Glashütte Original

Takk for god respons, folkens! Det ser ut til at PanoMaticLunar har størst oppslutning her inne. Og med god grunn; den er tross alt utrolig lekker. Likevel kan jeg ikke nekte for at PanoReserve sin ekstrafunksjon er litt mer praktisk, og det er litt mindre slit med å stille den hvis jeg lar den stoppe. Hvorvidt den praktiske delen får overstyre den estetiske, har jeg ikke avgjort enda. Enn så lenge koser jeg meg med ventetiden før kjøpet :D

Har du fått med deg denne?

GO lager nydelige klokker, men av en eller annen grunn er verditapet enormt på bruktmarkedet. Dette er en sjelden mulighet til å handle under-radaren-kvalitet brukt.

Hadde kjøpt den selv, hadde det ikke vært for at jeg bulket bilen i en kant ved garasjen på jobben forleden!

Ja, jeg så faktisk den før i dag. Det ser absolutt ut som en god deal! Problemet er bare at det er den eldre utgaven. Og selv om forskjellen ikke er veldig stor, er den dessverre stor nok til at jeg ikke kan la være å favorisere 2012-utgaven - til tross for at det vil koste meg litt ekstra.

Uansett takk for tips! :)

Flotte alternativer du har funnet frem til, uavhengig av min erklærte GO-bias. Jeg har også siklet litt på PML2012 den siste tiden, og postet en video av den i klokkecafeen for ikke mange dager siden. Men jeg må påpeke til deg, som har blitt påpekt her og andre steder, at dialen ikke er like hvit som den fremstår på GO sine selvpubliserte bilder. Den er betraktelig mer beige, og særlig under enkelte lysforhold, f.eks inne i varmt lys. Noen har beskrevet fargen som champagne.

Dette behøver selvfølgelig ikke være "feil". Noen synes den blir desto penere, andre er ikke helt komfortable med kontrasten det skaper til det helt hvite big date-hjulet. Smakssak, altså, så se den live før du evt. bestiller. Noen her skrev at Tidemann hadde den inne for ikke lenge siden.

Lykke til!

Edit: Nå ser jeg at du vitterlig skrev at du landet på disse etter besøk hos urmakere i tillegg til browsingen. Da var kanskje ikke dette ny(ttig) info for deg.

Takk for info og innspill. Selv om jeg har vært innom Tidemann, var ikke dette noe jeg var så nøye på, siden jeg ikke var særlig obs på akkurat den klokka da jeg var der. Har heller aldri holdt den selv, så det er selvsagt noe jeg må gjøre før jeg (eventuelt) kjøper den.

Sånne ting er selvsagt en smakssak som du sier, men jeg skal være oppmerksom på det når jeg får muligheten til å se den på nært hold.

Så får vi håpe at jeg kan poste min første unboxing her på sonen i nærmeste fremtid! :)

Redigert:
Blåser liv i denne tråden med et bilde av min velbrukte GO Sport Evo Panoramadate. :p

bilde+go+resize.jpg

• Liker
Reaksjoner: Vestante
Det stemmer, den er 42,5 mm men bærer større. Det jeg liker best er den store datoen, 60 klikks dykkerring og buet safir på baksiden. :D

Basel-lanseringer GO la ut på sin FB idag:

Blå skive på panoreserve og Panomaticlunar....yummi!!
Og rosegull med sort skive er en innertier :mrgreen:

Dæven, det var sexy @sjuli_123! Har siklet på panomaticlunar-serien mange ganger, og vært nære på å gå for modellen med koksgrå skive. Med den blå skiva kan det fort hende at 2015 blir GO-året.

Redigert av en moderator:
Glashutte har flere klokker jeg liker utrolig godt. Bildene som er lagt ut over er fine eksempler på dette. Kommer nok til å få meg en av seventies modellene en gang i fremtiden. Har jeg denne klokken som jeg også synes er lekker:)

Glashutte har flere klokker jeg liker utrolig godt. Bildene som er lagt ut over er fine eksempler på dette. Kommer nok til å få meg en av seventies modellene en gang i fremtiden. Har jeg denne klokken som jeg også synes er lekker:)

GOen din er helt rå! Hvilke betraktninger har du gjort deg om den, nå som du har hatt den en viss periode, @Solid Rock?

GOen din er helt rå! Hvilke betraktninger har du gjort deg om den, nå som du har hatt den en viss periode, @Solid Rock?

Tusen takk @Trymulf :)

Jeg har beundret denne klokken på avstand en stund og det har vært veldig artig å få se den på nært hold.

Tellefunksjonen på klokken er kanskje ikke den som blir brukt mest i hverdagen, men samtidig synes jeg den er noe av det som er fascinerende med denne klokken. Tellefunksjonen fungerer uavhengig av resten av urverket.

På linken under finnes en video som viser hvordan klokken og tellefunksjonen er bygd opp.

http://www.timezone.com/2014/02/08/review-glashutte-original-panomatic-counter-xl-by-kevin-goodman/

Sekundtelleren på tidtagningen er plassert over klokken, sekundviseren osv. Flere vil sikkert mene at den er litt i veien, men dette har ikke plaget meg. Jeg synes faktisk at denne plasseringen er noe av det som gir denne klokken særegenhet og spesielt utrykk.

Jeg liker klokker som tillater deg å beundre urverket. Baksiden her synes jeg er nesten like fin som forsiden og mitt utrente øye får hvertfall inntrykk av at dette urverket ikke er av enkleste sort:) Legger ved bilde under.

Eneste jeg kan sette fingeren på til nå er selve størrelsen på klokken. Den er 44 mm i diameter og ca 16 mm i høyden, synes kanskje at klokken blir litt stor for meg.