Fake Breitling..skummelt!

Status
Stengt for ytterligere svar.
Jeg kopierer fra artikkelen på forsiden av TS..

You are the worst kind of luxury poser. You believe your fake #Hublot or #Breitling will help you get laid, but you end up being that dude who pretends he really did. I’m sitting here sipping on a glass of L’Essence De Courvoisier and you are drinking your Hooch pretending it is my glass of #Cognac.

Så spørsmålet er om han med en ekte Hublot tror det vil hjelpe han med å få seg et nyp siden han tror det er intensjonen med den falske klokken.... ;)
Og resten av teksten sier kanskje litt om holdningene også?

Du får poeng for den der, men er fremdeles godt i minus :D

Jeg kopierer fra artikkelen på forsiden av TS..

You are the worst kind of luxury poser. You believe your fake #Hublot or #Breitling will help you get laid, but you end up being that dude who pretends he really did. I’m sitting here sipping on a glass of L’Essence De Courvoisier and you are drinking your Hooch pretending it is my glass of #Cognac.

Så spørsmålet er om han med en ekte Hublot tror det vil hjelpe han med å få seg et nyp siden han tror det er intensjonen med den falske klokken.... ;)
Og resten av teksten sier kanskje litt om holdningene også?

Dette blir misforstått. De fleste som sitter med ekte high-end klokker kjøper dem ikke for å imponere medmennesker. De gjør det ut av genuin interesse for ur. Folk som kjøper billige kopier av dyre klokker har, som vi så i FWB sin instagram stream, i 99,9% av tilfellene andre intensjoner. Vi snakker ikke om folk med lidenskap til ur her.

Man er ikke automatisk "posør" om man har en ekte Rolex på armen, men man er alltid posør om man har en falsk rolex på armen - for om man hadde hatt en genuin interesse, og for ikke å nevne LITT moralsk ryggrad, så hadde man heller brukt disse pengene på en helt fin og ærlig Seiko. Ganske enkelt.

Bare mine 50 "cashmoney".

Redigert:
Dette er ekvivalenten av at en pasient går til legen sin og klager over dårlig effekt av medisiner han har kjøpt på Internett fordi han synes det er snobbete med ekte vare.

Absurd hele påstanden.

De fleste falske merkevarer produseres av organisert kriminalitet, det er smugling i alle ledd, sorte penger, ulovlige fabrikker med ditto arbeidsforhold, barnearbeid, svindel, tvangsarbeid og vanvittig mange triste skjebner. Mye tyder også på at det forsvinner penger fra denne dritten og inn i div terrororganisasjoner.

Jeg evner ikke å forstå hvorfor eller hvordan noen kan klare å redusere dette ned til "nei jeg tror ikke på det for det passer meg bedre". Alt er ikke propaganda fordi det passer ens egen tankerekke bedre om så hadde vært tilfellet.

Folk som bruker falske klokker er tapere - pga overnevnte, ikke fordi de ikke har råd til originale klokker. Den påstanden er også absurd.

Her må du nok tilbake til tegnebrettet, argumentene holder ikke vann overhodet. Har aldri gjort det, vil aldri gjøre det.

Redigert:
Jeg er enig med ett argument; Det er at de som kjøper en fake og som gjør det for å skryte er tapere. Sålangt er vi enige. Men jeg vil dra den litt lengre og sii at de som kjøper en ekte klokke av samme grunn er nøyaktig like taper..og i tillegg en snobb ;)

Personlig har jeg stor morro av å høre på... ååå så flott den var, jeg hadde også en slik en for noen år siden... også se kjeven ramle når jeg sier den koster 700 kr ;)

Men ekte er bedre, ingen er uenig i det.

Problemet er bare det raseriet som kommer når man nevner fake. Det er ikke rasjonelt, og helt uforståelig om man legger til grunn at årsaken er tap av arbeidsplasser i Basel, og terrorister i kina!

there-be-a-shit-storm-a-brewin_zps4c3008de.jpeg

Er du sikker? De har de desidert beste kopiene. Du har ikke nubbesjangs til å se det på armen.

I klokkeverden sier vi ofte "buy the seller, not the watch" når vi skal handle klokker. Når det kommer til ekte eller falske klokker på personer er min beste indikasjon om personen er en skroting eller ikke. Det er heldigvis ikke min fastlage.

Personlig har jeg stor morro av å høre på... ååå så flott den var, jeg hadde også en slik en for noen år siden... også se kjeven ramle når jeg sier den koster 700 kr ;)

Forøvrig bør du forsøke å memorisere det uttrykket folk får når dette skjer; det betyr nemlig at personen du snakker med akkurat innså at du er en idiot og ikke en entusiast som først antatt.

Det at du synes det er moro sier vel mer om deg enn de som utsettes for denne "moroa".

flaago, først vil jeg si at jeg er glad du ikke er fastlegen min.

Er dette en spøk, eller et ledd i videreutdanning til psykolog? Gjør du dette for å se an folks reaksjoner, sånn at du kan øve deg på å stille en diagnose?

ALLE her inne har mer eller mindre samme diagnose; klokkegalskap!

Men ikke forsvar falske klokker da, det blir som å sette Mercedes-stjerne på mazdaen din ;)

Og sist, men ikke minst; Velkommen til sonen! Du kom hvertfall inn med et brak! Hehe :)

Men jeg vil dra den litt lengre og sii at de som kjøper en ekte klokke av samme grunn er nøyaktig like taper..og i tillegg en snobb ;)

Her tror jeg ingen er uenige med deg. Men majoriteten av de faste brukerne av Tidssonen kjøper ekte klokker fordi de har en oppriktig fascinasjon og interesse for klokker - ikke for skryte eller imponere noen. For meg virker det som om du har misforstått hele "klokkeinteressen".

Problemet er bare det raseriet som kommer når man nevner fake. Det er ikke rasjonelt, og helt uforståelig om man legger til grunn at årsaken er tap av arbeidsplasser i Basel, og terrorister i kina!

Hvem snakker om terrorister i Kina? Det finnes sterke bevis for at salg av disse klokkene finansierer terrorister i midtøsten. Da bør det i alle fall være såpass nært "hjemme" at man skal være en temmelig egoistisk og guffen type for å møte falske klokker med åpne armer.

Så du mener altså at det er irrasjonelt og uforståelig å bli sint på fakeindustrien basert på de to grunnene du nevner over? Gitt at dette var de eneste grunnene, noe som ikke er tilfelle, så er det fremdeles fullstendig rasjonelt å "rase" over fakeindustrien over kun disse. For å si det mildt.

Herre, jeg tror jeg gir meg i denne "diskusjonen" nå... :eek:

Redigert:
Med forbehold om at du ikke er HublotJoachim;

Spar opp 40K og kjøp deg en sub, vi vet alle at det kommer til å skje før eller siden.

Skille

Av ren nysgjerrighet, hvorfor har du en fake til 700kr? Hvis du kjøper en fake fake(altså ikke de mye omtalte "real fake"), så må du sjeldent ut med mer enn 50kr:)
Makan til snobb!

Hvorfor har du et stereoanlegg til 100K+ (eller er det enda dyrere)?
Er det for å imponere dine venner og bekjente? I så fall kunne du like gjerne kjøpt en billig kinakopi og oppnådd samme effekt - forutsatt at ønsker å støtte organisert kriminalitet da.

Jeg tipper du har et veldig kostbart stereoanlegg/lydanlegg/hifianlegg, eller hva dere kaller det, av samme årsak som de fleste av oss her inne har et ekte ur som mange kanskje vil oppfatte som et uforskammet dyrt - og kanskje også snobbete. Det samme vil nok mange mene om ditt lydanlegg. (Her i huset går det i pc-lyd med øretelefoner samt en gammel reiseradio)

Selv kommer jeg fra det mange vil kalle normale kår og jeg har slitt og jobbet for hver krone jeg har brukt på de av klokkene mine som koster over 5K. Jeg har sågar solgt en "normal" bil og kjøpt en gammel Corolla til 10K for å få råd til et par av dem. Jeg har visst solgt hytta også, når jeg får tenkt meg litt om:eek:

Instagram og Fakewatcbuster er en historie for seg selv. Han har vel til dags dato ennå ikke "bustet" noen som ikke åpenbart flasher piratkopier som utgis for å være ekte - og som i så godt som alle sine IG-poster skryter av sin fortreffelighet og rikdom. Det er vel disse vi kan kalle posører og snobber.

Homage og piratkopier er to vidt forskjellige ting og kan ikke sammenlignes med hverandre.

Oppfordrer forøvrig at du gjør med din falske Rolex som min sønn, Secondman, gjør med sin fake i denne tråden.

Med forbehold om at du ikke er HublotJoachim;

Spar opp 40K og kjøp deg en sub, vi vet alle at det kommer til å skje før eller siden.

Skille

Av ren nysgjerrighet, hvorfor har du en fake til 700kr? Hvis du kjøper en fake fake(altså ikke de mye omtalte "real fake"), så må du sjeldent ut med mer enn 50kr:)
Makan til snobb!

Det er Joachim....

Status
Stengt for ytterligere svar.