handikap og så en stor motor for å veie opp liksom?
Men, mye ikke jeg forstår.
Den beste beskrivelsen så langt i denne og andre biltråderfremfor en batteridrevet egge-formet iPad.
SUV med stor motor er for de som er glad i bil med lyd og (gjerne) gode kjøreegenskaper) men som har 2-3 barn og hytte på fjellet.
Det er forskjell på vrenge en bil med v8 og 500+ hk sidelengs oppover Golsfjellet, fremfor en batteridrevet egge-formet iPad.
Mtp alle de premium bilene du sier du har anledning til å kjøre hele tiden, så er det litt rart du ikke skjønner det….
Hver sin smak som du sier. At forbrenningsmotoren nærmer seg slutten av levetiden, er selvsagt å ta i. Hva med nyttetransport? Vogntog på el-drift? Blir i så fall kun til transport av chipsposer eller bomull. Landbruksmaskiner på el-drift? En av de videregående skolene i fylket har kjøpt inn en batteridrevet gravemaskin. Den sviver et par timer, så må den fraktes til lading (av en dieseldrevet lastebil).Stor suv får i beste fall middels kjøreegenskaper, samme hva som står i grillen og hva som er under panseret.. V8 eller batterier..
Men - hver sin smak, og hva som er passer sitt bruk får nå hver og en avgjøre for seg selv tenker jeg.
Fremtiden er nok elektrisk når det gjelder bil, man kan like det eller ikke. Når T-Forden kom, så ønsket vel folk flest seg raskere hester. Forbrenningsmotoren nærmer seg slutten av levetiden, og selv om stor motor og grom motorlyd er artig, så blir det fra et rent ytelsesperspektiv vanskelig å konkurrere med elektrisk fremdrift. Når man etterhvert får en motor på hvert hjul, lavt tyngdepunkt og dreiemomentkurve som bensinmotorer bare kan drømme om.. så får vi heller kose oss med nostalgi, bensinlukt, forgassere og abs-frie bremser så lenge det er bensin å få kjøpt
Du har nok rett, men fortsatt finnes det folk som betaler i dyre dommer for Defender eller Gelenderwagen, og denne type bilnostalgi kommer nok til å vedvare en stund på tross av elbilutviklingen. Det synes jeg forøvrig er herlig (selv om jeg ikke er der helt selv).Stor suv får i beste fall middels kjøreegenskaper, samme hva som står i grillen og hva som er under panseret.. V8 eller batterier..
Men - hver sin smak, og hva som er passer sitt bruk får nå hver og en avgjøre for seg selv tenker jeg.
Fremtiden er nok elektrisk når det gjelder bil, man kan like det eller ikke. Når T-Forden kom, så ønsket vel folk flest seg raskere hester. Forbrenningsmotoren nærmer seg slutten av levetiden, og selv om stor motor og grom motorlyd er artig, så blir det fra et rent ytelsesperspektiv vanskelig å konkurrere med elektrisk fremdrift. Når man etterhvert får en motor på hvert hjul, lavt tyngdepunkt og dreiemomentkurve som bensinmotorer bare kan drømme om.. så får vi heller kose oss med nostalgi, bensinlukt, forgassere og abs-frie bremser så lenge det er bensin å få kjøpt