Fake Breitling..skummelt!

Status
Stengt for ytterligere svar.
HVA! Her har jeg fokuset litt andre steder enn sonen i et par små dager, og så går jeg glipp av hele denne morroa?
ja ja, ingen tro på at den dør ut med det første Jacek, så her er popcornet på vei:D (selv om jeg aner at det ebber ut noe nå, men lukter noe bensin på vei her ...)

Hobby, lidenskap, investering.

Folk spiller golf i Florida, bygger anlegg i bilen, whatever for sine overskuddspenger. Jeg legger det i klokker. Er du ikke interessert Flaago, hold deg bare unna! Det er ingen som erter deg fordi du ikke har en klokke til 50k. Ingen av mine klokker ser ut som å koste mer en 5k og det er sjelden noen bemerker det.. Men når noen gjør det, som er interessert, prater vi lett en god stund.. Å kjøpe noe for 700kr for å se om man kanskje liker det og deretter betale 100k fordi man faktisk likte den?? Og ikke engang se forskjell?? Hehe, de samme folka kjøper nok ikke fake og ekte.. Fake watches are for fake people! ( og de som ikke er interessert og rett og slett ikke skjønner de negative med å ha en)

Jeg er ikke enig. Man trenger ikke være en fake person fordi man ikke har råd til en dyr klokke men liker utseendet på den. Man er ikke fake fordi man er fattig. At en ekte er bedre, ja ingen tvil, og har man råd så er det det ultimate.
Å si at man er fake fordi man er fattig sier mere om den som kommer med utsagnet....

Jeg mener at kjærlighet til kunstverket er det viktisgste. Om man begynner med en fake fordi man ikke har råd, også kjøper en ekte når man har råd, synes jeg er helt akseptabelt.

Og uekte kan ofte være penere en originalen... se her:
dsc03912lb.jpg

dsc03919sv.jpg

Hvis man liker utseende, men ikke har råd, så kjøper man noe som kalles homage, som hvertfall er ærlig på hva du får for pengene...

Å si at en fake IWC er penere enn ekte avslører bare en ting; du er ikke en lege med godt syn og øye for detaljer.

Redigert:
hvis man liker utseende, men ikke har råd, så kjøper man noe som kalles homage, men som hvertfall er ærlig på hva du får for pengene...

å si at en fake iwc er penere enn ekte avslører bare en ting; du er hvertfall ikke en lege med godt syn og øye for detaljer.

haha

Nei, nå synes jeg dette blir for dumt! Helt kult at folk mener forskjellig, og kan diskutere sine synspunkter. Men dette forumet er ikke en arena for glorifisering av fake klokker. Dette er et forum for EKTE klokker og EKTE entusiaster!
Det siste innlegget hører ikke hjemme her. Synes alltid det er gøy å se litt trolling, men å legge ut slike bilder, og fortelle om hvor fantastiske kopiene er, hører ikke hjemme her.

Stikk og skryt av søppelet ditt på et annet forum!

Redigert:
Kom med kommentarer da :)

Hva er ikke bra?

Nja, av ting som ikke er bra så vil jeg feks si at den utgir seg for å være noe den ikke er. Og noe særlig mer enn det er vanskelig å si (jeg trenger ikke vite mer egentlig) basert på to bilder.

Og er vel strengt tatt ingen her som har sagt at er man fattig så er man fake, men heller at om man kjøper fake (les kjøper noe som utgir seg for å være noe det ikke er, uavhengig av om det er en god eller dårlig kvalitet) ja da er man falsk.

Blir litt som om jeg skulle gått på byen og utgitt meg for å være fastlege, og slengt rundt meg med det. Ikke for at jeg ville imponere noen selvfølgelig, men at jeg hadde tenkt å bli lege en dag. Og da kan jeg jo helt greit like godt bare si at jeg er det nå, og så når jeg om en 7-8 år faktisk ER lege, ja da vet jeg jo hvordan det er å "være " lege. Og hvis alle tror jeg er lege, da trenger jeg jo kanskje ikke engang bli lege da?.
Hvis du skjønner hva jeg mener ...?

Prøvde faktisk ganske lenge og holde meg for god for å komme med noen kommentar her (foruten popcorn hennvisning) ...men det skar seg gitt

Kom med kommentarer da :)

Hva er ikke bra?

Flaago, min gode mann. Hvordan skal jeg formulere meg... Du er bensinen på bålet, steinen i skoen, baktus i jekselen og den mørke skyen på en solfylt dag.

Jeg skjønner fortsatt ikke dine intensjoner med denne diskusjonen? Forventer du at i et fora av entusiaster at du skal få medhold i at falske klokker er "penere" en den ekte vare? Virkelig?

Min mistanke blir sterkere og sterkere; du liker debatten bedre enn selve temaet.

Vær så snill, hold deg til HIFI-forumet, før jeg kommer dit og begynner å poste bilder av mitt kinesiske B&O-anlegg.

• Liker
Reaksjoner: Bears
Hehe Iveland, du har ikke helt feil :)

Det morsomme her er jo at "søppelet" er for det meste ekte varer.

Dvs en 3714-82 skive og visere, et ekte 79240 drivverk som ble valgt pga at det er så pent og passer til glass caseback.

Krystall og case er fake.

Jeg synes den klokken er et kunstverk.

Dvs en 3714-82 skive og visere, et ekte 79240 drivverk som ble valgt pga at det er så pent og passer til glass caseback.

Originalen er pen ja.

Anbefaler å slutte med dette før vi sporer opp hififorumet du henger på og starter kabeldiskusjon.

Jeg er enten for eller i mot sølvlegering. Avhengig av hva som plager deg.

Kvasisosiopater på nettforum som tenner på å irritere mennesker kalles trolls - de blir fort gamle og ignorert og forumets vante gange går videre. Personlig hadde jeg vel bare bannet deg for lenge siden om det var mitt forum, men den gang ei.

Så litt som en Lada Niva med Maserati motor og karosseri da eller?

Jeg diskuterer klokker, mens mange andre er opptatt av personklassifisering og kommer med trusler...

Originalen er pen ja.

Anbefaler å slutte med dette før vi sporer opp hififorumet du henger på og starter kabeldiskusjon.

Jeg er enten for eller i mot sølvlegering. Avhengig av hva som plager deg.

Kvasisosiopater på nettforum som tenner på å irritere mennesker kalles trolls - de blir fort gamle og ignorert og forumets vante gange går videre. Personlig hadde jeg vel bare bannet deg for lenge siden om det var mitt forum, men den gang ei.

Jeg diskuterer klokker, mens mange andre er opptatt av personklassifisering og kommer med trusler...

Det er fordi du er en idiot som bare vil provosere. Vi er like interesserte i å diskutere dette som Legeforeningen er i å diskutere kvantefeltterapi som et seriøst alternativ til antibiotika.

Grunnen til at du er en idiot er fordi du vet det godt og du liker det.

Jeg er ikke enig. Man trenger ikke være en fake person fordi man ikke har råd til en dyr klokke men liker utseendet på den. Man er ikke fake fordi man er fattig. At en ekte er bedre, ja ingen tvil, og har man råd så er det det ultimate.
Å si at man er fake fordi man er fattig sier mere om den som kommer med utsagnet....

Jeg mener at kjærlighet til kunstverket er det viktisgste. Om man begynner med en fake fordi man ikke har råd, også kjøper en ekte når man har råd, synes jeg er helt akseptabelt.

Og uekte kan ofte være penere en originalen... se her:
dsc03912lb.jpg

dsc03919sv.jpg

Okey, det der er ikke kunstverk, det er et jævla makkverk! Liker du detaljer på klokkene kan jeg anbefale Louis bolle og Invicta. Masse klokke for pengene. Du skjønner ikke poenget! Derfor sier jeg: hva er vitsen? For meg er en klokke til 50k verdt pengene. Jeg er ikke rik men prioriterer bare hobbyen min så mye jeg kan. Faen du er jo lege, har du ikke råd til en ekte vare? Forsvare fake på den måten viser jo meg bare at du er udugelig på dette med klokker.

Ikke noe poeng i å dra dette lenger.

Flaago, dersom du er interessert i å diskutere ekte klokker er du hjertelig velkommen til det. Bilder og forsvar av fakes hører ikke hjemme her.

Status
Stengt for ytterligere svar.