Glashütte Original

Har begynt å planlegge neste klokkekjøp til fruen. Har et par gode alternativer som hun skal få prøve, og Lady Serenade er en av de :)

Jeg kan trygt anbefale Lady Serenade. Muttern er ikke veldig glad i bling, og denne glir perfekt under radaren, uten at den blir kjedelig. Og som alle vet. Blått er rått :cool:

Her kommer det noen flere (dårlige) iphone-bilder.
99ABFCDC-1685-4C16-9A6C-10287CDE94E7-2197-0000028154774652_zpsd5b956f9.jpg

Inni tikker det ett Calibre 39-22 verk
305E0609-7C51-45AA-A477-BDE213092537-2197-000002813FC7167B_zps90fc6a5b.jpg

Foldespennen
5A811393-C280-4149-9CC3-B828CFED0750-2197-0000028162E71F2A_zps41a40606.jpg

Bildet på forrige side gir ett mer representativt inntrykk av farven på skiven og remmen. Remmen er forresten kalveskinn trukket i sateng. En meget elegant løsning!

Redigert:
lw76AU1.png

(Kilde: WUS)
Man kan jo lure på om det er glemt et null eller to på Seiko her?
Kan med samme logikk ellers konkludere med at Seiko kun er 33% "mindre eksklusivt" enn IWC og faktisk slår Rolex.

Seiko - Wikipedia, the free encyclopedia

Employees 6,699 (March 31, 2006)
De laget i 1969 12M klokker per år, magefølelsen sier at det ikke er lavere nå men da er vi på 1800 klokker per pers.

Det er en Senator Perpetual Calendar. Er litt usikker på prisen i Norge, men var å kikket på den hos en AD i Singapore idag. Veil. her var 27.999 Sing dollar, noe som tilsvarer ca 130k norske penger. Eneste jeg misliker med den er at den er 42mm. Synes det blir i akkurat største laget til dress.

Den er også rimelig fet i gull:cool:
Glashutte-Senator-Perpetual-Calendar-watch-468x349.jpg

Takk for svar:)

Hmm, da spørs det om det får vente litt:p Enig med deg om størrelsen. Den hadde vært perfekt om den var 1 mm eller 2 mindre. Bærer den stort? Den var grisefet i gull, men når stålmodellen koster 130k tørr jeg ikke tenke på prislappen på gullmodellen...:eek:

Takk for svar:)

Hmm, da spørs det om det får vente litt:p Enig med deg om størrelsen. Den hadde vært perfekt om den var 1 mm eller 2 mindre. Bærer den stort? Den var grisefet i gull, men når stålmodellen koster 130k tørr jeg ikke tenke på prislappen på gullmodellen...:eek:

Den bærer ikke fryktelig stort, men jeg følte at den kan fort bli bittelittegrann stor med dress. Mener å huske at han nevnte at gullmodellen lå på ca 45-46k sing noe som er ca 215k nok.

På en annen måte kan jeg jo nevne at 42mm egentlig er en ganske fin størelse, noe mindre kunne kanskje ført til at skiven ble litt trang. Tror jeg må innom Tidemann når jeg kommer hjem og prøve litt mer!

Man kan jo lure på om det er glemt et null eller to på Seiko her?
Kan med samme logikk ellers konkludere med at Seiko kun er 33% "mindre eksklusivt" enn IWC og faktisk slår Rolex.

Man kan jo også lese at de som er øverst på lista er veldig, veldig ineffektive. Hvorfor skal man betale for at folk sover på jobben?

:)

Fin GO din mor har, @Golfballen. Mon tro det er samme blå farge på denne skiven som på seventies?
Her er et par bilder av min tatt i dag.

temporary_zpseea31e5d.jpg

temporary_zps838e1a25.jpg

Synes det er vanskelig å få frem hvor fin jeg synes skiven er på bilder, men skylder på at jeg er en dårlig fotograf :p

Redigert av en moderator:
Kan hende det er samme blåfarve @sjuli_123 , men det ser ut som om din skive har mer tekstur (er det ett ord på norsk?).

Selv om jeg aldri har investert veldig tungt i klokker tidligere, har jeg den siste tiden kjent et gradvis sug mot klokkeverden. Jeg både liker å se på, ta på og lese om klokker. Til tross for at jeg allerede har noen klokker til en middels penge, føler jeg at tiden starter å bli moden for å ta min nye og voksende interesse ett skritt videre.

Etter en del "browsing" rundt på nett og besøk innom enkelte urmakere, har jeg endelig landet på at jeg vil ha en GO! Herunder har jeg snevret valget mitt ned til to, utseendemessig nokså like, men deilige alternativ. Det er følgende:

1069778d1367512378-glashutte-original-panomatic-lunar-vs-panoreserve-help-2012_panoreserve_65_01_22_12_04_01.jpg

1069779d1367512399-glashutte-original-panomatic-lunar-vs-panoreserve-help-glashutte-panomaticlunar-90-02-42-32-05_pml_st_si_2.jpg

Redigert:
Spennende modeller, @Turist.
Skulle jeg valgt ville det blitt panomaticlunar. Månefasekomplikasjonen føler jeg harmonerer skiven bedre enn gangreserve.

Flotte klokker! Er enig med Sjuli, månefase ser best ut, mens gangreserve kanskje har mer nytteverdi? Vanskelig å trå feil med noen av disse :)

Etter en del "browsing" rundt på nett og besøk innom enkelte urmakere, har jeg endelig landet på at jeg vil ha en GO!

Har du fått med deg denne?

GO lager nydelige klokker, men av en eller annen grunn er verditapet enormt på bruktmarkedet. Dette er en sjelden mulighet til å handle under-radaren-kvalitet brukt.

Hadde kjøpt den selv, hadde det ikke vært for at jeg bulket bilen i en kant ved garasjen på jobben forleden!

Flotte alternativer du har funnet frem til, uavhengig av min erklærte GO-bias. Jeg har også siklet litt på PML2012 den siste tiden, og postet en video av den i klokkecafeen for ikke mange dager siden. Men jeg må påpeke til deg, som har blitt påpekt her og andre steder, at dialen ikke er like hvit som den fremstår på GO sine selvpubliserte bilder. Den er betraktelig mer beige, og særlig under enkelte lysforhold, f.eks inne i varmt lys. Noen har beskrevet fargen som champagne.

Dette behøver selvfølgelig ikke være "feil". Noen synes den blir desto penere, andre er ikke helt komfortable med kontrasten det skaper til det helt hvite big date-hjulet. Smakssak, altså, så se den live før du evt. bestiller. Noen her skrev at Tidemann hadde den inne for ikke lenge siden.

Lykke til!

Edit: Nå ser jeg at du vitterlig skrev at du landet på disse etter besøk hos urmakere i tillegg til browsingen. Da var kanskje ikke dette ny(ttig) info for deg.

Redigert: