Glashütte Original

Medlem
15. juli 2009
Hvordan er GO i forhold til JLC mtp byggekvalitet, finish og nøyaktighet?

Tenker på JLC Master Control serien vs. GO Pano serien.

Bor på vestlandet, så har aldri hatt sjangs til å tafse på en GO før...

Må gjerne diskutere alt som har av GO å gjøre i denne tråden altså. Bilder er høyst velkomne!

Kan ikke gi noe kjempedypt svar, men har tafset på begge, mest på GO.

Du går ikke feil med noen av dem, men jeg er meget svak for GO. Prismessig får du fort en ny GO fra Tideman til prisen av en brukt JLC. KValiteten på GO, basert på min begrensede erfaring som da i all hovedsak koker ned til kvaliteten man kan ta og føle på, er topp notch. Det samme med JLC, men muligens noe dyrere.

Begge er lekkert :).

Edit;

Noen GO bilder jeg tok av et annet medlems GO for en tid tilbake:

En fantastisk klokke.

Jeg har begge og du kan ikke gå feil uansett hva du velger. Her er at par bilder av verkene i dem.

GO:
Glashutte-27.jpg

JLC:
JLCbak.jpg

Akkurat din JLC har jeg jo også klådd på når jeg tenker meg om Celter! Den er jo virkelig fantastisk, så utrolig tynn og flott. Veldig dress-ur dog, men det var virkelig en utrolig klokke :).

Dette er min favoritt for tiden, rart hvordan smaken forandrer seg hele tiden.
Finnes også uten dato for "streitingene."

GO-Senator-Sixties-Panorama-Date.jpg

Helt latterlig fet i gull, men da blir den for dyr for meg.

GO_39-47-02-01-04.jpg

JLC er også helt nydelig.

Jaeger-LeCoultreMasterControlMasterChronograph.jpg

Jeg har jo eid en GO, og angrer nå på at den ble solgt. Men på et eller annet tidspunkt skal jeg ha en GO igjen :)
JLC har jeg aldri eid, men kvaliteten er det ikke noe å si på. Var på nippet til å kjøpe en master calendar ifjor, og har jo vurdert master eight days mang en gang. Det jeg prøver å si er vel at også jaeger skal få sin besøkelsestid hos meg etterhvert.

Synes chronoen flyback viser til er griselekker.
Boa aka howard på tz har en slik til salgs:
http://forums.timezone.com/index.php?t=msg&goto=5983545&rid=96529#msg_5983545

Med en liten prisjustering så løp og kjøp, sponon :)

Har hørt før det kan skje om en får urverk som knapt har hatt gangtid. Er vist nok noe med at oljene må sette seg og ting må stabilisere seg...
Men om dette er en internettmyte eller fakta vet jeg ikke helt...

Kjøper jeg en klokke i denne klassen så forventer jeg at slike ting er tatt høyde for. Heldigvis har JLC 1000 timers testen med "cased up" urverk.

+1
Celter, har du unboxet eller lagt ut noen bilder av denne? Du har en så fin samling nå at dette er en oppfordring til å lage en "Celter's klokker". Hører du??