Familiebilde - Hva har dere i boksen?

Slik det ser ut nå :)

Øverst fra venstre: Hamilton, Seiko
Nederst fra venstre: Rolex (YM), Patek Philippe 5980, og den helt nødvendige Rolex Sub (C)

IMG_2160.jpg
 
Veldig fin samling @Bluebear . Som Paneristi føler jeg likevel et lite ansvar for å minne på at det mangler en klokke her;)
 
Redigert av en moderator:
Veldig fin samling @Bluebear . Som Paneristi føler jeg likevel et lite ansvar for å minne på at det mangler en klokke her;)

Jepp @Havvo, det mangler en... Har vært hos Bjerke og sett på 510 men fikk ikke helt godfølelsen på den. Vil ha en klokke med børstet 1950 kasse, inhouse manuelt verk, sandwich dial og en enkel skive.
Tar gjerne noen tips :)
 
Redigert av en moderator:
fam_zpsf1118405.jpg


Hadde de fleste av klokkene fremme, så prøver meg på et lite familiebilde :)

Omega Seamaster 30 (arvet av far), Girard-Perregaux Gyromatic HF (hi-beat 36.000 bph verk fra 1965(!)), Speake-Marin Spirit Pioneer, Rolex Explorer 214270, Rolex Daytona 116515LN, Glashütte Original PanoMaticLunar XL.
 
Min oppdaterte boks!
Rolex Submariner Date 16610, Rolex GMT MII 16760 (siste tilskudd), Tag Heuer Carrera Twin Time, IWC Pilot Chrono 3717, Panerai Luminor Marina PAM240, Seiko Diver skx009

 
Min boks

Dette er da min boks, har vært endel andre klokker innom før disse satt igjen. Er relativt fornøyd, men ligger en Panerai i horisonten.
Seikoen er en jobb beater, og fungerer utmerket som det. Nydelig og behagelig på en Hirch lærreim.

Certinaen var min første automat, syns dette er mye klokke får pengene selv med ETA 2824-2 urverk. Men er jo egentlig ikke noe feil i seg selv, arbeidshest som gjør jobben det.

Omegaen er fra 53, med cal. 266 og ref. nr. 2750-4. Litt usikker på om det er en redail, ser litt for fin ut til å være 53 modell kanskje?



En vintage certina fra ca. 62. Nyoverhalt og renset hos protid sandvika. Meget bra jobb og bra service. Tok ca. 3 uker, som man antagelig må regne med. Blir forresten en julegave til gamlefar.


Så er det den siste klokken som har kommet inn. Min andre rolex, første var en air king, 16610 kjøpt av goodguy på forumet her. Er ikke så mye å si om denne...En sub med litt sjel (les: sjønnhetsflekker)

Har også en Orient Worldtimer som deles med et medlem her, han kan rope ut hvis han føler for det;)



Har også denne etter Farfar, ingen info og vet heller ingenting. Gikk hele 70 min i timen før, men har nå stoppet. Mulig en balanse som sitter? Har ingen tro på at det er noen verdi i denne, men gøy å ha noe fra familie uansett. Er fortsatt bra lume i visere!



 
Redigert:
Er nok den ja @Timebandit, kommer nok med presentasjon av mine klokker etterhvert.Målet er å presentere de før jeg reiser i havet, og feirer Jul og Nyttår på en av landets viktigste plattformer historisk (og økonomisk) sett :)

@magun , etterlyser denne presentasjonen? :D Mye her jeg er veldig nysgjerrig på!
 
Redigert av en moderator:
Drar denne tråden opp igjen, da jeg synes det er morsomt å se boksene folk har :)


Jeg fikk ny klokkeboks i går å tenkte å ta en liten oppdatering :)
Nå har jeg en boks til mekaniske og en til batteridrevet ræl :p

Det har vært noen som har kommet både inn og ut igjen i mellomtiden, men pr dags dato er dette samlingen :)


Gamle boksen full av quarts :p

 
Forsøk på panoramashot av det som er i boksene akkurat nå. Mangler bare fruens dj samt diverse kvartsgreier. Tudoren er også hennes, men lenken passer til mitt håndledd for øyeblikket :)

Edit: innser at det ser ut som jeg har vaselig på linsen, men moderne teknologi presterer ikke på et høyere nivå i mine hender åpenbart.

9b8Dp3V.png
 
Redigert:
To dager siden jeg tok bilde, men samlingen ser fremdeles slik ut;)
Y23xxG0.png

Usikker på om Seiko'en blir, men jeg trenger da en klokke med hvit skive:eek:
 
Forsøk på panoramashot av det som er i boksene akkurat nå. Mangler bare fruens dj samt diverse kvartsgreier. Tudoren er også hennes, men lenken passer til mitt håndledd for øyeblikket :)

Edit: innser at det ser ut som jeg har vaselig på linsen, men moderne teknologi presterer ikke på et høyere nivå i mine hender åpenbart.

9b8Dp3V.png

WOW! Dette er en imponerende boks! @mushkin
5 Rolex'er + 1 Tudor!??? :mrgreen: IWC Pilot i gull er bare helt rå.. og 2 Omega klassikere samt legendebeater fra Seiko.
Men hva er den nederst helt til venstre? JLC? Og er det en Portuguese nederst til høyre i venstre boks??

Kunne du forresten vurdert å selge gullpiloten din? :D
 
Redigert av en moderator:
WOW! Dette er en imponerende boks! @mushkin
5 Rolex'er + 1 Tudor!??? :mrgreen: IWC Pilot i gull er bare helt rå.. og 2 Omega klassikere samt legendebeater fra Seiko.
Men hva er den nederst helt til venstre? JLC? Og er det en Portuguese nederst til høyre i venstre boks??

Kunne du forresten vurdert å selge gullpiloten din? :D

Nederst til venstre er Girrard Perregaux 49850 og nederst til høyre i venstre boks er Stowa 1938 @GCSJ :cool:

23684993.jpg
 
Redigert av en moderator:
WOW! Dette er en imponerende boks! @mushkin
5 Rolex'er + 1 Tudor!??? :mrgreen: IWC Pilot i gull er bare helt rå.. og 2 Omega klassikere samt legendebeater fra Seiko.
Men hva er den nederst helt til venstre? JLC? Og er det en Portuguese nederst til høyre i venstre boks??

Kunne du forresten vurdert å selge gullpiloten din? :D

Den til venstre er en Girard Perregaux og den til høyre er en Stowa 1938 (men hadde gjerne sett at det var dine forslag i stedet :) ). Det sitter nok veldig langt inne å selge IWCen desverre. Alt i alt begynner det å bli mange keepers i boksen og jeg har ambisjoner om å ikke øke antallet så da blir det forhåpentlivis et økonomisk fornuftig år :)
 
Redigert av en moderator:
Nederst til venstre er Girrard Perregaux 49850 og nederst til høyre i venstre boks er Stowa 1938 @GCSJ :cool:

23684993.jpg

HAHAHA.... impressive :) @acnorway Angret egentlig litt på Portuguese forslaget, for vet at chronografen har de to viserne vertikalt og ikke horisontalt på skiven.. Anyways, you won! Må skylde på uklart bilde.. :mrgreen: Skal lese meg opp litt mer!! ;)
 
Redigert av en moderator: