Har forsikret mine hos Gjensidige, verdigjenstander - hele verden. Dette er klokker med forsikringsverdi på i underkant av 300.000kr, og for det betaler jeg 3280kr. Synes selv ikke det er så ille med tanke på verdien til klokkene.
Da har du fått en forholdsvis bedre pris enn det jeg ble forespeilet... jeg får ta en tlf igjen og revurdere dette
@ChristianN Har du et innspill til det Bjerke sier her?
Gadd ikke lese igjennom hele tråden.. MEN, snakket med Bjerke i dag og de sier at det er ett "must" at klokken er kjøpt i norge, ellers vil de kreve eventuell moms fradrag og du vil få mindre igjen for klokken ved ett uhell.
EN annen ting. Sjekk med DNB nor. Jeg forsikret klokken min der og ville være på den sikre siden at alt var i orden, det var det ikke... siden klokken en brukt så vil jeg få igjen hva klokken koster som brukt og ikke som ny. Denne klokken jeg bruker og vil forsikre koster 94000 ny men kan skaffes for rundt 45000 brukt, ergo de mente at jeg får igjen 45k ved uhell.. hvorfor betaler jeg da forsikring på en klokke til 94000??
sjekk dette folkens... det er mye luringer i forsikringsbransjen...
Dette høres veldig rart ut? Jeg forsikret min sub hos DnB med verdi tilsvarende dages modell til kr 58 500. Mente jeg hadde lest vilkårene nøye, men dette var nytt for meg..
Trodde det var slik at man fikk igjen det man forsikret for minus eventuell egenandel? Altså, selv om jeg har forsikret en 16610 vil jeg få utbetalt det det vil koste meg å skaffe en ny, en 116610 (til 58 500) i mitt tilfelle, minus egenandel. Dette uavhengig av hva jeg har måttet betale for en brukt sub som ikke selges lenger..
Tanker rundt dette?
DNB har gitt meg forsikringstilbud på 1128,- for PAM270 (verdi 80.000) og 564,- for Zenith Blashford (verdi 40.000). Høres dette fornuftig ut eller synes dere det virker dyrt?
DNB har gitt meg forsikringstilbud på 1128,- for PAM270 (verdi 80.000) og 564,- for Zenith Blashford (verdi 40.000). Høres dette fornuftig ut eller synes dere det virker dyrt?
Har ikke foretatt meg noe mer her, men reiser til New York og Cancún (Mexico) i sommer. Jeg synes min PAM270 med GMT fortjener å få bli med, men jeg våger ikke å ta den med uten forsikring. Derfor:
Hvis jeg forsikrer den, hva skjer i praksis om den skulle bli stjålet, mistet eller ødelagt? Får jeg bare igjen forsikringsbeløpet minus en egenandel? Hvor stor er denne? Jeg kunne sikkert lest meg til dette, men synes forsikringspapirer alltid er så uoversiktlige...
Noe jeg ellers burde tenke på hvis jeg tar med min kjære PAM på ferie?
Det er vel ingen andre enn Bjerke i Norge som fører Panerai?
Det er ikke nødvendig å få taksten fra forhandleren som fører merket.
Avtalen sier ikke så veldig mye utover at følgende er dekket:
Verdigjenstandsforsikring V111
Naturskade NA112
Jeg har derfor noen helt konkrete spørsmål:
1. Forsikringen gjelder både i innland og utland?
2. Forsikringen gjelder tyveri?
3. Forsikringen gjelder uhell?
4. Forsikringen gjelder både for skade og at klokken på en eller annen måte mistes/blir borte?
5. Hvis noe skulle inntreffe mottar jeg fullstendig forsikringssum fratrukket egenandel på kr 1000?
Forresten: Bjerke, som er de eneste i Norge som fører Panerai, vil ikke gi en verdivurdering av klokken siden den opprinnelig er kjøpt i utlandet. Er det andre måter dere kan akseptere verdivurdering? En prisliste for eksempel?
Vi kan dessverre ikke forsikre en klokke en ikke har takst på. Når det gjelder klokker kjøpt i utlandet må de være fortollet inn til Norge for at vi kan forsikre den. Vi må da ha dokumnetasjon på dette.
Verdigjenstandsforsikringen gjelder i inn og utland. Dekker plutselige uforutsette skader, tyveri og tap. Ved utbetaling av oppgjør legges en verdivurdering/takst til grunn, det er derfor vi må ha denne i forbindelse med tegningen av forsikring på klokken.