Går du ut på byen med et dyrt ur på hånden?

Går du ut på byen med et dyrt ur på hånden - og føler at det er trygg?

  • Ja

    Stemmer: 156 87,6%
  • Nei

    Stemmer: 22 12,4%

  • Antall stemmer
    178
Hadde jeg ikke turd å bevege meg ute med klokkene mine tror jeg at jeg hadde mistet mye av gleden med å faktisk ha dem. Så lenge man ikke flasher klokkene, eller oppfører seg som en drittsekk selv så tror jeg mye er gjort.

Jeg drikker alkohol og bærer mine klokker akkurat som det passer meg.

+1

De dyre klokkene mine er heldigvis forsikret, men jeg tror ikke jeg hadde overlevert klokken frivillig. Tror rullgardinen går fort ned i en slik situasjon. Cred til @Timekeeper :D

Og hvis man har Rolex må den jo brukes på by´n, hvis ikke er jo litt av vitsen borte - ikke sant @UJU ;):p
 
+1

De dyre klokkene mine er heldigvis forsikret, men jeg tror ikke jeg hadde overlevert klokken frivillig. Tror rullgardinen går fort ned i en slik situasjon. Cred til @Timekeeper :D

Og hvis man har Rolex må den jo brukes på by´n, hvis ikke er jo litt av vitsen borte - ikke sant @UJU ;):p
Det er i slike situasjoner man skal ha et par bevæpnede bodyguarder med seg. Det gjør saken uproblematisk for deg. I enkelte deler av verden begynner dette dessverre å bli vanlig.
 
Kostbar klokke & kostbar kamera blir hjemme på reise i utlandet.

Det fant jeg ut som tenåring allerede i 1974 på min aller første 'InterRail' tur.
Ei naiv ung kvinne ble frastjålet et Canon Speilrefleks (sjeldent, kostbart kamera på 70-tallet) da vi stod og ventet på København-toget på den gamle Østbanestasjonen i Oslo.

Nå heter det Oslo Sentralstasjon
 
Jeg har «frekventert» utelivet i Oslo fra jeg var 18 år, altså i 11 år (da med Hydroconquest på armen) og bruker alltid det uret jeg har følt for. Jeg har bodd både på øst og vestkanten og bor nå på midten.

Riktignok har jeg ikke vært på byen så mange ganger siden jeg ble far for en snaut
halvår siden, men før det 1-2-3 ganger per uke på marinade-fylla. Hulken har omtrent sittet nonstop på armen siden 2013 og jeg har heldigvis aldri opplevd noe negativ opperksomhet rundt det(bank bordet). Klokkene mine har selvsagt vært, og er forsikret, men håper jeg aldri trenger å «cashe» ut premien. Jeg kommer dog til å fortsette å bruke klokkene mine flittig både på byen som på våtdrakten:)
 
Redigert:
Bruker klokkene mine når det passer meg, ikke når det måtte passe andre. Har ikke opplevd at noen ønsker å rane meg for klokke, men har opplevd ransforsøk med kontanter som mål. Jeg mista hodet fullstendig og situasjonen ble fort snudd på hodet for raneren, noe jeg i ettertid har reflektert mye over hvorvidt det er en bra ting eller ikke. Om ikke annet, så føler jeg meg relativt solid med høyde og tyngde. Uansett bør man unngå potensielt sårbare situasjoner. Kos dere med klokkene deres - når det passer dere.
 
  • Liker
Reaksjoner: BRIO1368
Jeg beveger meg sjelden i områder/ steder som er beryktet for være "tvilsomme eller utsatte."
Om jeg likevel skulle bli antastet og bedt om å avlevere klokken, så hadde jeg nok gjort dette uten noen særlige innsigelser. Klokkene er jo forsikret, so what?
Å stritte imot og late som om jeg er en topptrent MMA fighter, er jo bare teit.....ihvertfall i min alder... :cool:
I utlandet unngår jeg ganske enkelt å flashe hva jeg har på armen....
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: DJM og Genta
Kommer an på om jeg har momskvittering eller ei.

Neida. Gir fra meg klokken hvis jeg blir ranet. Men, kun aktivt redd meg selv når det kommer til skade/tap av klokke. Velger ut i fra antatt promille.
 
  • Liker
Reaksjoner: Mr.Steff
Jeg beveger meg sjelden i områder/ steder som er beryktet for være "tvilsomme eller utsatte."
Om jeg likevel skulle bli antastet og bedt om å avlevere klokken, så hadde jeg nok gjort dette uten noen særlige innsigelser. Klokkene er jo forsikret, so what?
Å stritte imot og late som om jeg er en topptrent MMS fighter, er jo bare teit.....ihvertfall i min alder... :cool:
I utlandet unngår jeg ganske enkelt å flashe hva jeg har på armen....

Tror du gjør et klokt valg, når du bommer allerede ved kampsportens forkortelse. :p
 
Må nå fort skaffe meg endel billige "fake" klokker av div. merker ser jeg, er jo på byen ofte, men jeg har aldri hatt noen problemer noen gang, født og oppvokst i Oslo som jeg er, bodd her hele livet. Men hva skal jeg gjøre dersom noen spør meg: "Hei kompis kan du si meg hvor mye klokka er"? Det er da jeg vil gå for "fake" føler det er trygt da. Uskadd blir fordi jeg da går med falsk klokke. HERLIG. Lenge leve falske klokker.
 
Jeg vil si "ja", men er redd jeg ikke eier noen klokke som er dyr nok til å kvalifisere til ran. :)

Jeg har noen år med bl.a boksing og krav maga på ryggen, men jeg tror jeg bare ville gitt fra meg klokka uansett hvis jeg hadde vært så uheldig å havnet oppi en kjip situasjon.
Ting kan fort gå veldig galt, og ei klokke er bare ei klokke..
 
Redigert:
Lurer på om det er et flertall av dem som blir ranet som flasher klokka si som om dem er en rap stjerne fra amerika når dem går aleine på utsatte steder?
Vet at mange blir plukket ut allerede inne på utestedet.
 
Tenker ikke spesielt mye på dette. Tar mine forhåndsregler hvis jeg besøker utsatte steder uansett. Tror også det er utvalgte klokkemerker de er ute etter, da spesielt Rolex.
 
  • Liker
Reaksjoner: tidsmarskin
Tenker ikke spesielt mye på dette. Tar mine forhåndsregler hvis jeg besøker utsatte steder uansett. Tror også det er utvalgte klokkemerker de er ute etter, da spesielt Rolex.
He he sant så sant. Jeg har ingen av de under nevnte klokkene selv, men har skjønt når jeg prater om klokker med venner så er det veldig ofte tror jeg man får et spørsmål som dette hvis du feks har en Tudor bb GMT Pepsi «er set der en sånn fake Rolex»

Jeg har opplevd at folk tror du har en dritt klokke for man bruker NATO :D
 
Tenker man kommer langt med å være litt bevisst på alkoholinntak, ikke være unødvendig pragende og ikke ta for mange snarveier gjennom mørke bakgater. Om derimot uhellet skulle være ute tenker jeg at klokkene er forsikret, og at det er betraktelig lettere (og billigere) å kjøpe en ny klokke enn nytt fjes.
 
For min del så har jeg alltid brukt uret jeg har hatt lyst til og ikke tenkt så mye på det. Enten det er Rolex eller Omega. Selvfølgelig så har det vært ganger jeg har skjult klokken under jakken og tilsvarende ganger jeg har flexet med grand bravur. Men de gangene jeg skal ut på blackout kanylefylla med drengene, da tar jeg på meg Casioen (dog ikke alltid).

IMG_4295.JPG
 
Må nå fort skaffe meg endel billige "fake" klokker av div. merker ser jeg, er jo på byen ofte, men jeg har aldri hatt noen problemer noen gang, født og oppvokst i Oslo som jeg er, bodd her hele livet. Men hva skal jeg gjøre dersom noen spør meg: "Hei kompis kan du si meg hvor mye klokka er"? Det er da jeg vil gå for "fake" føler det er trygt da. Uskadd blir fordi jeg da går med falsk klokke. HERLIG. Lenge leve falske klokker.
Tenk hvis raneren vil ha den klokka uansett. Jævla kjipt å bli knivstukket for at raneren skal få vilja sin - enda kjipere hvis det er for en fake.
 
  • Liker
Reaksjoner: Consigliere