Historikken her er mentalt notert til den gang når det blir aktuellt med kjøp/service
+1
Historikken her er mentalt notert til den gang når det blir aktuellt med kjøp/service
Tror dessverre Bjerke for enkelte merker lever på lånt tid - dette er jo hårreisende kundebehandling.
Personlig hadde jeg vel forventet en liten "sit-down" med sjefen selv som kunne forklare hva som hadde skjedd, hvorfor ting tok så lang tid, hva de har gjort internt for å bedre oppfølging og en eller annen form for kompensasjon, om enn symbolsk i form av en gratis rem, reiseetui eller lignende.
Jeg er nemlig ikke 100% sikker på om jeg mener at Bjerke skal tape penger på en situasjon de i utgangspunktet ikke har skyld i.
Hadde den ligget på bakrommet til Bjerke i 1,5 år uten at se så på den overhodet - selvsagt.
Men uansett, kundebehandlingen her er dessverre alt for dårlig i dette tilfellet.
La oss håpe jeg kan levere APene et annet sted når tid for service kommer..
Personlig hadde jeg vel forventet en liten "sit-down" med sjefen selv som kunne forklare hva som hadde skjedd, hvorfor ting tok så lang tid, hva de har gjort internt for å bedre oppfølging og en eller annen form for kompensasjon, om enn symbolsk i form av en gratis rem, reiseetui eller lignende.
Jeg er nemlig ikke 100% sikker på om jeg mener at Bjerke skal tape penger på en situasjon de i utgangspunktet ikke har skyld i.
Gleder oss til bilder!!
Tjener de så absurd mye på tilreisende kinesere med fete kredittkort?
Kjenner jeg ble deprimert av denne lesingen. Alf Lie har "forsøkt" å skaffe et glass til min Jaeger i snart et halvt år... Jeg risikerer med andre ord å vente et år til før den er på armen
Altså: ikke ny JLC og ikke Bjerke...
Det kan da ikke være i Bjerkes interesse å ha et helt relativt pengesterkt klokke-community i mot seg? Ingen som sier i fra til dem? Ingen representanter fra Bjerke som ser dette?
Det vil jeg tro Har hørt hvordan de handler på Tidemann, så regner med at Bjerke opplever det samme. En gruppe kinesere som kjøpte en dyr og begrenset Glashütte hadde visst reist rundt i Europa og kjøpt samme modell der de kunne Da må man jo bare regne med at de gjør en fet deal når de kommer hjem.
Det er vel håndverkertjenestelovens paragraf 10 og 11 som er relevant i dette tilfellet. Hva er "rimelig tid"?
Jo mer jeg tenker på det, jo mer irritert blir jeg. Jeg tenker at den måten Bjerke har oppført seg i denne saken, nå sist ved henting av klokken er å gi faen. Kunne i det minste beklaget ved henting av klokken og ikke late som ingenting. Dette er mitt siste innlegg i denne saken, om ikke Bjerke plutselig skulle ringe
... takk for svar, men som vanlig etter å ha spurt juridiske kompetente mennesker om noe er jeg minst like forvirret som før jeg stilte spørsmålet
Dette fordi vi skal kunne faktuere deg minst to ganger for samme spørsmål
Kunne ikke vært mer enig ...Har brennt meg et par få ganger på bruktkjøp av klokker, og etter det blitt fortalt av andre mer garva enn meg at "you don't only buy the watch , you buy the man ..." Altså, renommé og rykte teller, selvfølgelig. (ref baderomsfliser i esker osv)
En av de få årsakene jeg satt igjen med for å gå til Bjerke (og betale mer enn på nett) for å dra kortet når jeg nå om ikke så alt for lenge har nok til min første Rolex, var akkurat etablering av kundeforhold og "forsikring" om god service ...
Etter å ha lest dette kommer jeg til å kjøpe Rolexen min et annet sted. Enkelt og greit, ikke interessert i å bruke mine hardt opptjente penger hos noen som bryr seg SÅ lite om kundene sine.
For når trådstarter har blitt behandlet som dette i 1,5 år, da er det symptomatisk, og ikke tilfeldigheter. Og uansett forkastelig oppfølging fra Bjerke, selv om de vel ikke er de med hoveddelen av skylden her.
My two cents ...