Jeg vil anbefale DNB. Aldri vært noe problem med klokker med eller uten mva-dokumentasjon. Mulig de er litt strengere på splitter nye utenlandske klokker uten mva-dok, hvor det er åpenbart at den ikke er momset inn. Kjøper man dog en brukt klokke i Norge, har man ingen bevisbyrde for mva hos DNB. Gode vilkår og effektive.
Den dyreste klokken jeg noen gang har forsikret hadde en verdi på 85.000kr. Det er et par uker siden. Vet ikke hvor de trekker skillet for hva de ønsker å forsikre uten mva-dokumentasjon, om det finnes noe skille. Mitt tips: få deg en fast forsikringsagent og kontakt han hver gang en klokke skal forsikres.Tja. Dette gjelder ikke for «dyre» klokker, 150-200’+?
Les: https://www.tidssonen.no/forum/threads/forsikring.6484/page-6#post-638454
Den dyreste klokken jeg noen gang har forsikret hadde en verdi på 85.000kr. Det er et par uker siden. Vet ikke hvor de trekker skillet for hva de ønsker å forsikre uten mva-dokumentasjon, om det finnes noe skille. Mitt tips: få deg en fast forsikringsagent og kontakt han hver gang en klokke skal forsikres.
Se posten min på side 7(nest øverst) i denne trådenJeg kjenner ikke DNB, men anbefaler at du finleser vilkårene, for å være sikker.
Da jeg snakket med Gjensidige for et par år siden om forsikring av udokumenterte ur fikk jeg vite at man fint kunne tegne en forsikring uten mva-dokumentasjon, men at man ved et eventuelt oppgjør ville få avkortning dersom man ikke kunne vise til kvittering for betalt mva.
Jeg kjenner ikke DNB, men anbefaler at du finleser vilkårene, for å være sikker.
Da jeg snakket med Gjensidige for et par år siden om forsikring av udokumenterte ur fikk jeg vite at man fint kunne tegne en forsikring uten mva-dokumentasjon, men at man ved et eventuelt oppgjør ville få avkortning dersom man ikke kunne vise til kvittering for betalt mva.
Gjennom et "By invitation only" forsikringsselskap betaler jeg noe over 1 % av beløpet på verdivurderingsbeviset/taksten i forsikringspremie for stålrolexer.
Stusser litt på forretningsideen få kunder og rimelig forsikring.
Er det noe nytt at Lervik ikke skriver ut forsikringstakst? Jeg fikk derfra for en stund tilbakeBumper "min egen tråd" med forsikringsrelatert kommentar: IDIOTI
Jeg forsikrer klokkene mine hos DNB og er happy med det. Det jeg ikke er happy med er deres krav til takst. Eller, jeg er ikke ikke happy pga kravet som sådan, men jeg er grinete på takstmarkedet (og det er ikke DNBs skyld).
At det koster penger å lage en takst er ok.
At Oslo Ur-service skal ha + 2' for jobben er uhørt.
At Thune skal bruke to uker er kjipt.
At Rolex AD-er ikke får love å skrive ut takster selv om de er utdannet/godkjente takstmenn (eks Tore Askeland og Knut Lervik) er idioti. De får ikke lov av Rolex å skrive ut takst da det er så mange fake klokker der ute. Makan! Her driter Rolex på draget (IMHO). Hvem har beste forutsetninger for å vurdere en Rolex' ekthet? Rolex AD eller en hvilken som helst godkjent smykketakstmann? Perfekt tilleggstjeneste ved service, men nei. Har heller ikke lyst at hvemsomhelst skal fikle på min gamle Rolex. Mange grunner til å bruke AD. Idioti.
Hmf. Ingen ytterligere sure kommentarer fra meg nå. Får levere klokken til Thune og vente i to uker.
Er det noe nytt at Lervik ikke skriver ut forsikringstakst? Jeg fikk derfra for en stund tilbake
Ikke erfaring med Storebrand, men samme tilbakemelding fra DNB Forsikring. Så det er nok ikke uvanlig.Jeg fikk et tilbud på forsikring fra Storebrand idag. De ville ikke akseptere verdivurderingen fra urmaker, som er ca 20% høyere en kvittering, men vil legge til grunn det jeg betalte for klokken ut fra kvittering.
Noen som har erfaring med Storebrand?
Jeg fikk et tilbud på forsikring fra Storebrand idag. De ville ikke akseptere verdivurderingen fra urmaker, som er ca 20% høyere en kvittering, men vil legge til grunn det jeg betalte for klokken ut fra kvittering.
Noen som har erfaring med Storebrand?
Jeg bruker Storebrand. Kundeservicen har stupt siste tiden. Jeg hadde en kontaktperson der tidligere som var veldig behjelpelig og ordnet det meste (ref. din problemstilling), men nå har hun dessverre sluttet og jeg er overlatt til en gjeng surpomper..
Jeg etterspurte pris på forsikring av en klokke uten at jeg fikk noe respons på det. Over fem uker(!) senere sendte jeg en purring for å høre om mailen kom fram, og om noen behandler saken. Jeg fikk ingen forklaring for hvorfor det har tatt så lang tid, og ingen unnskyldning, men bare en spydig melding om at jeg måtte være "tolmodig".
Gode på pris, men dårlig kundeservice.
Jeg innhenter nå priser hos andre selskaper, og det tar sjelden lengre tid enn én til to dager.